Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #1 Skrevet 28. juli 2015 Jeg er tynn, undervektig faktisk, spiser som en mann men legger aldri på meg, vært sånn hele livet. (Alt er sjekket hos lege, så jeg er frisk og rask, bare ekstremt høy forbrenning). Jeg spiser normale måltider, altså brød med pålegg, salater, knekkebrød, typisk norske middager osv, men jeg er forferdelig svak for alt med sukker og fett. Takker aldri nei til en cheeseburger, potetgull eller sjokolade. Spiser ca en stor plate med sjokolade..hver dag! Fordi jeg ikke legger på meg tenker jeg ikke over hva dette gjør med innsiden av kroppen min, klarer ikke endre tankemønsteret mitt fordi jeg ikke SER hva som skjer inni kroppen rett og slett! Noen gode tips eller råd til hvor og hva jeg kan begynne med? Hilsen halvt desperat, halvt likegyldig.. Anonymous poster hash: af705...524
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #2 Skrevet 28. juli 2015 Jeg har det på samme måte:( nå har jeg rundet 30, og nå ser jeg faktisk at det begynner å legge seg på magen og rumpa også... Jeg har alltid kunne spise hva jeg vil uten og legge på meg. Spiser snop hver dag.., og klarer ikke la være selv om jeg nå har begynt å legge på meg.. Så jeg har ingen råd, men kanskje du kan skremme deg selv med at når du blir eldre vil du faktisk legge på deg?? Anonymous poster hash: bbaa8...dfb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #3 Skrevet 28. juli 2015 Jeg hadde samme problemet da jeg var ung. Undervektig selv om jeg spiste drittmat og evig mange kalorier om dagen. Skikkelig usunn, og det eneste som kan fikse det problemet er vel å ta seg selv i nakken og få inn litt næringsrik mat i kosten. Kanskje du har mangler? Er mange "gamere" som lever på grandis og cola og er syltynn, for å ta ett eksempel. De får ikke nok næring, og dermed går all maten og kaloriene rett gjennom kroppen. Om man stabiliserer blodsukker og fyller kostholdet med næring vil kroppen også ha det bedre - inni og utenpå =) Anonymous poster hash: 1e5e7...1dd
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #4 Skrevet 28. juli 2015 Tusen takk for svar Min mor er like tynn som meg og hun er snart 50, så vet ikke om forbrenningen kommer til å slakke med det første. Selv er jeg 32, burde jo være voksen nok til å ta vare på egen helse.. Jeg spiser ikke bare usunn mat, altså. Jeg spiser som sagt normalt kosthold til alle de faste måltidene, men det er all dritten utenom de fire måltidene om dagen jeg er redd for. Kan skje en fredag i halvåret at jeg spiser cheeseburger som middag, men som regel kommer den utenom som sagt. Har prøvd den appen hvor man skriver opp alt man spiser og jeg ligger på nesten 5000 kalorier om dagen Er jo helt drøyt. De vanlige måltidene er ca 2200 kalorier, så er jo alt dette andre jeg trykker i meg. Kanskje det hadde vært lurt å snakke med en psykolog eller noe, for det å ta meg i nakken kjenner jeg at ikke kommer til å skje uten videre.. Selv når jeg leser det dere skriver hører jeg meg selv tenke "men".. Har ingen mangler, sjekker en gang i året og de er alltid helt fine. Hi Anonymous poster hash: af705...524
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #5 Skrevet 28. juli 2015 Tusen takk for svar Min mor er like tynn som meg og hun er snart 50, så vet ikke om forbrenningen kommer til å slakke med det første. Selv er jeg 32, burde jo være voksen nok til å ta vare på egen helse.. Jeg spiser ikke bare usunn mat, altså. Jeg spiser som sagt normalt kosthold til alle de faste måltidene, men det er all dritten utenom de fire måltidene om dagen jeg er redd for. Kan skje en fredag i halvåret at jeg spiser cheeseburger som middag, men som regel kommer den utenom som sagt. Har prøvd den appen hvor man skriver opp alt man spiser og jeg ligger på nesten 5000 kalorier om dagen Er jo helt drøyt. De vanlige måltidene er ca 2200 kalorier, så er jo alt dette andre jeg trykker i meg. Kanskje det hadde vært lurt å snakke med en psykolog eller noe, for det å ta meg i nakken kjenner jeg at ikke kommer til å skje uten videre.. Selv når jeg leser det dere skriver hører jeg meg selv tenke "men".. Har ingen mangler, sjekker en gang i året og de er alltid helt fine. Hi Anonymous poster hash: af705...524 Ok, hvis jeg var deg ville jeg da utsatt meg selv for skremsel. Har du sett Supersize vs superskinny? Noen av episodene, såvidt jeg husker, fokuserte på de syltynne som spiste veldig mye. Finner det nok på youtube. Det er jo overhode ikke sunt å fore kroppen med så mye usunt - om det kommer i tillegg til sunn kost eller ikke. Snakk gjerne med legen din også i første omgang. Noen er jo "velsignet" med superhøy forbrenning, men det er jo ikke alltid bra det heller. Synes det er bra at du er obs på det. Det er en fin start =) Anonymous poster hash: 1e5e7...1dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå