Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #1 Skrevet 28. juli 2015 Barnet mitt er 5 år og har slitt med mat helt siden h.. var baby. Var stor ved fødsel og deretter har h.. falt på kurven. Jeg mistenker at h.. har en spiseforstyrrelse eller spiseproblemer.vet ikke h or jeg skal begynne for å forklare hva som er problemet men h.. er veldig kresen, griser mye med maten, parterer brødskiva feks og gnir den rundt i stedet for å spise den. Vi har et annet barn som spiser normalt. Vi bruker mye tid på mat, er ikke ferdig før neste måltid begynner. H.. er normal og veldig godt utviklet på alle områder bortsett fra dette med maten Jeg har prøvd det meste av metoder. Jeg har også oppsøkt lege og helsesøster uten å få noe som helst hjelp. Jeg gruer meg veldig for å prøve igjen da jeg i disse 5 årene ennå ikke har fått hjelp. Er det andre med erfaring med noe lignende? Hvor ville dere gått, helsesøster eller lege? Anonymous poster hash: b5c33...475
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #2 Skrevet 28. juli 2015 Det første som slo meg (mulig det er helt på jordet)... kanskje du skulle prøve å ikke bruke så mye tid på maten. Kan hende det har gått litt prinsipp i det for barnet, og at det trasser. Kanskje er mat en måte å få oppmerksomhet på? Grise med maten - gå fra bordet - får mat når h*n spiser ordentlig. (Informer bhg om hva dere forsøker i så fall slik at du ikke risikerer at barnet påstår det ikke får mat). Om heller ikke det fungerer, ta det opp med lege på nytt, blir dere ikke tatt på alvor, bytt lege eller be en annen lege om second opinion og be om henvisning til barnelege. Anonymous poster hash: 1a192...457
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #3 Skrevet 28. juli 2015 Hvordan er vekten? Du skriver h.. har falt på kurven, men gjelder dette helt fra fødselen? Følger h.. sin egen kurve? Jeg har erfart at jo mer jeg maser på gutten min om å spise, dess mindre spiser han. Og hvis jeg prater om hvor god maten er, så har han ikke lyst til å smake. Og hvis jeg bestemmer at vi skal sitte ved bordet til alle har spist opp, ja, da må vi sitte der veeeldig lenge. Så her er trikset at måltidet er over når han sier han er ferdig. Ikke noe styr rundt det. Når han ikke føler press, så spiser han mer. Noen dager spiser han minimalt, mens andre dager spiser han overraskende mye. Anonymous poster hash: 05663...0b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå