Gå til innhold

Hjelp! Bryllupsplanlegging...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat skrevet kladd på gjesteliste, og jeg er sjokkert! Bare min nærmeste familie og venner blir 60 stk! Mannen sitter å skriver, og jeg vet det blir godt over 40 på han. Og dette er bare grovtelling.

Hvilke "regler" er det på hvem som skal inviteres og til hva? Hvem "må" være til middag og hvem holder det å invitere til bare festen?

Vi har godt forhold til hele familien på begge sider, så alle vil bli inviterte.

Hvordan gjør man det med mat og drikke?

Hvor mange retter hadde dere?

Kan man be gjester ta emd alkohol selv eller er det normalt at brudeparet står for det også?

Anonymous poster hash: 2be23...410

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang gjester er det noe dere må avgjøre dere i mellom, gå ut fra budsjettet deres.
Her hadde vi 86 gjester, da gikk det akkurat rundt med budsjettet. Resterende 28 ble invitert til sommer grilling når vi kom hjem fra bryllupsreisen, og hadde fått lønninger :P

Vi hadde 3 retters middag, og holdt åpen bar fra klokka 20 til 23, etter det måtte de stå for drikke selv, alle syntes det var trivelig :)

Anonymous poster hash: 83cce...df8
Skrevet

Det kommer helt an på hvordan dere velger å ha bryllupsfeiringen deres det :)

Skal det være ute/inne, sommer/vår/høst/vinter? Formelt/uformelt. Det er opp til dere hvordan dere vil gjøre det.

Ville først tenkt hvordan jeg ønsker å ha det og laget meg et budsjett ut i fra det. Så ser dere hvor mange dere har råd til. Noen velger å bare ha nærmeste familie og forlovere til middag. Besteforeldre, foreldre, søsken og evt søskens og egne barn. Så inviterer man resten til festen. Bryllupet skal være en feiring av deres kjærlighet, på deres måte.

Masse lykke til med planleggingen og feiringen. Husk at den delen av det skal være artig og koselig og;)

Anonymous poster hash: 4d17e...ca3
Skrevet

Ville startet som dere gjør, finne ut hvem dere ønsker å invitere.

Deretter funnet ut hvor mye pengere dere har, og innrettet festen deretter.

Jeg vil si at alle gjester invitert til alt er veldig viktig.

Fri bar er også veldig viktig.

Enkel servering, og bar dere har kjøpt inn til gjennom utenlandsturer selv og via venner fra nå og frem til tidspunktet er helt ok.

Det er viktigere at alle koser seg for at festen blir fin, enn at det er i flotte lokaler. Dessuten kan man gjøre de fleste steder flotte med enkle grep.

Har vært på fester og bryllup i naust og låver, med fantastisk oppdekning, til en brøkdel av prisen samme antall ville kostet i selskapslokaler.

Musikk er forresten også viktig 💃🎵🎶🎵💃💃💃🎶

Anonymous poster hash: c6c78...be8

Skrevet

Det blir sommerbryllup, men alt skal foregå inne. Skal holde festen på gården til mannens foreldre. Der er det en stor sal med plass til alle vi måtte ønske.

Vi har jo ikke sjangs til å lage mat selv, så det må bestilles. Men skal vi ha hele familien blir det jo nærmere 30.000 kr bare i mat.

Æsj, så bortkastede penger å gifte seg! Trist at jeg er så formell som ønsker et ordentlig hvitt tradisjonelt bryllup :(

Vi har råd til å ha så mange vi ønsker både med drikke og mat, men samtidig er det jo litt kjipt å skal bruke rundt 100.000 kr bare for en dag :P

Hi

Anonymous poster hash: 2be23...410

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...