Gå til innhold

Hvem kan henvise??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem andre enn legen kan henvise noen til MR?Kiropraktor?optiker?(hjerne)

Anonymous poster hash: 959d9...820

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kiropraktor, lege, legespesialister. Tror også manuellterapeuter kan henvise. De må selvfølgelig ha faglig gode grunner for å henvise til MR som er en dyr undersøkelse.

Hvorfor trenger du det? Og vil ikke lege henvise?

Anonymous poster hash: 92c44...112
Skrevet

Det er vel helst spesialhelsetjenesten som henviser, altså henviser fastlegen deg til en spesialist (f.eks nevrolog) også bestiller spesialisten disse dyre testene om de trengs for å finne ut hva som feiler deg eller hvordan de kan hjelpe deg.

Min fastlege henviste til ct av hodet (grunnet kronisk hodepine), men fant ikke noe galt på den. Jeg ble da henvist til spesialist, og spesialist henviste til mr.

Anonymous poster hash: ec43b...2c3
Skrevet

Lege mener det er pga store bryst, og litt skeiv rygg(noe kiropraktor ikke sa seg enig i)at jeg har vondt i hue hele tiden!!!😳😡Vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette, skal til MR for ryggen siddn legen mente det, men jeg vil ha av hodet😩Kan de som skal ta bildene sette meg opp på ny time?at de ser behovet.....

Skrevet

Jeg har altså ikke skeiv rygg!👍Tenker kanskje optiker kan henvise?(pga jeg har noe synstrøbbel i tillegg til hodepine)

Skrevet

Lege mener det er pga store bryst, og litt skeiv rygg(noe kiropraktor ikke sa seg enig i)at jeg har vondt i hue hele tiden!!!Vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette, skal til MR for ryggen siddn legen mente det, men jeg vil ha av hodetKan de som skal ta bildene sette meg opp på ny time?at de ser behovet.....

Hvis kiropraktoren mener det er grunnlag for det så kan kiropraktoren, som sagt over, henvise. Men du får det ikke om kiropraktoren ikke ser at det er grunnlag for det, for h*n må kunne stå for det faglig sett.

Om du har store bryst, så er det en årsak som jeg har sett utallige ganger til kronisk hodepine, så du skal ikke se helt bort fra det.

Synsproblemene bør du først ta hos din optiker, hvis h*n ikke finner noe og problemene ikke gir seg, da bør du snakke med legen din om synsproblemene også.

De som tar MR-bildene av ryggen din kan ikke bestemme at du også skal ta bilde av hodet. De trenger en henvisning fra lege eller andre med henvisningsrett.

Hvis legen din mener at hodepinen kan skyldes for store bryst, da bør legen henvise deg til spesialist for vurdering for brystreduksjonsoperasjon.

Skrevet

Optiker vil bare anbefale deg å ta kontakt med lege....

En manuellterapeut kan henvise til spesialisthelsetjeneste, og det samme kan fastlegen din.

Om de nå ikke finner noe galt med ryggen din og hodpinen fortsetter ville jeg bedt om en henvisning til nevrolog for videre utredning.

Hodepine har nesten alltid uskyldige årsaker, derfor kan selvfølgelig ikke alle som opplever perioder med mye hodepine kreve mr, du må gå riktig vei med å utelukke ting som f.eks rygg, nakke problematikk, stress, spenninger osv. Finner de ingenting der må de grave videre og du kan bli henvist til spesialist.

Anonymous poster hash: ec43b...2c3
Skrevet

Jeg har ikke store bryst, c-cup, og det er første gang jeg hører noen legge skylda på brystene🙈hadde jeg hatt trippel F hadde jeg skjønt d😝normal slank, ikke for tynn...jeg får snakke med optiker angående synet, han kan vell henvise til øyelege ihvertfall som kan henvise til MR?for ei røre.......

Skrevet

Jeg har ikke store bryst, c-cup, og det er første gang jeg hører noen legge skylda på brystenehadde jeg hatt trippel F hadde jeg skjønt dnormal slank, ikke for tynn...jeg får snakke med optiker angående synet, han kan vell henvise til øyelege ihvertfall som kan henvise til MR?for ei røre.......

Du går jo hos kiropraktor, kan ikke h*n henvise deg hvis h*n mener det er grunnlag for det da?

Skrevet

Var bare en gang pga legen mente jeg måtte dit, men han sa det var ikke noe han kunne gjøre for meg!(spurte han ikke om henvisning)....

Skrevet

Du får ikke henvisning til mr av hodet med mindre de mener det er grunnlag for det. Optiker henviser deg ikke til øyelege uten at de finner grunnlag for det under sine undersøkelser. Hodepine vil nok ikke sende deg videre i seg selv

Anonymous poster hash: 9c23f...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...