Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #1 Skrevet 28. juli 2015 Hei! Vi har en sønn på snart 10 år (eldste), som dessverre har muligens arvet mors overnattingsvegring. Altså da jeg var liten, husker enda hvor grusomt det var! Det gikk seg til og jeg er vel den av søsknene våre som er mest selvstendig i dag, bodd alene i storbyer/utland etc. Sønnen vår er en populær, flink og bra type. Mange venner og to veldig nære venner. Disse vil gjerne at han skal overnatte hos de, men han HATER å sove borte. Til nød hos besteforeldre og nærmeste tante og onkel, og da KUN en natt. Han blir helt desperat og jeg har forsøkt alle mulige teknikker! Enkelte ganger har det gått bra med levering og andre har han grått hele bilturen... Tar seg sammen foran andre, men spesielt foran meg får han helt meltdown:/!! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, skal jeg tvinge han? (Har gjort det noen ganger og det går alltid bra etter jeg har reist). Jeg synes det er grusomt å se mitt barn bli så desperat, han som alltid er så fattet, smil om munnen og med glimt i øyet. Så de få gangene vi skal på noe sammen så har jeg jo det vondt frem til han er sovnet. Hva bør vi gjøre? Anonymous poster hash: 85f15...49d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #2 Skrevet 28. juli 2015 Dytt! Ingen?😶 Anonymous poster hash: 85f15...49d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #3 Skrevet 28. juli 2015 Syntes ikke at han skal tvinges . Her er ikke jenten i huset så glad i overnatting, hun vil , men ombestemmemr seg, og vil hentes igjen . Og selvfølgelig henter vi hun . Noen ganger overnatter hun , andre ganger ikke . Hadde aldri tvunget hun til å overnatte 😊 Anonymous poster hash: 49631...e08
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #4 Skrevet 28. juli 2015 Syntes ikke at han skal tvinges . Her er ikke jenten i huset så glad i overnatting, hun vil , men ombestemmemr seg, og vil hentes igjen . Og selvfølgelig henter vi hun . Noen ganger overnatter hun , andre ganger ikke . Hadde aldri tvunget hun til å overnatte 😊 Anonymous poster hash: 49631...e08 Tror nok det er litt mer legitimt for jenter. Gutta vil gjerne være litt tøffere, og det er et realt nederlag og måtte bli hentet! På en side har det gått så mye bedre de gangene han har blitt presset og jeg vært hard. Det er jo sånn at det ikke er farlig å sove hos besteforeldrene en natt for vi eks er i bryllup. Hele livet vårt er viet til barna, men for et normalt barn på 10 år må vi kunne få gå ut og feire venners bryllup en gang i jubelåret. Han er nok veldig hjemmekjær, og det forstår jeg, for han har det veldig godt tror jeg;-) Anonymous poster hash: 85f15...49d
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #5 Skrevet 29. juli 2015 Syntes ikke at han skal tvinges . Her er ikke jenten i huset så glad i overnatting, hun vil , men ombestemmemr seg, og vil hentes igjen . Og selvfølgelig henter vi hun . Noen ganger overnatter hun , andre ganger ikke . Hadde aldri tvunget hun til å overnatte 😊 Anonymous poster hash: 49631...e08 Enig med denne. Kompisene kan heller inviteres til å ligge hos dere. Anonymous poster hash: e9f50...ca3
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #6 Skrevet 29. juli 2015 Ikke tving han. Anonymous poster hash: 79573...3b5
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #7 Skrevet 29. juli 2015 Jeg hadde hverken presset eller tvunget, man må ikke overnatte borte, han kan være sammen med venner på dagtid og sove hjemme. Anonymous poster hash: d546b...fa0
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #8 Skrevet 29. juli 2015 Takker for svar. Det er jo slik at det skjer ting i livet vi begge må delta på. Bryllup til nære venner, mannen er bortreist en del, det er eks 40 årslag og ting jeg selvsagt også vil ha med meg. Ingen av besteforeldrene ville sovet her, da de synes det er tull at han er så mammadalt som de sier. Og når jeg har reist så storkoser han seg! Ligger mellom besteforeldrene og har ikke engang tid å prate om jeg ringer. Så jeg vil gjerne løse dette problemet fremfor å "nære" det. Jeg vier selvsagt livet mitt for barna, men jeg og mannen kan ikke avstå fra alt som heter sammenkomster i sammen på 13 år, det går bare ikke... Anonymous poster hash: 85f15...49d
klg,2 boys now:) Skrevet 29. juli 2015 #9 Skrevet 29. juli 2015 Jeg tenker at ved spesielle anledninger og han må overnatte hos f eks besteforeldre så får han tåle det. Men og ligger over til kompiser når han synes det er så fælt det er bare tull synes jeg.det er ikke så viktig.de kan være sammen på dagtid
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #10 Skrevet 29. juli 2015 Dere som sier at han skal slippe, hva med leirskole o.l? Skal han ikke delta på dette heller? Anonymous poster hash: 4bb5a...ee1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #11 Skrevet 29. juli 2015 Om han ikke vil på leirskole om 2-3 år og dette stikker dypt ja så bør han det. Er ingen faglig læring der han ikke heller kunne sittet med hjemme, kun sosialt. Når det er sagt er leirskole en super ting som de fleste burde ville men han burde ikke tvinges. Muslimske barn slipper om foreldrene sier det og det burde ikke være noe forskjell! Er ikke noe bedre en muslimsk far nekter en datter som vil enn at hi sin sønn ikke vil/ tør og får bli hjemme. Anonymous poster hash: 79573...3b5
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #12 Skrevet 29. juli 2015 Dere som sier at han skal slippe, hva med leirskole o.l? Skal han ikke delta på dette heller? Anonymous poster hash: 4bb5a...ee1 Om en 7.klassing nekter å være med på leirskole pga redsel for å sove borde er det jo snakk om en skikkelig angst. Så ja, da bør barnet få være hjemme og heller oppsøke psykologhjelp Anonymous poster hash: d546b...fa0
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #13 Skrevet 29. juli 2015 Eller ikke oppsøke psykolgihjelp? Det er da lov å ikke ville sove borte. Voksne folk er da forskjellig, noen sover helst ikke borte. Hi vat sånn og jeg og og selv nå er det ikke noe jeg liker med mindre barna mine er med meg stedet . Snart 40 år så tydeligvis bare et hjemmekjær karaktertrekk , helt ok det. Hvorfor putte folk i problembokser fordi de ikke er/ gjør som alle andre? Anonymous poster hash: 79573...3b5
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #14 Skrevet 29. juli 2015 Dere som sier at han skal slippe, hva med leirskole o.l? Skal han ikke delta på dette heller? Anonymous poster hash: 4bb5a...ee1 Om en 7.klassing nekter å være med på leirskole pga redsel for å sove borde er det jo snakk om en skikkelig angst. Så ja, da bør barnet få være hjemme og heller oppsøke psykologhjelp Anonymous poster hash: d546b...fa0 Så barnet skal heller være "den rare/redde" som ikke var med på leir? Hvorfor ikke oppsøke psykologhjelp i forkant? Anonymous poster hash: 4bb5a...ee1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #15 Skrevet 29. juli 2015 Har han vært på teltturer sammen med dere og venner? Hvis ikke kan det være en start... Anonymous poster hash: b06ac...785
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå