Gå til innhold

10 000 for renraset valp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det litt mye når den er uten papirer/stamtavle?

Anonymous poster hash: fbb87...e68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hund uten papirer er i praksis en blandingshund, og bør prissettes deretter.

Anonymous poster hash: a3a9a...ad0

Skrevet

Du bør ikke kjøpe en slik hund som ikke har papirer eller stamtavle! Det er useriøs oppdrett, du risikerer at det er en hund som er avlet uten noen tanker for annet enn penger og risikerer å få problemer med sykdom, adferd osv. For alt du vet kan den være smuglet til landet også.

Kjøp av seriøse oppdrettere om du skal ha renraset hund, eller disse nye miksene!!!

Og ellers - 10.000 er en latterlig pris for en hund uten papirer/stamtavle. Jeg ville undersøkt selger nøye, men aldri kjøpt av dem og aldri betalt så mye for en hund uten papirer!

Anonymous poster hash: 6638e...38e
Skrevet

Hadde aldri kjøpt en papirløs hund til prisen av en med papirer. Det er jo det man betaler for, at den har stamtavle og skal være avlet etter gode kombinasjoner av utseende og gemytt. Useriøst å ta prisen for en renrase når du ikke engang kan dokumentere at den faktisk er det.

Anonymous poster hash: e3b51...592

Skrevet

Personlig. Hvem bryr seg om stamtavle hvis hunden ikke skal brukes til avl eller utstilling?! 10000 for en renraset hund er ikke dyrt. Men det spørs selvfølgelig hva du skal bruke den til? Har den et spesielt formål er det klart det har noe å si. Jeg har en renraset hund med papirer. Han har vært masse syk, og kan verken brukes til utstilling eller avl pga. det. For oss har det ingenting å si da vi var ute etter en familiehund til kos, tur osv. Hadde gladelig betalt det samme for han igjen, selv om han har vært syk er han en del av familien og mitt alt sånnsett. Poenget var at man aldri har garanti for at papirer er lønnsomt eller ikke. Blandingsbikkja til foreldrene mine har vært veldig lite syk forhold til vår! Og, hva er 10000 for en hund? Skulle bare mangle om du vil betale det for et annet liv, ellers vil du ikke ha bikkja nok! Hadde du som kjøper begynt å prute på den prisen hadde jeg som selger funnet noen andre. Du skal virkelig ønske en hund, hadde også lurt på evnen til å betale alt rundt hunden som forsikring, sykeregninger osv.

Anonymous poster hash: a0202...031

Skrevet

Altså, hva er et hundeliv verdt? Må du spørre deg. Er renrasede hunder med stamtavle "mer verdt" enn hunder uten papirer? Nei. Men pm det er en valpefabrikk/et kjøkkenoppdrett som avler hunder for å tjene lette penger, så er det ikke noe du bør støtte ved å kjøpe en hund fra dem.

Jeg betalte 20 000kr for en hund m papirer, men det synes jeg egentlig pr idag er alt for dyrt.

Anonymous poster hash: 06cae...97c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...