Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #1 Skrevet 28. juli 2015 Er det noe hjelp å få? Jeg skjønner jo at det er det jeg er når jeg tenker det verste uansett hva som feiler meg. Det siste året har jeg "hatt" lungekreft, brystkreft, magekreft, strupekreft, svulst i hodet, leukemi.. Og så videre... Det er jo latterlig! Og selv om jeg innerst vet at det bare er tull er jeg livredd for å dø av en av disse sykdommene, og tenker at hadde jeg bare sagt i fra til legen om symptomene mine kunne de ha reddet meg! Tør ikke gå til legen heller, er livredd de skal finne noe! Dette går kraftig ut over nattesøvnen min! Bruker mange timer hver natt til å Google symptomer... Kjempesmart...:/ Jeg trenger hjelp, men hvor? Anonymous poster hash: 8bc9c...5cf
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #2 Skrevet 28. juli 2015 Psykolog. Kognitiv terapi har gode resultater for dette. Du kan enten henvises av legen din og vente lenge, eller du kan gå til en privatpraktiserende og betale ca 700 kr timen. Jeg vil gjette at du ikke trenger voldsomt mange behandlinger. Anonymous poster hash: fdb55...b07
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #3 Skrevet 28. juli 2015 Psykolog. Kognitiv terapi har gode resultater for dette. Du kan enten henvises av legen din og vente lenge, eller du kan gå til en privatpraktiserende og betale ca 700 kr timen. Jeg vil gjette at du ikke trenger voldsomt mange behandlinger. Anonymous poster hash: fdb55...b07 Har ikke så mye penger da jeg er student, så da får jeg vente! Men skal prøve det! Tusen takk! :-) Anonymous poster hash: 8bc9c...5cf
TPK Skrevet 28. juli 2015 #4 Skrevet 28. juli 2015 Ved Haukeland sykehus tror jeg de har et senter eller avdeling for hypokondri. Du må uansett snakke med noen. Studentforeninger har ofte gratis psykologtilbud, har du sjekket det?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #5 Skrevet 28. juli 2015 Som TPK sier... sjekk ut tilbudet gjennom studentsamskipnaden din. De har ofte mulighet for å hjelpe deg med psykolog, og ved Haukeland er også et senter hvor de spesialiserer seg på å behandle hypokondere. Anonymous poster hash: 4cf94...2a4
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #6 Skrevet 28. juli 2015 Dette vil du ikke høre, men det at du bekymrer deg så mye er mer skadelig enn du tror, du kunne like godt røkt 20 sigaretter om dagen, så skadelig kan det være å gå rundt å bekymre seg. Du trenger endre tankene dine ja. Anonymous poster hash: 8b0d6...922
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå