Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #1 Skrevet 27. juli 2015 ....og møter så mye sjalusi blant venner. Jeg har alltid vært sykelig overvektig, hvertfall siden 14-15 års alder. Misbrukt godteri, gjærbakst og mye usunn mat. Jeg har i løpet av nesten 3 år gått ned 52 kg og har holdt vekten snart 1 år. Pga mitt tidligere avhengighetsforhold til sjokolade, godteri, kaker, is etc innså jeg at jeg må leve uten. Hvertfall i mange år. Det er vanskelig for noen å godta. Hvorfor er det sånn? Sier man til en alkoholiker at "ta en øl da...det skader ikke". Men for meg kan et kakestykke eller en sjokolade skade. ..eller jeg vet ikke. Livredd for å bli hekta igjen derfor spiser jeg heller vanlig mat, frukt og grønnsaker. Hvorfor er det liksom viktig for "deg" at jeg spiser litt? Det er spesielt sårende å få slikt mas fra de som har kjent meg siden ungdommen at de maser sånn. Nå har jeg ikke rørt godteri etc på 4 år og har det utrolig godt. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal legge seg borti dette og heller unne meg mitt nye liv. Sorry..bare et lite sukk fra meg Anonymous poster hash: 5739f...f69
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. juli 2015 #2 Skrevet 27. juli 2015 Først av alt; WOW!!!!!! Og du har helt rett! Jeg er så lei de som sier at jeg må kose meg... gikk ned 30 kilo i fjor, latt det sklidd ut nå og kosa meg i tide og utide og har gått opp altfor mye igjen! Jeg kan heller ikke ta et stykke, for da tar jeg to! På jobb er det ekstremt, alle skal mene noe om det jeg spiser, og jeg forstår det virkelig ikke... Bare blås i de og lykke til videre! Du har vært helt fantastisk!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #4 Skrevet 27. juli 2015 Hev deg over det! Du har vært knallflink!!! Anonymous poster hash: 885b3...2b2
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #5 Skrevet 27. juli 2015 ok, trenger du skryt nå eller? Anonymous poster hash: 0be34...4d2
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #6 Skrevet 27. juli 2015 Fy søren så flink du er!!!!!! 👏🏻👏🏻 All respekt til deg for det du har klart! Ikke bry deg om hva andre mener, hvis de ikke skjønner hvorfor du ikke lenger kan spise disse tingene er det deres problem! Du har vært og er KNALLFLINK!!!! Anonymous poster hash: e5023...4b2
Mia_73 Skrevet 27. juli 2015 #7 Skrevet 27. juli 2015 ok, trenger du skryt nå eller? Anonymous poster hash: 0be34...4d2 Hun fortjener det i hvert fall. De aller fleste klarer ikke gå ned så mye på egenhånd, og enda færre holder vekten sin. Over 50 kg overvekt kommer ikke fra å spise litt for mye, men da har man et avhengighetsforhold til mat.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #8 Skrevet 27. juli 2015 Så utrolig målbevisst og konsekvent du har vært og er, Hi! Imponerende! Jeg gikk ned 25 kg i to omganger, først 15, så de siste 10 noen år senere. Møtte samme holdningene. Jeg har i flere år nå spist en form for lavkarbo pga. helsen og møter samme holdningene. Jeg kan godt skeie ut innimellom når jeg er i form til det, men selv om jeg forteller at jeg må ta dagsform med i betraktning, så hjelper ikke det. Jeg har funnet en del "triks" som gjør det lettere sosialt. Jeg spiser salat og grønt dagen før og samme dag jeg skal noe sosialt, da vet jeg at jeg tåler utskeielser uten å merke det for mye på kroppen de neste dagene - vel og merke hvis jeg da kjører grønt dagen etter også. Flere dager på rad med utskeielser går ikke bra. Jeg har hatt stabil vekt i mange år nå, og det er ikke lenger vekt som er årsaken til kostholdet mitt, men helse av andre årsaker. Fremdeles får jeg kommentarer på det med vekt (det er over 10 år siden jeg gikk ned de siste 10 kiloene...). (Skal sies at de eneste jeg får kommentarer av er de som selv skulle ønske de hadde gått ned i vekt, utelukkende de som trenger å gå ned i vekt selv.). Det er en merkelig mekanisme, akkurat som om det at noen greier å gå ned i vekt selv bringer frem et Jantelov-monster i enkelte - gjerne innpakket i "finere" formuleringer, eller små skarpe stikk. Vær stolt av deg selv, Hi, og det du har gjort. Bruk slike dustete kommentarer og holdninger til å bli enda mer bestemt på at ingen skal greie å påvirke deg ut på sukker-galleien igjen. Hev deg over dem! Det tok meg noen år, men etter hvert kunne jeg spise kake og søte ting uten å få det store sukker-kicket igjen. Men 2-3 dager med utskeielser og jeg føler jeg er på sukkerkjøret igjen, og da må jeg kutte alt av sukker og andre raske karbohydrater i en god stund for å slippe søtsuget. Men forskjellen nå og før er at nå har jeg kontroll på det, det hadde jeg ikke før jeg gikk ned i vekt. Stol på deg selv og det du har gjort. Og blir det for plagsomt, så kanskje du rett og slett har utviklet deg i en annen retning enn disse vennene som ikke unner deg den fremgangen du har hatt, og heller skal begynne å se deg om etter nye venner. Ta det gradvis i så fall. Bra jobba.... nei, FANTASTISK jobba! Anonymous poster hash: ff44d...9b6
Willy W Skrevet 27. juli 2015 #9 Skrevet 27. juli 2015 ok, trenger du skryt nå eller? Anonymous poster hash: 0be34...4d2 Oj....jantelov? Synes ikke du hun i så fall fortjener det etter å ha endret seg slik?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #10 Skrevet 27. juli 2015 ok, trenger du skryt nå eller? Anonymous poster hash: 0be34...4d2 Kryp tilbake under steinen din du Anonymous poster hash: 65771...30a
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #11 Skrevet 27. juli 2015 Fantastisk ! Har det på samme måte, men har ikke hatt så mye å gå ned. Likevel var jeg fullstendig avhengig av sukker og pepsi max. Kuttet helt, absolutt alt av sukker og kunstig søtning, også det som er i ferdig sauser etc. Tar ikke et eneste kakestykke, selv ikke i bryllup eller på julaften. Det viktigste er at jeg ikke messer noe om det, men nyter en kopp kaffe og litt jordbær eller et eple uten å si noe om det. Likevel får jeg stadig høre at "Herregud, det må jo gå an å kose seg av og til" "Bare ett kakestykke skader jo ikke" "Når er du egentlig ferdig med den der kuren din" Anonymous poster hash: 4bf71...64c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #12 Skrevet 27. juli 2015 Gikk ned 70 kg, og det er utrolig vanskelig å holde seg sunn om man begynner å skeie ut med godteri og kaker... du er utrolig flink, så ikke hør på andre som ikke vet hva de snakker om. Vi som har hatt og kanskje fortsatt har et problem med mat og vekt har gått gjennom en prosess både fysisk og mentalt som det ed vanskelig å forstå for folk som ikke har det. Bare overse det når de ikke skjønner deg! Anonymous poster hash: 3bcec...114
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #13 Skrevet 27. juli 2015 Fy fader hi, jeg er kjermpeimponert Utrolig bra gjort Jeg tror at de som sier det egentlig er litt misunnelige, og de er litt "irriterte" fordi du ikke er den tjukke lenger. Litt som om de sitt selvbilde var bedre når du var overvektig. Du "gir" (i de sitt hode) de dårlig samvittighet for at de ikke klarer å motstå ting selv. Kan jeg spørre hvordan du klarte det? Anonymous poster hash: 65771...30a
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #14 Skrevet 27. juli 2015 Fantastisk! Så imponerende 👏👏👏👏 Anonymous poster hash: 65d6c...8a0
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #15 Skrevet 27. juli 2015 Jeg tror dessverre det er sånn uansett hva man gjør som ikke passer inn i a4. Egentlig der meste, siden folk har forskjellige meninger og mange ikke klarer å holde den nysgjerrige nesa si unna andres saker. Det beste du kan gjøre for deg selv er å slutte og bry deg om hva de sier, for de kommer ikke til å slutte dessverre. Skjønner det er plagsomt, men ikke gidd å gi de noe oppmerksomhet en gang. Eller noe enkelt som: hva jeg spiser er opp til meg. Og du, utrolig bra jobbet! Anonymous poster hash: 32498...29c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #16 Skrevet 27. juli 2015 Gratulerer! Du har faktisk all grunn til å være stolt. Jeg vet hva du mener, jeg gikk ned 13 kg i fjor og skulle bare ta en liten sjokolade i jula før jeg skulle fortsette ned 20, men den ødela alt. Og jeg vet det jo, og jeg visste det før jeg tok den siste sjokoladen at jeg faktisk ikke klarer å stoppe etter en. Det er mye lettere å la være å ta den første. Jeg gikk opp 15 kg igjen. Utrolig teit av meg, men jeg starter på nytt nå. Anonymous poster hash: 19f99...2ce
pifi med tre nurk Skrevet 27. juli 2015 #17 Skrevet 27. juli 2015 (endret) Herlighet, så flink du har vært!! Ikke bry deg om kritikken, jeg er helt sikker på at det er misunnelse inni bildet. Du må jo ha en enorm viljestyke for å klart noe slikt, og set er nok ikke alltid like lett for en del, kanskje særlig jenter å unne andre noe man ikke klarer selv. Klapp på skulderen til deg! Jeg er i gang med 8kg ned prosjekt og synes det virker uoverkommelig, så du er mitt forbilde!! Endret 27. juli 2015 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #18 Skrevet 27. juli 2015 Du har vært dødsflink, og jeg synes du bare med et smil skal svare helt ærlig, til slutt skjønner de nok at du har tatt et valg for resten av ditt liv... -Nei takk, du kan ikke be en sjokoholiker ta bare en sjokolade vet du.. -Nei takk, som tidligere overspiser er jeg nødt til å holde meg unna slike utskeielser -Nei takk, jeg er nødt til å være litt streng for å ikke havne i uføret med min sukkeravhengighet igjen, blir som med alkoholikere det vet du, må være avholds for ikke å sprekke. -Nei takk, du vet hvordan jeg så ut før, jeg kan ikke havne på høykarbo og sukker-kjøret igjen. Anonymous poster hash: 7caf4...cd0
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #19 Skrevet 27. juli 2015 Gratulerer, du har all grunn til å være stolt, og kroppen din vil takke deg i form av bedre helse og lengre levetid. Men! Les deg opp på forskning - de fleste forskerne er enige om at det er de som unner seg LITT kos i ny og ne, som holder vekten best på sikt. De som aldri unner seg noe som helst har tendens til å sprekke. Jeg sier ikke at du kommer til å gjøre det, men forskningen sier ihvertfall at det er overhode ikke farlig å ta seg et lite kakestykke noen ganger i året. Anonymous poster hash: 08f77...120
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #20 Skrevet 1. august 2015 Gratulerer, du har all grunn til å være stolt, og kroppen din vil takke deg i form av bedre helse og lengre levetid. Men! Les deg opp på forskning - de fleste forskerne er enige om at det er de som unner seg LITT kos i ny og ne, som holder vekten best på sikt. De som aldri unner seg noe som helst har tendens til å sprekke. Jeg sier ikke at du kommer til å gjøre det, men forskningen sier ihvertfall at det er overhode ikke farlig å ta seg et lite kakestykke noen ganger i året. Anonymous poster hash: 08f77...120 Ikke enig. Med det svaret forteller du vel egentlig bare at du ikke har prøvd det selv. Kjenner meg igjen i HIs beskrivelse; det GÅR ikke å skeie ut litt, fordi det drar med seg så mye mer. Dem du snakker om er hobbyslankere. De som bare skal miste 7-12 kg og som egentlig er normalvektig pluss. De bør spise nesten som før, dvs MED gotteri, men mindre enn vanlig. Vi som skal tape 25-30kg el mer kan ikke leke med sukker. Anonymous poster hash: 41a80...740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå