Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #1 Skrevet 28. juli 2015 Hvilken rase har du, hvorfor kjøpte du den rasen og hva bruker du hunden din til? Anonymous poster hash: 1aa41...126
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #2 Skrevet 28. juli 2015 Schæfer og engelsk setter. En av hver altså. Schæferen brukes til agility og dressur, og er verdens beste turvenn. Setteren er med på jakt, og er turkompis resten av året. Valgte disse rasene fordi vi er friluftsfolk som er mer ute enn inne. Synes ikke noe om folk som skaffer stor rase (schæfer,rotweiler osv), men ikke gjør en dritt med de, bare lar de dasse i hagen eller på sofa'n. Anonymous poster hash: 4ddb7...423
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #3 Skrevet 28. juli 2015 En Jack Russell. Ville ha en liten hund, men en med litt fart i. Vi bruker den som turkamerat i skog og fjell. Anonymous poster hash: a7166...2eb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #4 Skrevet 28. juli 2015 Liten selskapshund, kjøpte den til selskap. Bruker den ikke til en dritt, vurderes omplassert pga genetisk arvet stress/problemadferd... Anonymous poster hash: fdce9...c10
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #5 Skrevet 28. juli 2015 Border collie. Elsker rasen siden de er så lettlærte og kloke, supersnille og smarte hunder. Har vært brukt til litt forskjellig; gjeting, spor, agility og turkamerater. Anonymous poster hash: b8ecc...a2f
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #6 Skrevet 28. juli 2015 Fox terrier Brukes til jakt, turkamerat og sofagris 😄 Lett å trene 😉 Anonymous poster hash: fe923...adc
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #7 Skrevet 28. juli 2015 Har en blanding av shih tzu og bichon havanais. Ville ha en hund som var liten fordi da kan den være med inn i flykabinen og dermer lettere å ha med på ferie. Og så trenger den litt mindre mosjon enn mange andre hunder og er lettere å få hundepass til hvis vi trenger det, pluss at barna også kan lufte den uten å risikere å bli slept av gårde dersom de treffer en katt. I tillegg er ville jeg ha en hun som: - Er allergivennlig - Er glad i barn og andre dyr - ikke bjeffer så mye - er trygg og tilltsfull - er lærenem - er leken og glad - er kosete - kan tåle å være elene hjemme en kort arbeidsdag/skoledag Alt dette klaffet: Jeg har verdens beste, morsomste, søteste, snilleste, kuleste, fineste, rareste, mykeste, godluktende, greieste, kosete hund. Anonymous poster hash: 7550d...f46
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #8 Skrevet 28. juli 2015 Hadde schæfer, verdens beste familiehund og turkamerat. (Er en veldig aktiv og friluftsglad familie.) Med flere små barn har vi ikke hatt overskudd til å ha hund (å aktivisere den nok), men nå begynner de å bli store og vi vurderer ny hund. Det blir samme rase. Anonymous poster hash: 1f42a...a0e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #9 Skrevet 28. juli 2015 Har en golden retriver. Han er familiens kosebamse, turvenn og treningskamerat. Anonymous poster hash: 8099e...7c9
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #10 Skrevet 28. juli 2015 Rottweiler. Fordi de er verdens beste familiehund. Bruker den til hobby: turer, litt søk, lydighet ol. Har lyst til å stille ut, men har ikke lyst til å løpe foran masse folk, så vi får se :-) Anonymous poster hash: d42b7...ad1
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #11 Skrevet 28. juli 2015 Har en dansk svensk gårdshund Valgte den pga størrelse og gemytt. Verdens snilleste og gladeste hund. Er et fullverdig familiemedlem, turkamerat, koseklump og så driver vi med utstilling. Anonymous poster hash: cba2f...8a4
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #12 Skrevet 28. juli 2015 Har en blanding av shih tzu og bichon havanais. Ville ha en hund som var liten fordi da kan den være med inn i flykabinen og dermer lettere å ha med på ferie. Og så trenger den litt mindre mosjon enn mange andre hunder og er lettere å få hundepass til hvis vi trenger det, pluss at barna også kan lufte den uten å risikere å bli slept av gårde dersom de treffer en katt. I tillegg er ville jeg ha en hun som: - Er allergivennlig - Er glad i barn og andre dyr - ikke bjeffer så mye - er trygg og tilltsfull - er lærenem - er leken og glad - er kosete - kan tåle å være elene hjemme en kort arbeidsdag/skoledag Alt dette klaffet: Jeg har verdens beste, morsomste, søteste, snilleste, kuleste, fineste, rareste, mykeste, godluktende, greieste, kosete hund. Anonymous poster hash: 7550d...f46 Bruker den forresten bare til kos og som bidrag til sinnets munterhet. Anonymous poster hash: 7550d...f46
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #13 Skrevet 28. juli 2015 Pomerianer, har den som kose & tur hund. Veldig fornøyd med valget av rase, hun er akkurat passe stor, lett å ta med seg bort, herlig personlighet, bjeffer lite, glad i barn, griser minimalt, alltid klar for nye eventyr eller bare kose i sofan passer både meg å min familie ypperlig! Anonymous poster hash: 7fccb...379
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #14 Skrevet 28. juli 2015 Har border collie. Han er bikka 12 år nå. Brukt som tjenestehund på alarmutrykning, konkurrert i lydighet, trent konkurranselydighet siden han var valp og deltar fortsatt på disse treningene så lenge han viser treningslyst. Prøvd han ut i alle mulige situasjoner, alt fra gjetning til tjenestehund. Han har vært en super turvenn. Har alltid kunnet hatt han med meg overalt: besøk hos andre, båt, kano, hengebruer, stappfulle folkemengder, gå fri ved fot forbi tisper med løpetid,you name it. Han gjør alt jeg ber om, unntatt å sitte bamse. Kuleste var da postmannen ble imponert over at han bar posten for meg. Så neste gang vi gikk forbi postkassestativet mens postmannen stod der, sa han "Og her er det post til deg" og la par brev i munn på bikkja mi. Jeg har alltid elsket border collie siden jeg var bitteliten og jeg elsker samspillet mellom menneske og hund når det at jeg har vært konsekvent og lagt en god grunnmur i lydigheten og all trening betaler seg. Ja, de er ufattelig lettlærte, men de krever da mer av deg som hundeeier at du er konsekvent og ikke er slakk på krava ellers får du en border som finner på egne "jobber" Anonymous poster hash: b7809...ad1
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #15 Skrevet 28. juli 2015 Spennende å høre hva dere bruker hunden til Får straks ny valp, og har fortsatt god tid til å bestemme meg. Har lyst til å enten bruke nesen til hunden (har kommet nytt kurs som heter smeller) eller som besøks- eller terapihund. Drev med agility før, men rasen jeg har valgt denne gangen er ikke den ultimate rasen pga størrelsen. Hi Anonymous poster hash: 1aa41...126
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #16 Skrevet 28. juli 2015 Har en blanding av shih tzu og bichon havanais. Ville ha en hund som var liten fordi da kan den være med inn i flykabinen og dermer lettere å ha med på ferie. Og så trenger den litt mindre mosjon enn mange andre hunder og er lettere å få hundepass til hvis vi trenger det, pluss at barna også kan lufte den uten å risikere å bli slept av gårde dersom de treffer en katt. I tillegg er ville jeg ha en hun som: - Er allergivennlig - Er glad i barn og andre dyr - ikke bjeffer så mye - er trygg og tilltsfull - er lærenem - er leken og glad - er kosete - kan tåle å være elene hjemme en kort arbeidsdag/skoledag Alt dette klaffet: Jeg har verdens beste, morsomste, søteste, snilleste, kuleste, fineste, rareste, mykeste, godluktende, greieste, kosete hund. Anonymous poster hash: 7550d...f46 Hva? Inn i flykabinen? Håper du tuller. Anonymous poster hash: 07bba...900
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #17 Skrevet 28. juli 2015 Har en blanding av shih tzu og bichon havanais. Ville ha en hund som var liten fordi da kan den være med inn i flykabinen og dermer lettere å ha med på ferie. Og så trenger den litt mindre mosjon enn mange andre hunder og er lettere å få hundepass til hvis vi trenger det, pluss at barna også kan lufte den uten å risikere å bli slept av gårde dersom de treffer en katt. I tillegg er ville jeg ha en hun som: - Er allergivennlig - Er glad i barn og andre dyr - ikke bjeffer så mye - er trygg og tilltsfull - er lærenem - er leken og glad - er kosete - kan tåle å være elene hjemme en kort arbeidsdag/skoledag Alt dette klaffet: Jeg har verdens beste, morsomste, søteste, snilleste, kuleste, fineste, rareste, mykeste, godluktende, greieste, kosete hund. Anonymous poster hash: 7550d...f46 Hva? Inn i flykabinen? Håper du tuller. Anonymous poster hash: 07bba...900 Ja, altså den delen der passasjerene sitter. Ikke cockpiten der piloten er ;-) Anonymous poster hash: 7550d...f46
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #18 Skrevet 28. juli 2015 Har en blanding av shih tzu og bichon havanais. Ville ha en hund som var liten fordi da kan den være med inn i flykabinen og dermer lettere å ha med på ferie. Og så trenger den litt mindre mosjon enn mange andre hunder og er lettere å få hundepass til hvis vi trenger det, pluss at barna også kan lufte den uten å risikere å bli slept av gårde dersom de treffer en katt. I tillegg er ville jeg ha en hun som: - Er allergivennlig - Er glad i barn og andre dyr - ikke bjeffer så mye - er trygg og tilltsfull - er lærenem - er leken og glad - er kosete - kan tåle å være elene hjemme en kort arbeidsdag/skoledag Alt dette klaffet: Jeg har verdens beste, morsomste, søteste, snilleste, kuleste, fineste, rareste, mykeste, godluktende, greieste, kosete hund. Anonymous poster hash: 7550d...f46 Hva? Inn i flykabinen? Håper du tuller. Anonymous poster hash: 07bba...900 Ja, altså den delen der passasjerene sitter. Ikke cockpiten der piloten er ;-) Anonymous poster hash: 7550d...f46 Hvorfor drar du med deg bikkja på ferie? Ut av landet også, eller? Hva med dem som er allergiske på samme fly som deg? Hva gjør du når bikkja må bæsje? Æsj! Anonymous poster hash: 07bba...900
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #19 Skrevet 28. juli 2015 Drit i denne avsporingen. Vil dere diskutere hunder i fly, opprett egen tråd om det! Anonymous poster hash: 1aa41...126
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #20 Skrevet 28. juli 2015 Har en blanding av shih tzu og bichon havanais. Ville ha en hund som var liten fordi da kan den være med inn i flykabinen og dermer lettere å ha med på ferie. Og så trenger den litt mindre mosjon enn mange andre hunder og er lettere å få hundepass til hvis vi trenger det, pluss at barna også kan lufte den uten å risikere å bli slept av gårde dersom de treffer en katt. I tillegg er ville jeg ha en hun som: - Er allergivennlig - Er glad i barn og andre dyr - ikke bjeffer så mye - er trygg og tilltsfull - er lærenem - er leken og glad - er kosete - kan tåle å være elene hjemme en kort arbeidsdag/skoledag Alt dette klaffet: Jeg har verdens beste, morsomste, søteste, snilleste, kuleste, fineste, rareste, mykeste, godluktende, greieste, kosete hund. Anonymous poster hash: 7550d...f46 Hva? Inn i flykabinen? Håper du tuller. Anonymous poster hash: 07bba...900 Ja, altså den delen der passasjerene sitter. Ikke cockpiten der piloten er ;-) Anonymous poster hash: 7550d...f46 Hvorfor drar du med deg bikkja på ferie? Ut av landet også, eller? Hva med dem som er allergiske på samme fly som deg? Hva gjør du når bikkja må bæsje? Æsj! Anonymous poster hash: 07bba...900 Har ikke gjort det enda, men hvis jeg gjør det er det fordi de er hyggelig. Det er lov å ha med hund på fly - min er uansett allergivennlig (jeg er selv alergisk, i likhet med mange familiemedlemmer). Hunder holder seg i timesvis og bæsjer ikke bare sånn uten videre. Den ville ventet til vi kommer ut og den finner et egnet sted med gress og busker. Har tenkt å ta den på ferie ut av landet også, ja, den har pass. Anonymous poster hash: 7550d...f46
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #21 Skrevet 28. juli 2015 Har en blanding av shih tzu og bichon havanais. Ville ha en hund som var liten fordi da kan den være med inn i flykabinen og dermer lettere å ha med på ferie. Og så trenger den litt mindre mosjon enn mange andre hunder og er lettere å få hundepass til hvis vi trenger det, pluss at barna også kan lufte den uten å risikere å bli slept av gårde dersom de treffer en katt. I tillegg er ville jeg ha en hun som: - Er allergivennlig - Er glad i barn og andre dyr - ikke bjeffer så mye - er trygg og tilltsfull - er lærenem - er leken og glad - er kosete - kan tåle å være elene hjemme en kort arbeidsdag/skoledag Alt dette klaffet: Jeg har verdens beste, morsomste, søteste, snilleste, kuleste, fineste, rareste, mykeste, godluktende, greieste, kosete hund. Anonymous poster hash: 7550d...f46 Hva? Inn i flykabinen? Håper du tuller. Anonymous poster hash: 07bba...900 Ja, altså den delen der passasjerene sitter. Ikke cockpiten der piloten er ;-) Anonymous poster hash: 7550d...f46 Hvorfor drar du med deg bikkja på ferie? Ut av landet også, eller? Hva med dem som er allergiske på samme fly som deg? Hva gjør du når bikkja må bæsje? Æsj! Anonymous poster hash: 07bba...900 Har ikke gjort det enda, men hvis jeg gjør det er det fordi de er hyggelig. Det er lov å ha med hund på fly - min er uansett allergivennlig (jeg er selv alergisk, i likhet med mange familiemedlemmer). Hunder holder seg i timesvis og bæsjer ikke bare sånn uten videre. Den ville ventet til vi kommer ut og den finner et egnet sted med gress og busker. Har tenkt å ta den på ferie ut av landet også, ja, den har pass. Anonymous poster hash: 7550d...f46 Ok. Jeg sier det bare en gang til: Æsj! Dessuten: Hvorfor ikke la bikkja få ferie også? Ei uke på kennel er lykke for vår hund. Anonymous poster hash: 07bba...900
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #22 Skrevet 28. juli 2015 Vi har en Chinese Crested Powder Puff. Vi bruker henne til tur, kos og selskap, og agility bare for morro skyld. Vi valgte denne rasen pga vi ville ha en liten hund grunnet ungene, så de også har mulighet til å leie på tur feks, fordi vi måtte velge en allergivennlig grunnet astma i familien, og vi liker både lynne og utseende på rasen. Anonymous poster hash: bb67b...da7
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #23 Skrevet 28. juli 2015 Har en griffon petit brabancon..falt helt for den rasen pga dens utseende. Og at den passer vår familie. Liten rase, lett å ha med på fly,hehe. Veldig smart, lærenem, gla i skog og turer, men kan også nøye seg med småturer iblant. Barnevennlig. Anonymous poster hash: ddd62...9c7
klg,2 boys now:) Skrevet 28. juli 2015 #24 Skrevet 28. juli 2015 Har berner/leonberger. Bruker hun til kos og turkamerat Kan gå flere timer og nøyere seg med småturer. Ville ha disse rasene pga herlig gemytt og elsker store hunder
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #25 Skrevet 28. juli 2015 Jeg har en langhåret chihuahua. Bruker den til kos, tur og agility.Kom nettopp hjem etter en 25km lang tur med den, så de er spreke disse små "rottene" :-)Valgte rasen fordi jeg ville ha en liten hund og fordi jeg hadde erfaring med rasen. Lette å trene er de og. Anonymous poster hash: 1c6e2...787
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå