Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #1 Skrevet 28. juli 2015 At personlige årsaker kan jeg ikke alltid spise hos andre mennesker, uten at de forstår eller vil forstå. Men saken er: hvordan bare møte opp i en uformell bursdag uten å spise/få spørsmål? Ingen blir tvunget til å ete, mer "ta den som vi, ha"/koldtbord, men jeg føler for å avstå fra selskapet pga det. Burde jeg holde meg hjemme heller enn å møte opp uten å ta mat/kake? Anonymous poster hash: f651d...416
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #2 Skrevet 28. juli 2015 Hvorfor kan du ikke spise hos andre mennesker? Uansett hvor streng diett du går på, så finnes det ALLTID noe som du kan spise på et koldtbord. Hvis du ikke vil spise hos andre fordi du har OCD og er redd for bakterier, er det bedre at du blir hjemme da og heller jobber med OCD'en din. Anonymous poster hash: 80eef...843
TPK Skrevet 28. juli 2015 #3 Skrevet 28. juli 2015 Hvis du møter opp uten å spise må du være forberedt på at det blir spørsmål og kommentarer. Men hvis du ikke har problemer med å forklare eller har et kjapt svar på lur som får folk til å slutte å spørre, så må du jo bare gå.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #4 Skrevet 28. juli 2015 Hvorfor kan du ikke spise hos andre mennesker? Uansett hvor streng diett du går på, så finnes det ALLTID noe som du kan spise på et koldtbord. Hvis du ikke vil spise hos andre fordi du har OCD og er redd for bakterier, er det bedre at du blir hjemme da og heller jobber med OCD'en din. Anonymous poster hash: 80eef...843 Nei. Anonymous poster hash: f651d...416
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #5 Skrevet 28. juli 2015 Hvis du møter opp uten å spise må du være forberedt på at det blir spørsmål og kommentarer. Men hvis du ikke har problemer med å forklare eller har et kjapt svar på lur som får folk til å slutte å spørre, så må du jo bare gå. Hvis du møter opp uten å spise må du være forberedt på at det blir spørsmål og kommentarer. Men hvis du ikke har problemer med å forklare eller har et kjapt svar på lur som får folk til å slutte å spørre, så må du jo bare gå.Jeg har ingen kjappe svar. Problemet er bare at jeg "føler jeg må gå", var ikke i fjor Anonymous poster hash: f651d...416
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #6 Skrevet 28. juli 2015 Det ar jo veldig merkelig at det overhodet ikke er mulig å spise noe som helst hos andre mennesker. Kan du ikke bare si dem den egentlige grunnen? Men når det å faktisk er slik, og hvis du ikke kan si hva som er den egentlige grunnen, hadde jeg prøvd å finne på ett eller annet å svare - en grunn som ikke høres så alt for merkelig ut, og så gått på besøket. Kan du drikke da? Te eller vin eller noe sånt? Da har du i hvert fall NOE å "drive med" mens de andre spiser. Anonymous poster hash: ec339...c38
Yellow Brick Road Skrevet 28. juli 2015 #7 Skrevet 28. juli 2015 Da sier du rett og slett sannheten. "Jeg hadde så lyst til å komme, men jeg kan ikke spise noe, håper at det er ok at jeg er her likevel" Det burde avvæpne de fleste. Spesielt om det følges opp av et smil. Spør folk mer, svarer du at det har du ikke lyst til å snakke om. Ev. et strengt "Det har du faktisk ikke noe med" om de ikke gir seg eller det litt penere "Nå snakker vi om noe annet" Folk kommer til å spørre, så du må bare forberede noen svar.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #8 Skrevet 28. juli 2015 Det ar jo veldig merkelig at det overhodet ikke er mulig å spise noe som helst hos andre mennesker. Kan du ikke bare si dem den egentlige grunnen? Men når det å faktisk er slik, og hvis du ikke kan si hva som er den egentlige grunnen, hadde jeg prøvd å finne på ett eller annet å svare - en grunn som ikke høres så alt for merkelig ut, og så gått på besøket. Kan du drikke da? Te eller vin eller noe sånt? Da har du i hvert fall NOE å "drive med" mens de andre spiser. Anonymous poster hash: ec339...c38 Du kan si du har vondt for å tygge pga tannverk eller visdomstann eller sprekk i en tann. Eller pga problemer med tunga. En venninne av meg hadde en cyste i tunga - det kan jo være noe å forklare ikke-spisingen med. Eller ondt for å svelge pga noe med halsen. Anonymous poster hash: ec339...c38
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #9 Skrevet 28. juli 2015 Det ar jo veldig merkelig at det overhodet ikke er mulig å spise noe som helst hos andre mennesker. Kan du ikke bare si dem den egentlige grunnen? Men når det å faktisk er slik, og hvis du ikke kan si hva som er den egentlige grunnen, hadde jeg prøvd å finne på ett eller annet å svare - en grunn som ikke høres så alt for merkelig ut, og så gått på besøket. Kan du drikke da? Te eller vin eller noe sånt? Da har du i hvert fall NOE å "drive med" mens de andre spiser. Anonymous poster hash: ec339...c38 Du kan si du har vondt for å tygge pga tannverk eller visdomstann eller sprekk i en tann. Eller pga problemer med tunga. En venninne av meg hadde en cyste i tunga - det kan jo være noe å forklare ikke-spisingen med. Eller ondt for å svelge pga noe med halsen. Anonymous poster hash: ec339...c38 Kjempesmart å lyve sånn! Byr som regel bare på mere problemer. Anonymous poster hash: 9f91d...734
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #10 Skrevet 28. juli 2015 Om det er andres mat som er problemet så ta med noe du kan spise. Hvorfor kan du ikke spise hos andre? Ærlighet kommer man som regel lengst med, i hvert fall om det er noen som står deg forholdsvis nær. Anonymous poster hash: cb34f...ef4
aanonym Skrevet 28. juli 2015 #11 Skrevet 28. juli 2015 (endret) Om du fortelle hvorfor du overhodet ikke kan spise NOE, er det lettere å gi deg råd:) Endret 28. juli 2015 av aanonym
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #12 Skrevet 28. juli 2015 Det finnes mange grunner til at man ikke kan spise hos andre, deriblant sykdom. Noen ganger er det fysisk, andre ganger psykisk. Hva med å bare godta det? Ingen noen andre har noe med. Anonymous poster hash: bbf9f...fa1
aanonym Skrevet 28. juli 2015 #13 Skrevet 28. juli 2015 Det finnes mange grunner til at man ikke kan spise hos andre, deriblant sykdom. Noen ganger er det fysisk, andre ganger psykisk. Hva med å bare godta det? Ingen noen andre har noe med. Anonymous poster hash: bbf9f...fa1 Har ingen problemer med å godta det, men kan heller ikke gi noen vettige/konkrete råd når jeg ikke aner hva det er snakk om.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #14 Skrevet 28. juli 2015 Er det anorexia? Anonymous poster hash: aeeee...bb1
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #15 Skrevet 28. juli 2015 Jeg er ikke hi, men har morbus crohns. I perioder er jeg dårlig og kan ikke spise ute. Jeg blir sittende leeeenge på toalettet og blir skikkelig dårlig. Selv i dårlige perioder trenger man møte folk. Jeg kan møte opp en stund i selskap. Da har jeg som regel ikke spist særlig hele dagen, kun feks litt kokt ris osv. Anonymous poster hash: d47c4...eb1
Villbringebringebær Skrevet 28. juli 2015 #16 Skrevet 28. juli 2015 Leste en god kronikk i Aftenposten tidligere idag om spiseforstyrrelse, vedkommende isolerte seg totalt fordi det var så mye spørsmål rundt hvorfor hun ikke spiste ol. Om det er grunnen kan du kanskje alliere deg med vertinnen og so du sliter, men jobber med dette og ville gjerne komme På festen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå