Gå til innhold

Er vugge/soveplass til baby i stua et must?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har soverommet i samme etasje som stua

Anonymous poster hash: ae604...3e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det og min fant ikke roen der. Ville sove i vogna i gangen eller i senga si så for oss var det bortkastet.

Anonymous poster hash: be73a...012

Skrevet

For oss var det et must til alle tre. Hadde vognbaggen på atua med de to eldste og vogge til minstemann.

Anonymous poster hash: 8ed63...61c

Skrevet

Vi har det, og jeg synes det er supert. Dette er en seng med hjul som vi har arvet. Usikker på om jeg hadde kjøpt noe nytt, i hvertfall med soverom i samme etasje.

Anonymous poster hash: 7e663...ab7

Skrevet

Et must

Anonymous poster hash: 92266...95d

Skrevet

Spørs hvordan dere bor. Har dere en liten leilighet med alt på en flate trengs det kanskje ikke.

For oss ned soverom i 2. Etg var det et must. Men du trenger ikke kjøpe dyrt utstyr. Jeg brukte et tykt skinn med teppe oppå. Laget et lite rede. Hund hadde vi også.

Fødte på sommeren, hadde jeg født vinters dag og bodd i et hus som er gulvkaldt hadde det kanskje blitt noe annet.

Skrevet

Jeg brukte vognbaggen - det var veldig greit. Ikke nødvendig å kjøpe noe dyrt. 

Anonymous poster hash: c9ee2...832
Skrevet

Jeg hadde babyseng med hjul og trillet denne ut i stua på dagtid.

Anonymous poster hash: ec5d9...f8a

Skrevet

Vi har to etasjer men jeg har BabyBjørn vippehuske og BabyNest som vi har tenkt til å bruke. Kan ikke fly opp og ned, soverommene er oppe men badet er nede.

Anonymous poster hash: 7d408...555
Skrevet

Syns det er et must med tanke på at det er koselig. Rent praktisk syns jeg å bruke vogn inne var mye bedre. 

Skrevet

Nei. Det er absolutt ikke et must.

Anonymous poster hash: 9324e...00b

Skrevet

Nei, ingen must hos oss, han likte seg uansett best i vogna når han skulle sove,eller senga :)

Skrevet

Vi får vår første i januar, og har planlagt å ha arvevugga i stua. Om den blir brukt eller ikke finner vi vel ut, men jeg synes det er godt å vite at jeg har muligheten når babyen er nyfødt i hvert fall 😊 vi har også soverom i samme etg, så om det er et must eller ikke finner jeg nok ut i januar 😉

Skrevet

Ikke noe must kanskje, men veldig praktisk, veldig koselig og egentlig veldig greitt.  All dagsoving i senga i stua, all nattsoving i senga på soverrommet.

Skrevet

Jeg brukte bagen fra vogna og hadde den på en stor puff.

Skrevet

Ikke noe must kanskje, men veldig praktisk, veldig koselig og egentlig veldig greitt. All dagsoving i senga i stua, all nattsoving i senga på soverrommet.

Hva med mine, de nektet å sove innendørs på dagtid... 😜 Vi hadde vugge på stua, men den ble svært lite brukt.

Anonymous poster hash: 85313...199

Skrevet

Vi har en vogge i stua. Har brukt den kjempemye.

Skrevet

Til nr 1 hadde vi ikke det, til nr 2 var det et must å ha en seng/opphøyd hvileplass i stua for å beskytte baby mot litt ivrig storesøster

Anonymous poster hash: 5b3da...35f

Skrevet

Det var praktisk å ha en mulighet i stua.

Skrevet

Er jo ikke et must i den forstand, men veldig koselig og lettvint. Ikke minst er det en super måte å venne baby til forskjellige lyder på.

Mine barn sov i stua eller i vognen på dagen og på rommet om natten frem til de var noen mnd. Da ble de plutselig vare for lyder og måtte ha ro rundt seg inne, mens de tålte det meste utendørs.

Skrevet

Har ikke hatt det med noen av mine tre barn.

Anonymous poster hash: cd1f6...c91

Skrevet

Det kan være greit å ha en soveplass i stua den første tiden, når babyen sover "hele tiden". Den sovner gjerne under amming/på fanget, og det kan være kjekt å legge den fra deg et sted i nærheten. Også greit å kunne legge den et sted om du skal på do eller lage mat. Som andre skriver, kan vognbaggen brukes. Et babynest i sofan er også en ide. Trenger altså ikke bruke penger på en vugge.

Vi brukte vugge bare de 5-6 første ukene med begge barna, etter det ble det rutine å sove i vogna utendørs. Ellers lå den på babygym om jeg måtte på do f.eks. Senga på soverommet brukte vi kun om natta, litt for at barnet skal vite forskjell på dag og natt..

Anonymous poster hash: 17807...6b9

Skrevet

Vi har åpent ut til gangen, så mine sov heller i vogna der.

Skrevet

Kommer an på babyen og hvor/hvordan den roer seg. Ikke aktuelt for min første, andremann kunne godt hatt.

Skrevet

Vi har hatt vugge i stua til mine fire og ville ikke vært for uten. Synes det har vært veldig praktisk å ha de rett i nærheten. Trygt og godt for både store og små😊

Anonymous poster hash: e4ced...fab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...