Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #1 Skrevet 28. juli 2015 Vi vurderer et tredje barn, men nå er jeg blitt litt skeptisk på grunn av økonomi. Vi har inntekt på 900 000. Lån 2,2 millioner, betaler 12 000 i mnd., men vi må ta opp lån til ny bil innen et par år. Hvordan blir det da med tre barn som vokser opp og det det medfølger av penger til mat,klær, utstyr og aktiviteter? Jeg ønsker å ha romslig nok økonomi til å kunne ta alle barna med på kino, leie kano, dra i en aktivitetspark osv. Jeg vil ikke ha så lite penger at vi alltid må velge de aktivitetene som er gratis. Så hvordan er økonomien hos dere med tre barn? Hva tenker dere om det? Anonymous poster hash: d8cf1...87e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #2 Skrevet 28. juli 2015 Inntekt rett over 1 mill. 2,8 i lån, 7000,- inn på utleie. Helt ok økonomi. Kjøper egentlig stort sett det vi vil, men så er ikke jeg så opptatt av å kjøpe det dyreste heller. Men tenker oss om før vi drar alle fem på kino, ute å spise osv. Anonymous poster hash: 329fb...057
Nyttårs barn Skrevet 28. juli 2015 #3 Skrevet 28. juli 2015 Inntekten deres vil vel øke over tid? Og barna kan jo arve klær og utstyr. Vi har to barn og pengene er ikke noe problem. Jeg hadde vært mer bekymret for overskudd til oppfølging og egen sjelefred. Det store pengesluket kommer i puberteten. Det er da de spiser som voksne(gutta) vokser mye, vil ha dyre jakker og utstyr og skal være med på masse kostbart. Legg til regulering og sertifikat/språkreise/bunad så er lista klar!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #4 Skrevet 28. juli 2015 Vi vurderer et tredje barn, men nå er jeg blitt litt skeptisk på grunn av økonomi. Vi har inntekt på 900 000. Lån 2,2 millioner, betaler 12 000 i mnd., men vi må ta opp lån til ny bil innen et par år. Hvordan blir det da med tre barn som vokser opp og det det medfølger av penger til mat,klær, utstyr og aktiviteter? Jeg ønsker å ha romslig nok økonomi til å kunne ta alle barna med på kino, leie kano, dra i en aktivitetspark osv. Jeg vil ikke ha så lite penger at vi alltid må velge de aktivitetene som er gratis. Så hvordan er økonomien hos dere med tre barn? Hva tenker dere om det? Anonymous poster hash: d8cf1...87e 400000 + studielånet mitt Før hadde jeg inntekt som tilsvarer studielånet... Uansett... Akkurat nå er det trangt! Har alltid vært trangt faktisk! Men jeg ville aldri byttet barna ut med bedre økonomi! Skal få nr.4 en vakker dag også da! Anonymous poster hash: e4052...0e7
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #5 Skrevet 28. juli 2015 Ja, jeg vet det store pengesluket kommer i tenårene. Har en gutt allerede, og tipper han kommer til å spise mye. Faren og brødrene gjorde det. Tynne gutter, men de spiste mye. HI Anonymous poster hash: d8cf1...87e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #6 Skrevet 28. juli 2015 Og når det gjelder arving av klær, blir det ikke lite av det i tenårene? De sliter vel ut klærne. Jeg har en seks år eldre søster. Arvet aldri klær av henne i tenårene. Er det vanlig? HI Anonymous poster hash: d8cf1...87e
Gjest Antarctica Skrevet 28. juli 2015 #7 Skrevet 28. juli 2015 Syns du skal skaffe deg den familien du ønsker deg, HI. Hvis det kommer i konflikt med å skaffe seg de materielle tingene du ønsker deg, så finn ut hva du ønsker sterkest.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #8 Skrevet 29. juli 2015 Jeg er i samme båt som deg hi. Har alltid ønsket meg tre barn, har nå to. Jeg har vokst opp med foreldre som trener litt over gjennomsnittet. Selv tjener vi nok litt under gjennomsnittet (750 til sammen ca). Jeg vil heller ikke være den som ikke har råd til aktiviteter og jeg vil at barna mine skal kunne få en merkebukse som er In, når de kommer i tenårene. De fleste turer er for 2 barn og 2 voksne. Skal du ha med tredje mann blir det fort mye dyrere... Er så usikker nå, men jeg føler liksom at familien ikke er helt komplett.. Anonymous poster hash: bf7dd...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå