Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #1 Skrevet 28. juli 2015 Jeg har lavt stoffskifte, er kraftig overvektig og plages mye med migrene. Jeg tar 125 mg Levaxin hver dag. Nå har jeg hørt at flere er plaget av hodepine og migrene pga Levaxin, og lurer på om det kan være sånn for meg og. Noen som har erfaring med det? Så nå har jeg lyst til å spørre legen om å bytte medisin, men jeg er ikke så bevandret i stoffskiftemedisiner. Er det noen her som kan tipse om medisiner som virker bra for dere, og hva kan være bra for meg? Har og hørt at det er veldig vanskelig å gå ned i vekt når man bruker Levaxin, at det finnes medisiner som er bedre. Hva slags erfaringer har dere med Levaxin? Anonymous poster hash: 46805...c71
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #2 Skrevet 28. juli 2015 Dytter litt Anonymous poster hash: 46805...c71
Luksusdyret Skrevet 28. juli 2015 #3 Skrevet 28. juli 2015 Jeg har lavt stoffskifte, er kraftig overvektig og plages mye med migrene. Jeg tar 125 mg Levaxin hver dag. Nå har jeg hørt at flere er plaget av hodepine og migrene pga Levaxin, og lurer på om det kan være sånn for meg og. Noen som har erfaring med det? Så nå har jeg lyst til å spørre legen om å bytte medisin, men jeg er ikke så bevandret i stoffskiftemedisiner. Er det noen her som kan tipse om medisiner som virker bra for dere, og hva kan være bra for meg? Har og hørt at det er veldig vanskelig å gå ned i vekt når man bruker Levaxin, at det finnes medisiner som er bedre. Hva slags erfaringer har dere med Levaxin? Anonymous poster hash: 46805...c71 Her har jeg gått opp i vekt av Levaxin og har hørt at flere gjør det, drittmedisin, ikke rart den er billig. Det er så å si umulig der jeg bor å få tak i annen medisin, legene nekter å skrive ut alternativ (begynner på "a", husker ikke helt navnet), så jeg går frivillig umedisinert. Slipper migrene, vektoppgang, 10 kg med vann i kroppen, prikking i armer og bein og hårtap.
HvittHus Skrevet 28. juli 2015 #4 Skrevet 28. juli 2015 Når man vil prøve andre stoffskiftemedisiner starter man gjerne med kombinasjonsbehandling. Levaxin og Liothyronin. Langsom og hurtig stoffskiftehormon. Fungerer ikke dette, kan man be om å få prøve NDT, naturlig thyroxin fra svin. Dette er medikamenter som ikke er på blåresept og man må betale hele summen selv. Det er dessverre også mange leger som nekter å skrive ut NDT, så for noen ender det med at man må bruke privat lege for å få prøve dette. Personlig bruker jeg nå Thyroid Erfa, noe som gir meg en pris på mine stoffskiftemedisiner på et par tusen i året.
Luksusdyret Skrevet 28. juli 2015 #5 Skrevet 28. juli 2015 Når man vil prøve andre stoffskiftemedisiner starter man gjerne med kombinasjonsbehandling. Levaxin og Liothyronin. Langsom og hurtig stoffskiftehormon. Fungerer ikke dette, kan man be om å få prøve NDT, naturlig thyroxin fra svin. Dette er medikamenter som ikke er på blåresept og man må betale hele summen selv. Det er dessverre også mange leger som nekter å skrive ut NDT, så for noen ender det med at man må bruke privat lege for å få prøve dette. Personlig bruker jeg nå Thyroid Erfa, noe som gir meg en pris på mine stoffskiftemedisiner på et par tusen i året. Er denne bedre enn denne Levaxin-dritten man får skrevet ut av legen her?
HvittHus Skrevet 28. juli 2015 #6 Skrevet 28. juli 2015 (endret) Når man vil prøve andre stoffskiftemedisiner starter man gjerne med kombinasjonsbehandling. Levaxin og Liothyronin. Langsom og hurtig stoffskiftehormon. Fungerer ikke dette, kan man be om å få prøve NDT, naturlig thyroxin fra svin. Dette er medikamenter som ikke er på blåresept og man må betale hele summen selv. Det er dessverre også mange leger som nekter å skrive ut NDT, så for noen ender det med at man må bruke privat lege for å få prøve dette. Personlig bruker jeg nå Thyroid Erfa, noe som gir meg en pris på mine stoffskiftemedisiner på et par tusen i året. Er denne bedre enn denne Levaxin-dritten man får skrevet ut av legen her? Du tenker på Erfa? Det finnes flere typer naturlig thyroxin, men jeg har valgt Erfa pga en vanvittig prisøkning på det produktet jeg brukte tidligere, Armour Thyroid. Om NDT er bedre? Ja mange rapporterer om betydelig bedring i funksjonsnivå. Så er det selvfølgelig de som ikke får noen effekt og for disse er det like greit å gå tilbake til Levaxin pga prisen. Det finnes et annet produkt på markedet som er likt Levaxin, men som noen rapporterer bedre funksjon av, Euthyrox. Jeg har ikke prøvd dette, men siden Euthyrox har en bitteliten forskjell i potens kontra Levaxin, kan det kanskje fungere bedre for deg. Endret 28. juli 2015 av HvittHus
Luksusdyret Skrevet 28. juli 2015 #7 Skrevet 28. juli 2015 Når man vil prøve andre stoffskiftemedisiner starter man gjerne med kombinasjonsbehandling. Levaxin og Liothyronin. Langsom og hurtig stoffskiftehormon. Fungerer ikke dette, kan man be om å få prøve NDT, naturlig thyroxin fra svin. Dette er medikamenter som ikke er på blåresept og man må betale hele summen selv. Det er dessverre også mange leger som nekter å skrive ut NDT, så for noen ender det med at man må bruke privat lege for å få prøve dette. Personlig bruker jeg nå Thyroid Erfa, noe som gir meg en pris på mine stoffskiftemedisiner på et par tusen i året. Er denne bedre enn denne Levaxin-dritten man får skrevet ut av legen her? Du tenker på Erfa? Det finnes flere typer naturlig thyroxin, men jeg har valgt Erfa pga en vanvittig prisøkning på det produktet jeg brukte tidligere, Armour Thyroid. Om NDT er bedre? Ja mange rapporterer om betydelig bedring i funksjonsnivå. Så er det selvfølgelig de som ikke får noen effekt og for disse er det like greit å gå tilbake til Levaxin pga prisen. Det finnes et annet produkt på markedet som er likt Levaxin, men som noen rapporterer bedre funksjon av, Euthyrox. Jeg har ikke prøvd dette, men siden Euthyrox har en bitteliten forskjell i potens kontra Levaxin, kan det kanskje fungere bedre for deg. Har prøvd Euthyrox, samme dritten, dessverre Så her går man umedisinert, jeg har også en annen kronisk sykdom som blir MYE verre av Lexavin, tar ikke sjansen på å være så dårlig en gang til (havnet på legevakta flere ganger, får samme bivirkninger av p-piller, så kan ikke gå på noe hormoner i det hele tatt). Ingen andre ledige leger i kommunen, og nærmeste privat praksis (Volvat) er 7 timer unna med bil. Jippi-ka-yey.
Gjest Skrevet 28. juli 2015 #8 Skrevet 28. juli 2015 Arpmou her og har gått ned noen kilo siden jeg startet på¨dette i februar Men hjalp ikke på migrenen om du tenker på det? Her får jeg botox mot migrene og som har resultert 10 mindre anfall i mnd
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #9 Skrevet 28. juli 2015 Har du lavt stoffskifte selv om du tar levaxin? Jeg skjønte gjerne ikke helt, men det kan jo også være symptomer på lavt stoffskifte, så da er du kanskje ikke rett medisinert? Jeg får levaxin og merker ingen bivirkninger. Null problemt med vekt, og ikke hodepine etc. Var mye rot i starten med å finne rett styrke, og da var jeg mer plaget med symptomer på bade lavt og høyt stoffskifte. Ser at det ikke står noe om vekt og hodepine på felleskatalogen heller, så jeg ville få sjekket stoffskifte hos legen. Ikke bare om det er innenfor normalen eller ikke, men om det er høyt eller lavt innenfor normalen om legen sier at alt er greit. Anonymous poster hash: 2206f...714
pitrijorg Skrevet 28. juli 2015 #10 Skrevet 28. juli 2015 Jeg går på levaxin. Gjort i mange år, og er godtvfornøyd. Dosen må jo justeres etterhvert, og å måle verdiene ofte er en positiv ting. Legene er ubrukelige på å lese svar, så jeg dosere kjempe fint. Det fungerer veldig bra, for meg og for prøvene mine. Du kjenner din kropp best selv
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #11 Skrevet 28. juli 2015 Jeg har lavt stoffskifte, er kraftig overvektig og plages mye med migrene. Jeg tar 125 mg Levaxin hver dag. Nå har jeg hørt at flere er plaget av hodepine og migrene pga Levaxin, og lurer på om det kan være sånn for meg og. Noen som har erfaring med det? Så nå har jeg lyst til å spørre legen om å bytte medisin, men jeg er ikke så bevandret i stoffskiftemedisiner. Er det noen her som kan tipse om medisiner som virker bra for dere, og hva kan være bra for meg? Har og hørt at det er veldig vanskelig å gå ned i vekt når man bruker Levaxin, at det finnes medisiner som er bedre. Hva slags erfaringer har dere med Levaxin? Anonymous poster hash: 46805...c71 Her har jeg gått opp i vekt av Levaxin og har hørt at flere gjør det, drittmedisin, ikke rart den er billig. Det er så å si umulig der jeg bor å få tak i annen medisin, legene nekter å skrive ut alternativ (begynner på "a", husker ikke helt navnet), så jeg går frivillig umedisinert. Slipper migrene, vektoppgang, 10 kg med vann i kroppen, prikking i armer og bein og hårtap. Så du hadde migrene som ble borte når du sluttet på Levaxin? Anonymous poster hash: 46805...c71
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #12 Skrevet 28. juli 2015 Når man vil prøve andre stoffskiftemedisiner starter man gjerne med kombinasjonsbehandling. Levaxin og Liothyronin. Langsom og hurtig stoffskiftehormon. Fungerer ikke dette, kan man be om å få prøve NDT, naturlig thyroxin fra svin. Dette er medikamenter som ikke er på blåresept og man må betale hele summen selv. Det er dessverre også mange leger som nekter å skrive ut NDT, så for noen ender det med at man må bruke privat lege for å få prøve dette. Personlig bruker jeg nå Thyroid Erfa, noe som gir meg en pris på mine stoffskiftemedisiner på et par tusen i året. Er det bare NDT som ikke er på blå resept, eller Liothyronin og? Hva er forskjellen på Thyroid Erfa og de andre? Jeg har litt dårlig erfaring med tidligere fastlege, at han ikke visste eller brydde seg om lavt stoffskifte. Men nå har jeg ny fastlege, så vet ikke hvor mye han vet eller bryr seg om dette. Kanskje det kan være lurt å be om henvisning videre. Anonymous poster hash: 46805...c71
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #13 Skrevet 28. juli 2015 Arpmou her og har gått ned noen kilo siden jeg startet på¨dette i februar Men hjalp ikke på migrenen om du tenker på det? Her får jeg botox mot migrene og som har resultert 10 mindre anfall i mnd Migrenen er det viktigste for meg å få bukt med. Har vært inne på tanken om å prøve botox og. Hvor setter de sprøytene, og hvor lenge varer det? Hva kostet det? Anonymous poster hash: 46805...c71
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #14 Skrevet 28. juli 2015 Dere som går umedisinert, blir dere ikke utrolig slitne og tunge? Hva sier legen deres til at dere er umedisinert? Anonymous poster hash: 46805...c71
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #15 Skrevet 28. juli 2015 Har du lavt stoffskifte selv om du tar levaxin? Jeg skjønte gjerne ikke helt, men det kan jo også være symptomer på lavt stoffskifte, så da er du kanskje ikke rett medisinert? Jeg får levaxin og merker ingen bivirkninger. Null problemt med vekt, og ikke hodepine etc. Var mye rot i starten med å finne rett styrke, og da var jeg mer plaget med symptomer på bade lavt og høyt stoffskifte. Ser at det ikke står noe om vekt og hodepine på felleskatalogen heller, så jeg ville få sjekket stoffskifte hos legen. Ikke bare om det er innenfor normalen eller ikke, men om det er høyt eller lavt innenfor normalen om legen sier at alt er greit. Anonymous poster hash: 2206f...714 Nei, jeg har ikke lavt stoffskifte når jeg er medisinert, men føler ikke at medisinene virker optimalt heller. Anonymous poster hash: 46805...c71
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #16 Skrevet 28. juli 2015 Har du lavt stoffskifte selv om du tar levaxin? Jeg skjønte gjerne ikke helt, men det kan jo også være symptomer på lavt stoffskifte, så da er du kanskje ikke rett medisinert? Jeg får levaxin og merker ingen bivirkninger. Null problemt med vekt, og ikke hodepine etc. Var mye rot i starten med å finne rett styrke, og da var jeg mer plaget med symptomer på bade lavt og høyt stoffskifte. Ser at det ikke står noe om vekt og hodepine på felleskatalogen heller, så jeg ville få sjekket stoffskifte hos legen. Ikke bare om det er innenfor normalen eller ikke, men om det er høyt eller lavt innenfor normalen om legen sier at alt er greit. Anonymous poster hash: 2206f...714 Nei, jeg har ikke lavt stoffskifte når jeg er medisinert, men føler ikke at medisinene virker optimalt heller. Anonymous poster hash: 46805...c71 Spør legen neste gang hvor verdiene ligger innenfor normalen. Jeg må ha høyere stoffskifte enn lavest innen normalen om jeg skal være symptomfri. Litt keitete forklart, men hør med legen om du ikke har gjort det allerede. Leger er flinke til å si at alt er normalt bare verdiene er innenfor normalen, men noen må ha enda høyere/lavere verdier, så det er verdt å sjekke ut =) Anonymous poster hash: 2206f...714
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #17 Skrevet 28. juli 2015 Dytter litt Anonymous poster hash: 46805...c71
Gjest Skrevet 28. juli 2015 #18 Skrevet 28. juli 2015 Arpmou her og har gått ned noen kilo siden jeg startet på¨dette i februar Men hjalp ikke på migrenen om du tenker på det? Her får jeg botox mot migrene og som har resultert 10 mindre anfall i mnd Migrenen er det viktigste for meg å få bukt med. Har vært inne på tanken om å prøve botox og. Hvor setter de sprøytene, og hvor lenge varer det? Hva kostet det? Anonymous poster hash: 46805...c71 Jeg betaler kun en egenandel nå. I sanvika Nevrosenter. Men må prøve ut mye forebyggende før en kan få botox. Hos meg så settes det i "sinnarynken" , pannen, tinningene og bak i nakken.
Luksusdyret Skrevet 28. juli 2015 #19 Skrevet 28. juli 2015 Dere som går umedisinert, blir dere ikke utrolig slitne og tunge? Hva sier legen deres til at dere er umedisinert? Anonymous poster hash: 46805...c71 Nei, er ikke sint eller deprimert. Legen vet ikke om det siden han sier jeg må gå på Lvaxin tross for bivirkninger og at jeg ikke får alternativ medisin.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #20 Skrevet 28. juli 2015 Dere som går umedisinert, blir dere ikke utrolig slitne og tunge? Hva sier legen deres til at dere er umedisinert? Anonymous poster hash: 46805...c71 Nei, er ikke sint eller deprimert. Legen vet ikke om det siden han sier jeg må gå på Lvaxin tross for bivirkninger og at jeg ikke får alternativ medisin. Tenkte mer på tung, som tung i kroppen. Anonymous poster hash: 46805...c71
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #21 Skrevet 28. juli 2015 Levaxin er thyroxin (T4) dette er kun et lager hormon som kroppen lager T3 av. T 3 er det aktive stoffskifte hormonet. Min kropp klarer ikke omdanne T4 til T3 som og hos så mange andre. Dette resulterer i at levaksin ikke gir noen symtomlindring på hypotyreose. Jeg går også på erfa og betaler dette av egen lomme. Erfaring er thyroid (altså en blanding av T4,T,3, T2 og T 1 alle hormonene kroppen trenger for å fungere, det er biologisk medisin og godtas også derfor lette av kroppen. Jeg gikk i begynnelsen på levaksin og gikk opp flere kilo, fikk ingen symtomlindring og masse vann i kroppen. Etter at jeg byttet til naturlig thyroid har jeg gått ned 30 kg, og har svært lite symtomer på hypo. Vil du lese mer om dette vil jeg anbefale "sonjas stoffskifte forum" her er mangedriftige damer som har kjempet med inkompetente leger og har god peiling. Lykke til videre Anonymous poster hash: e1c1f...6aa
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #22 Skrevet 28. juli 2015 Levaxin er thyroxin (T4) dette er kun et lager hormon som kroppen lager T3 av. T 3 er det aktive stoffskifte hormonet. Min kropp klarer ikke omdanne T4 til T3 som og hos så mange andre. Dette resulterer i at levaksin ikke gir noen symtomlindring på hypotyreose. Jeg går også på erfa og betaler dette av egen lomme. Erfaring er thyroid (altså en blanding av T4,T,3, T2 og T 1 alle hormonene kroppen trenger for å fungere, det er biologisk medisin og godtas også derfor lette av kroppen. Jeg gikk i begynnelsen på levaksin og gikk opp flere kilo, fikk ingen symtomlindring og masse vann i kroppen. Etter at jeg byttet til naturlig thyroid har jeg gått ned 30 kg, og har svært lite symtomer på hypo. Vil du lese mer om dette vil jeg anbefale "sonjas stoffskifte forum" her er mangedriftige damer som har kjempet med inkompetente leger og har god peiling. Lykke til videre Anonymous poster hash: e1c1f...6aa Tusen takk Anonymous poster hash: 46805...c71
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #23 Skrevet 28. juli 2015 Levaxin er thyroxin (T4) dette er kun et lager hormon som kroppen lager T3 av. T 3 er det aktive stoffskifte hormonet. Min kropp klarer ikke omdanne T4 til T3 som og hos så mange andre. Dette resulterer i at levaksin ikke gir noen symtomlindring på hypotyreose. Jeg går også på erfa og betaler dette av egen lomme. Erfaring er thyroid (altså en blanding av T4,T,3, T2 og T 1 alle hormonene kroppen trenger for å fungere, det er biologisk medisin og godtas også derfor lette av kroppen. Jeg gikk i begynnelsen på levaksin og gikk opp flere kilo, fikk ingen symtomlindring og masse vann i kroppen. Etter at jeg byttet til naturlig thyroid har jeg gått ned 30 kg, og har svært lite symtomer på hypo. Vil du lese mer om dette vil jeg anbefale "sonjas stoffskifte forum" her er mangedriftige damer som har kjempet med inkompetente leger og har god peiling. Lykke til videre Anonymous poster hash: e1c1f...6aa Skulle ønske jeg hadde en lege som forstod seg på det og ville skrive ut resept på Erfa til meg. Nei, her må vi ta til takke med Levaxinen, og det er ingen ledige leger :S Anonymous poster hash: bd65c...c25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå