Gå til innhold

Besteforeldrene ødela barnet i ferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var noen dager med besteforeldrene til barnet, og ved en anledning så hylte ungen fordi den ikke ville noe. Jeg ignorerte det, for jeg mener at da fôrer man ikke negtiv oppførsel, men besteforeldrene (BEGGE TO JA) svarte gjentatte ganger med å hyle tilbake og gjøre hyling gøy, og le av det... Ikke spør meg hvorfor... Og nå går ungen rundt og hyler hele dagen! Ikke sånn skrik, men sånn pipende og skjærende hyl som dreper hørselen din. Så høyt at det skurrer i ørene. Frister å sende ungen til besteforeldrene fjorten dager og be de, fikse det de har ødelagt, men hva gjør jeg? For å bli kvitt den fæle oppførselen? Ignorering funker ikke, ikke irettesetting. :( :( :(

Anonymous poster hash: 862b0...dee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er barnet? Forklar at det gjør vondt i ørene dine når hn hyler og du liker det ikke. Det er ikke lov å hyle. Hvis barnet vil hyle så får hn gå på rommet eller ut. Barnet kommer selvsagt til å teste ut denne nye regelen og du må gjøre alvor av konsekvensene.

Skrevet

Hvor gammel er barnet? Forklar at det gjør vondt i ørene dine når hn hyler og du liker det ikke. Det er ikke lov å hyle. Hvis barnet vil hyle så får hn gå på rommet eller ut. Barnet kommer selvsagt til å teste ut denne nye regelen og du må gjøre alvor av konsekvensene.

To år. Rommet hver gang det hyles?

Skrevet

Det går over. Mine må også på avvenning etter ferie med besteforeldre.

Da får de alt de vil ha.

Men én liten uke hjemme så er det normale former igjen.

Skrevet

Alle barn må reparerast etter ei stund med besteforeldre, det går så fint så.

Skrevet

Vi har alle vært der :D Min på 4 har funnet ut at det er gøy å rope til meg når vi går til butikken o.l. Jeg fortsetter å snakke rolig til han og sier at jeg hører han meget godt når han snakker vanlig så han trenger ikke å rope. Han gir seg da men tok tid før det sank inn :P

Anonymous poster hash: 85074...6bf
Skrevet

for dumt og skylde på besteforeldrene, her må dere ta skylden selv

Skrevet

Å du er, som alltid, like koselig...

Hi: prøvd å bruke ekstra lav stemme selv? Her er det likt, men tar en ukes tid hvor vi bruker lavere stemme enn normalt, når ungene merker at de ikke får med seg det du sier (viktig at ungen ser på deg når du snakker, men at ungen hyler samtidig) så sier du enkelt "om du ikke roper slik, så hadde du hørt meg", også repeterer du det du sa til barnet :)

Anonymous poster hash: 04933...2b3

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du ikke blir hivi ut.

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe særlig å sende ungen på rommet som straff. Rommet soves i, lekes i... Det skal være barnets eget, private sted, hvor det skal være godt og trygt å være. 

Vi har hatt perioder med hyling. Vi har oversett det hele, og til slutt gikk det over av seg selv. Men i mellomtiden øvet vi på innestemme, bare ikke i forbindelse med skrikingen. Skulle hun hyle nå (2,3 år gammel), så kan vi faktisk si at vi har innestemme inne, og det forstår hun. 

Jeg tror ignorering (som du sier ikke funker), er det beste her. Bare gi det tid. Bhg vil nok også fokusere på det, om hun går der/skal begynne der. Hvorfor skal du straffe en toåring, som flere her nevner? Hva vil det egentlig være godt for? Fokuser heller på det positive, når hun faktisk snakker rolig - skryt! Masse. Si hun er så flink til å bruke innestemme, og at det er så gøy å snakke med henne da. Det er godt for ørene med innestemme osv... Positivitet er tingen! Skryt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...