Gå til innhold

Jeg vet der er galskap..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men nå har jeg begynt å tenke på jula.

Sitter å surfer litt i lekebutikkene, for vil gjerne bli ferdig med kalenderene snart.

Har satt en Maxgrense på 1000,- totalt per kalender, men synes det er vanskelig å holde seg under det.

Hvor mye bruker dere på kalender?

Anonymous poster hash: 51246...307

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et par hundre max. De vil ikke ha pakkekalender mer!

Anonymous poster hash: e012f...d57

Skrevet

Jeg har barn fra 10 år og oppover. Gavene koster fra 20-200,- pr dag.

Anonymous poster hash: 86935...5ef

Skrevet

3-500 på jenta. 2-300 egentlig til gutten, så han får litt ekstra penger innimellom for å kompensere. 1000 er 40kr i snitt og burde være veldig enkelt å holde seg til.

Anonymous poster hash: a3d8a...8b1

Skrevet

Er ikke noe galskap!! :-)

Gjør det samme selv! Har tre barn å lage kalender til men vurderer å gi dem en sjokokalender for fyttikatta grisen så mye penger man skal bruke på slikt?

Jeg bruker maks 250 per unge .

Anonymous poster hash: 0ca69...b04

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis det at du tenker på kalender allerede som er galskap, men 1000!kr pr kalender i tillegg til julegaver er galskapen her

Anonymous poster hash: 4e2b1...5df

Skrevet

Synes ikke det er galskap. Jeg starter på julegaver i januar og kalendere også.. Bruker maks 500 per barn. Har 4 barn

Anonymous poster hash: 3cb8f...594

Skrevet

Hmm, hvor mye koster de sjokoladekalenderne? Ti kroner? Det er i allefall det jeg bruker på det tullet der. Jeg misliker og harnoe i og 100% av de som bruker mer enn 200kr på kalendere til barna sine - uavhengig av hva slags dårlige unnskyldninger de finner på å spy opp.

Anonymous poster hash: 4e7ac...d01

Skrevet
Synes ikke det er galskap. Jeg starter på julegaver i januar og kalendere også.. Bruker maks 500 per barn. Har 4 barnAnonymous poster hash: 3cb8f...594 [/quote

Det er galskap. Skaff deg hjelp

Skrevet

Synes ikke det er galskap. Jeg starter på julegaver i januar og kalendere også.. Bruker maks 500 per barn. Har 4 barnAnonymous poster hash: 3cb8f...594 [/quote

Det er galskap. Skaff deg hjelp

Det er det vel ikke. Salg og salg og masse flott å kjøpe. Og når man har mange å kjøpe til og lite med penger er det bedre å spre det utover hele året og kjøpe noe ordentlig enn å ende opp med billig drit rett før jul

Anonymous poster hash: 3cb8f...594

Skrevet

Adventen skal jo være ventetid til jula og jeg syns ikke noe om å gi en gave hver eneste dag frem til julaften. Har gjort det en gang og ingen kan fortelle meg at ungene er like spent på julaften når å få gave har blitt en rutine.

I tillegg er det gjerne masse ræl.

Anonymous poster hash: 608b4...434
Skrevet

Jeg lager forresten sjokoladekalender selv. De som selges for en tier på butikken er fæle, men jeg kjøper forskjellige små godterier (ca 10 gramm per dag) som puttes i en veldig pen kalender. Stor suksess og ungene her i huset gleder seg vilt til å få gavene på julaften.

Skrevet

Jeg lager forresten sjokoladekalender selv. De som selges for en tier på butikken er fæle, men jeg kjøper forskjellige små godterier (ca 10 gramm per dag) som puttes i en veldig pen kalender. Stor suksess og ungene her i huset gleder seg vilt til å få gavene på julaften.

ALDRI to m-er i slutten av ett ord!!! Trodde det var det alle lærte første dag på skolen, men du sov deg vel igjennom...

Anonymous poster hash: bf590...ea2

Gjest Antarctica
Skrevet

Oj! Jo, dette er galskap.

Hvis de har fått gaver til en tusenlapp allerede før julaften, hvordan skal man liksom toppe det?

Skrevet

Jeg lager forresten sjokoladekalender selv. De som selges for en tier på butikken er fæle, men jeg kjøper forskjellige små godterier (ca 10 gramm per dag) som puttes i en veldig pen kalender. Stor suksess og ungene her i huset gleder seg vilt til å få gavene på julaften.Anonymous poster hash: 608b4...434

ALDRI to m-er i slutten av ett ord!!! Trodde det var det alle lærte første dag på skolen, men du sov deg vel igjennom...Anonymous poster hash: bf590...ea2

Haha. Slapp av! Jeg er også en av de som irriterer seg over skrivefeil men du trenger vel ikke å oppføre deg som en hurpe ?

Anonymous poster hash: 63d34...9a7

Skrevet

Jeg har allerede kjøpt min første julegave. Vet at barnet som kommer vil koste mye i starten og hu kommer rett før jul!

Bor i Spania og må ha biletter til Norge også.

I fjor ble det lite gaver på de 2 jeg har på 6 år. Ikke samme feil i år!

Anonymous poster hash: 705a8...f6b

Skrevet

max 1000 :). han får kun småting . har kjøpt en julegave allerede til han :)

Skrevet

10 kr til sjokoladekalender:D

Skrevet

Her får de sjokoladekalender. Har i tillegg "elf om the shelf" som slo veldig an i fjor! :)

Skrevet

Pakkekalender her. Men til max 200,- for hele kalenderen.

Er ferdig med 3 julegaver, har allerede planlagt 6-7 .

Anonymous poster hash: 9bed0...a55

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

2-300 kr. Kjøper et legosett som jeg deler opp. Dere som er så opptatt av at advent er ventetid: er dere like opptatt av andre tradisjoner? Gå i kirka, lese juleevangeliet osv? Hvorfor er det så utrolig viktig for dere at adventen er ventetid. Hos oss er adventen kosetid. Kan være enig at det blir litt voldsomt å gi gaver til 100-200 kr hver dag, men noen legobiter, nye hårspenner, såpebobler, truser osv hver dag burde virkelig ikke ødelegge for julaften. Med mindre hovedgaven er hårspenner og truser.

Skrevet

Enig med Darwinia. Men her kommer nok kalenderene på 500-700kr pr barn.

Gjest Antarctica
Skrevet

2-300 kr. Kjøper et legosett som jeg deler opp. Dere som er så opptatt av at advent er ventetid: er dere like opptatt av andre tradisjoner? Gå i kirka, lese juleevangeliet osv? Hvorfor er det så utrolig viktig for dere at adventen er ventetid. Hos oss er adventen kosetid. Kan være enig at det blir litt voldsomt å gi gaver til 100-200 kr hver dag, men noen legobiter, nye hårspenner, såpebobler, truser osv hver dag burde virkelig ikke ødelegge for julaften. Med mindre hovedgaven er hårspenner og truser.

Advent er kosetid for meg også, men gavetid er det bare jula som er. Fins MYE å kose seg med som verken innebærer Gud eller Mammon. Bake, dyppe lys, lage og sende julekort, sette opp havrenek, pynte med lyskjeder inne og ute, lage julepynt av glanspapir og trolldeig, se koselige filmer med juletema, lage snølykter i hele hagen... Lista er endeløs, og kosetid blir det. Selv om jeg ikke tror på Gud og heller ikke vil drukne barna i ting og tang.
Skrevet

Og 500kr delt opp i 24 blir jo kun småtteri. Når julegavene kommer på 2000 kr iverfall pr barn har ikke akuratt kalendergave ødelagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...