Gå til innhold

Googler du deg syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler det er lett å bli hypokonder når man har tilgang til google.Google er et flott verktøy, men ikke når det brukes feil.Fikk medisin hos legen med streng beskjed om å ikke google medikamentet, gjett hva jeg gjorde...google.com...selvfølgelig leste jeg bare de dårlige erfaringene med den medisinen.Googler jeg vondt kne dukker det opp kreft osv...uff...flere som googler seg syk?😷

Anonymous poster hash: e3d11...b70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ja, jeg burde slutte jeg også, men nytter ikke!Plages i tillegg med vondter som jeg skal undersøkes for og det hjelper ikke å google!!!!!!

Skrevet

Nja. Googler hvis jeg er usikker på hva som feiler meg. Nå lider jeg av noe jeg er redd kommer til å bli kronisk og da er det fint å kunne google seg til tips og råd fra andre. Jeg er ikke ukritisk,men leser mye av det og hører på det jeg syns er fornuftig;-)

Anonymous poster hash: 23ea4...878

Skrevet

Jeg er en av de som aldri burde hatt tilgang til Google etter klokka 23.00!

Anonymous poster hash: f3c1c...3e0

Skrevet

Ikke i det hele tatt.

Jeg leser meg gjerne opp angående egen helse, også ved bruk av google, men jeg vet da hva kildekritikk er.

Anonymous poster hash: 1b595...e71
Skrevet

Har googlet meg frem til riktig diagnose på barnet mitt,så takk og lov for Google.Barnelegene på sykehuset ville ikke høre på meg,så jeg kontaktet barnelegene på Ullevål som tok meg alvorlig,og Google og jeg hadde rett.

Anonymous poster hash: 46f9f...2d3

Skrevet

Jeg burde ha sperre på google etter leggetid!😷

Skrevet

Jeg er dødssyk hele tiden

Anonymous poster hash: f76df...c9f

Skrevet

Jeg er dødssyk hele tiden

Anonymous poster hash: f76df...c9f

Høres kjent ut!

Anonymous poster hash: 34752...4ae

Skrevet

Jeg har vært syk i hele vår og sommer, og har bevisst unngått Google. Har kun tatt imot informasjon fra leger og lest pakningsvedlegg på medisiner jeg har prøvd ut.

Anonymous poster hash: f1182...a8c

Skrevet

Da mannen min var syk googlet jeg prøveresultatene som beviste med 99% sikkerhet at han hadde kreft. Dette gjorde jeg før operasjonen også før biopsien kunne utføres så jeg viste at mannen hadde kreft i 3 uker før vi fikk prøveresultatene. Jeg har mistet mange nære familiemedlemmer pga kreft å kan love dere at de 3 ukene var ekstremt tøffe og ingen kunne gjøre noe for legene ville vente på biopsien for å iverksette behandling. Jeg lærte hvert fall at jeg ikke skal Google prøveresultater, googlet minimalt da jeg selv ble syk senere også. Nå prøver jeg å Google meg frisk, merkelig nok finner jeg bare artikler som samsvarer dagens humør og ønsket utfall😏

Anonymous poster hash: 232ff...ee5

Skrevet

Jeg googler, men vil ikke påstå at jeg googler meg selv syk. Jeg googler gjerne om det er "noe", men blir sjeldent påvirket. Har sagt til legen én gang at hun burde ta en spesifikk blodprøve etter at jeg googlet, og da stemte mistanken min sånn at jeg fikk den gitte diagnosen. Ellers leser jeg mest fordi det er interessant, og ikke fordi jeg leter etter hva som feiler meg om jeg har funnet én liten mistanke på kroppen. 

Nå har jeg flere diagnoser da, så jeg liker å lese meg opp på bivirkning av medisiner, risikosykdommer osv. Kun for å ha det i bakhodet, og jeg blir så og si aldri bekymret. 

Anonymous poster hash: dad00...efb
Skrevet

Nei, googler meg ikke syk. Prøver å google meg frisk. Stor forskjell på de to ;)

Takk og pris for google. Jeg feiler noe norske leger kan så godt som ingenting om, og siste året er det ikke tatt noen prøver eller undersøkelse på sykehus uten at jeg har loset legene gjennom det :/ Jeg har måttet lese meg opp på ting jeg aldri trodde jeg måtte sette meg inn i. Fremdeles vet vi ikke hva som er galt med meg, men det alvorligste som det så ut til å kunne være er heldigvis så godt som utelukket nå. Men siden legene fremdeles ikke vet hva som gjør at prøvesvarene mine er unormale og heller ikke er interessert i dette, da må jeg visst bare fortsette å google. Legen min støtter meg i det, og jeg har også en viss medisinsk kompetanse, så er rimelig edruelig når det kommer til forståelse og vurdering av kildekritikk.

Anonymous poster hash: 6d3ba...63e
Skrevet

Jeg var syk i nærmere to ÅR, med utallige mange legetime + timer på sykehus for alt mulig.

Jeg googlet meg faktisk frem til riktig diagnose, tok det opp med sykehuset og fikk det bekreftet der. Nå har jeg operasjonstimer som venter som kanskje kan hjelpe meg til å gjøre meg bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...