Gå til innhold

Hva pleier sjefen å foretrekke hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt syk, så må være borte de 3 vaktene jeg har denne uken pga smitte. Nå vet jeg ikke om jeg bare skal ta egenmelding eller om jeg skal få sykemelding. Har ikke vært borte fra jobben i år så har egenmelding å bruke.

Sjefen vår sa for lenge siden at han foretrakk at vi brukte egenmelding, mener jeg! Om det ikke var omvendt...

Anonymous poster hash: abf87...59d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er blitt syk, så må være borte de 3 vaktene jeg har denne uken pga smitte. Nå vet jeg ikke om jeg bare skal ta egenmelding eller om jeg skal få sykemelding. Har ikke vært borte fra jobben i år så har egenmelding å bruke.

Sjefen vår sa for lenge siden at han foretrakk at vi brukte egenmelding, mener jeg! Om det ikke var omvendt...

Det er det du har egenmelding til

Anonymous poster hash: bac15...3bf

Skrevet

Kan du bruke eigenmelding, gjer du det. Ordninga er til for at arbeidstakar, arbeidsgjevar, lege og rikstrygdeverket skal sleppe å sløse ressursar på korttidsfråver.

Skrevet

Vi er IA-bedrift og har fått spørsmål om å bruke mest mulig egenmeldinger, det er lettere å administrere, blir det sagt.  Spør sjefen da vel.

Skrevet

Bruk egenmelding, du trenger ikke gå til legen med mindre du trenger behandling .

Bedriften må uansett betale, så det spiller ikke noen rolle for sjefen.

Skrevet

Hvorfor kaste vekk tid og ressurser på å få sykemelding? Bruk egenmelding, det er jo derfor vi har det.

Anonymous poster hash: a71b3...14c

Skrevet

Er det tre dager etter hverandre? I så fall bruker du egenmelding.

Hvis du har fredager innimellom, må du ha sykemelding. Fridagene teller også med i egenmeldingsperioden. (Nå forutsetter jeg at dere ikke er IA-bedrift).

Anonymous poster hash: 6e2ae...7eb

Skrevet

Det er 3 dager sammenhengende. Vi er IA-bedrift.

HI

Skrevet

Det er 3 dager sammenhengende. Vi er IA-bedrift.

HI

Det har jo ingenting med hva sjefen foretrekker. Har man egenmelding, så bruker man den.

Skrevet

Ok takk for svar! :)

Skrevet

Er sjef selv, og det spiller ingen rolle om ansatte bruker egenmelding eller sykemelding!

Anonymous poster hash: 049fb...942

Skrevet

Man bruker selvsagt egenmelding på kortere fravær pga "lettere" sykdom.

Hvis ting vedvarer, eller man får mer alvorlig eller langvarige plager, er det greit å få en sykmelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...