Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #1 Skrevet 28. juli 2015 Men, har råd til tatoveringer til 15.000 og å ut å spise hver uke. Sutrer over at det å være på aap er såå jævlig.. Forstår ikke hennes valg...skjønner jo at hun vil leve og ha det gøy. Men veldig lei av å høre på hvor dårlig råd hun har. Selv har jeg ok økonomi, men drar ikke på resturant hver uke fordi. Det er mitt valg. Anonymous poster hash: 9972d...43c
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #2 Skrevet 28. juli 2015 Si det pent men det er ikke så rart du har dårlig råd slik som du koser deg. Anonymous poster hash: 5c976...219
Mia_73 Skrevet 28. juli 2015 #3 Skrevet 28. juli 2015 Men, har råd til tatoveringer til 15.000 og å ut å spise hver uke. Sutrer over at det å være på aap er såå jævlig.. Forstår ikke hennes valg...skjønner jo at hun vil leve og ha det gøy. Men veldig lei av å høre på hvor dårlig råd hun har. Selv har jeg ok økonomi, men drar ikke på resturant hver uke fordi. Det er mitt valg. Anonymous poster hash: 9972d...43c Kanskje påpeke at hun kunne hatt bedre råd med bedre disponering av pengene sine.
Nyttårs barn Skrevet 28. juli 2015 #4 Skrevet 28. juli 2015 Det handler jo også om prioritering, kanskje resurant besøk er noe som er viktig for henne.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #5 Skrevet 28. juli 2015 Høres slitsomt ut! Jeg tror ikke jeg hadde maktet å være venn med en sånn person... Jeg tror bare du må si det rett ut, kan hende hun blir sur og fornærmet, men på tide med en reality check Anonymous poster hash: 4e21e...3ea
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #6 Skrevet 28. juli 2015 Det handler jo også om prioritering, kanskje resurant besøk er noe som er viktig for henne.ja, men da kan hun ikke sitte å klage over dårlig råd! Det er et par mil til den ene fritidsaktiviteten til det ene barnet. Har egentlig oppmøte to ganger i uka. Men mora har kutta ut det ene oppmøtet, for det er så dyrt å kjøre... Anonymous poster hash: 9972d...43c
Myliten Skrevet 28. juli 2015 #7 Skrevet 28. juli 2015 Folk med dårlig råd overrasker meg stadig med hva de har råd til. Folk som påstår å ha mindre penger enn meg som har råd til syden flere ganger i året o.l for så å klage på dårlig råd... Med røyken i hånden
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #8 Skrevet 28. juli 2015 Det føles ut som om det er samme venninne som min. Tror ikke de har så dårlig råd som de påpeker, men heller ikke nok til alt de vil ha. Hun prioriterer annerledes enn meg og det har hun lov til, vi er ikke like på det området og jeg legger meg ikke opp i det selv om jeg ville handlet annerledes selv. Anonymous poster hash: 5d8ba...6b7
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #9 Skrevet 28. juli 2015 Nå har hun store problemer på grunn av bilreperasjon, og har bedt meg om hjelp. Er snakk om over 10.000 kr... Men hadde hun ikke tatovert seg så hadde hun jo hatt råd til å betale bilreperasjonen. Skal jeg hjelpe henne eller ikke? Anonymous poster hash: 9972d...43c
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #10 Skrevet 28. juli 2015 Nå har hun store problemer på grunn av bilreperasjon, og har bedt meg om hjelp. Er snakk om over 10.000 kr... Men hadde hun ikke tatovert seg så hadde hun jo hatt råd til å betale bilreperasjonen. Skal jeg hjelpe henne eller ikke?Anonymous poster hash: 9972d...43c hi dette altså Anonymous poster hash: 9972d...43c
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #11 Skrevet 28. juli 2015 Selvfølgelig skal du ikke hjelpe! Learning by doing. Anonymous poster hash: 5d8ba...6b7
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #12 Skrevet 28. juli 2015 Nå har hun store problemer på grunn av bilreperasjon, og har bedt meg om hjelp. Er snakk om over 10.000 kr... Men hadde hun ikke tatovert seg så hadde hun jo hatt råd til å betale bilreperasjonen. Skal jeg hjelpe henne eller ikke? Anonymous poster hash: 9972d...43c Nei, det skal du ikke. Jeg ville sagt at jeg ikke hadde mulighet til å låne henne pengene, at du må ha en buffer selv i tilfelle noe skjer. Si at du forstår problemet hennes, men at hun hadde hatt penger til bilreperasjon hvis hun ikke brukte alle pengene sine på tatoveringer og restaurantbesøk. At barnet hennes må slutte på aktivitet og hun prioriterer tatoveringer og restaurantbesøk til seg selv så kanskje hun kunne trengt litt veiledning i det å være forelder? Anonymous poster hash: f2ca4...939
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #13 Skrevet 28. juli 2015 Nå har hun store problemer på grunn av bilreperasjon, og har bedt meg om hjelp. Er snakk om over 10.000 kr... Men hadde hun ikke tatovert seg så hadde hun jo hatt råd til å betale bilreperasjonen. Skal jeg hjelpe henne eller ikke? Anonymous poster hash: 9972d...43c Selvfølgelig låner du henne IKKE penger. Her får hun lære å prioritere rett. Anonymous poster hash: cc3b1...570
Gjest Antarctica Skrevet 28. juli 2015 #14 Skrevet 28. juli 2015 Du kan jo heller si at "jaja, det er nok ikke fett, men det gode med å ha lite penger er jo at man LÆRER å PRIORITERE ganske stramt! Jeg er sikker på at du er mye mer økonomisk enn meg når du handler inn. Tar gjerne imot tips!"
Todii Skrevet 28. juli 2015 #15 Skrevet 28. juli 2015 Jeg syns du skal si nei til å låne henne penger og samtidig fortelle henne grunnen. Det er faktisk snilt gjort mot henne, og kanskje det setter i gang en prossess.
Mandala Skrevet 28. juli 2015 #16 Skrevet 28. juli 2015 Venninna mi klager stadig til meg om dårlig råd. Hun har et matbudsjett på 6000 kr for bare henne, spiser altså mye ute! Hun er på massasje, frisør etc stadig vekk. Hun kjøper øyeskygge for 400 kr stykk etc. Hadde leieboer som dekket nesten hele lånet på leil. Jeg var tidligere alene med to barn, hadde bil, barna på privatskole og jobbet deltid og der klaget HUN på dårlig råd! Hun lånte til og med penger av meg iblant. Det er sykt.... Ikke lån venninna di penger.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #17 Skrevet 28. juli 2015 Du skal i alle fall ikke låne henne penger! Hun har jo tydeligvis ikke dårlig råd, hun har jo nok penger når hun tar seg råd til å spise ute og bruke penger på unødvendige ting. Fortell henne det i klartekst i stedet, du. Kutter hun deg ut, så er hun uansett ikke noe å samle på. Anonymous poster hash: dd71a...d9e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #18 Skrevet 28. juli 2015 Er det ikke deilig der oppe på den høye hesten, damer? Godt å være perfekte hva? Alltid gjøre de rette valgene? Anonymous poster hash: 2c638...d70
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #19 Skrevet 28. juli 2015 Er det ikke deilig der oppe på den høye hesten, damer? Godt å være perfekte hva? Alltid gjøre de rette valgene? Anonymous poster hash: 2c638...d70 Trenger ikke være perfekte for å ta gode valg eller selv rydde opp om man gjør mindre heldige ting. Anonymous poster hash: cc3b1...570
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #20 Skrevet 28. juli 2015 Er det ikke deilig der oppe på den høye hesten, damer? Godt å være perfekte hva? Alltid gjøre de rette valgene? Anonymous poster hash: 2c638...d70 Noen ganger er det veldig lett å komme seg opp på den der hesten. Jeg har stor forståelse for at ikke alle er like flinke økonomisk, men den tattoveringen synes jeg hun kunne klart å unngå (fram til hun hadde bygd seg opp en buffer, i det minste) Anonymous poster hash: 2a163...27d
Gjest Antarctica Skrevet 28. juli 2015 #21 Skrevet 28. juli 2015 Er det ikke deilig der oppe på den høye hesten, damer? Godt å være perfekte hva? Alltid gjøre de rette valgene? Anonymous poster hash: 2c638...d70 Trenger ikke være perfekte for å ta gode valg eller selv rydde opp om man gjør mindre heldige ting. Anonymous poster hash: cc3b1...570 Enig. Det er faktisk et ganske langt spenn mellom det å alltid velge riktig og det å velge en tatovering foran nødvendigheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå