Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #26 Skrevet 29. juli 2015 Det finnes hvitt søppel i Norge. Definsijoner og begreper endrer seg noe med tiden. De navende campingrasistene har nåtidens white trash holdninger og standard - eller mangel på sådan. Anonymous poster hash: f9702...ade OK. Tror ikke helt du så hvor jeg ville med innlegget, men deg om det. Nei vel? Opplys meg gjerne da. Og ikke ovenfra og ned, jeg kjenner også historien. Anonymous poster hash: f9702...ade Hva med å endre dine holdninger, i så fall? Du kjenner historien, men ser likevel ingen grunn til å slutte å snakke om andre mennesker som om de tilhører en laverestående rase? Da er det liksom ikke så mye mer det er vits i å si for meg.Ja vel. Jeg ser ned på rasister, selv om det er synd på dem. Anonymous poster hash: f9702...ade Og dermed er du selv en slags rasist - men tåler ikke at noen tiltaler deg "ovenfra".Ja vel. Det er mulig du synes du har en logikk - men jeg ser den ikke. Rasist for å påpeke rasisme? Jeg er ikke bedre en de mener du? Fordi jeg påpeker deres dårlige holdninger? Anonymous poster hash: f9702...ade Jeg påpeker dine dårlige holdninger. Jeg kaller deg ikke søppel likevel.Nei,du kaller meg rasist. Noe som er mye verre en søppel. Så kom bare ned fra hesten. Anonymous poster hash: f9702...ade
Gjest Antarctica Skrevet 29. juli 2015 #27 Skrevet 29. juli 2015 Det finnes hvitt søppel i Norge. Definsijoner og begreper endrer seg noe med tiden. De navende campingrasistene har nåtidens white trash holdninger og standard - eller mangel på sådan. Anonymous poster hash: f9702...ade OK. Tror ikke helt du så hvor jeg ville med innlegget, men deg om det. Nei vel? Opplys meg gjerne da. Og ikke ovenfra og ned, jeg kjenner også historien. Anonymous poster hash: f9702...ade Hva med å endre dine holdninger, i så fall? Du kjenner historien, men ser likevel ingen grunn til å slutte å snakke om andre mennesker som om de tilhører en laverestående rase? Da er det liksom ikke så mye mer det er vits i å si for meg.Ja vel. Jeg ser ned på rasister, selv om det er synd på dem. Anonymous poster hash: f9702...ade Og dermed er du selv en slags rasist - men tåler ikke at noen tiltaler deg "ovenfra".Ja vel. Det er mulig du synes du har en logikk - men jeg ser den ikke. Rasist for å påpeke rasisme? Jeg er ikke bedre en de mener du? Fordi jeg påpeker deres dårlige holdninger? Anonymous poster hash: f9702...ade Jeg påpeker dine dårlige holdninger. Jeg kaller deg ikke søppel likevel.Nei,du kaller meg rasist. Noe som er mye verre en søppel. Så kom bare ned fra hesten. Anonymous poster hash: f9702...ade Nei, jeg sammenligner det å forakte folk for hudfargen med å forakte dem for noe annet de heller ikke har valgt. For meg ligner det veldig. Rasister gjør det ene, du gjør det andre. Men DU tåler ikke å bli sammenlignet med dem du forakter - for da må du selv ned av en hest du liker å sitte høyt på.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #28 Skrevet 29. juli 2015 Det finnes hvitt søppel i Norge. Definsijoner og begreper endrer seg noe med tiden. De navende campingrasistene har nåtidens white trash holdninger og standard - eller mangel på sådan. Anonymous poster hash: f9702...ade OK. Tror ikke helt du så hvor jeg ville med innlegget, men deg om det. Nei vel? Opplys meg gjerne da. Og ikke ovenfra og ned, jeg kjenner også historien. Anonymous poster hash: f9702...ade Hva med å endre dine holdninger, i så fall? Du kjenner historien, men ser likevel ingen grunn til å slutte å snakke om andre mennesker som om de tilhører en laverestående rase? Da er det liksom ikke så mye mer det er vits i å si for meg.Ja vel. Jeg ser ned på rasister, selv om det er synd på dem. Anonymous poster hash: f9702...ade Og dermed er du selv en slags rasist - men tåler ikke at noen tiltaler deg "ovenfra".Ja vel. Det er mulig du synes du har en logikk - men jeg ser den ikke. Rasist for å påpeke rasisme? Jeg er ikke bedre en de mener du? Fordi jeg påpeker deres dårlige holdninger? Anonymous poster hash: f9702...ade Jeg påpeker dine dårlige holdninger. Jeg kaller deg ikke søppel likevel.Nei,du kaller meg rasist. Noe som er mye verre en søppel. Så kom bare ned fra hesten. Anonymous poster hash: f9702...ade Nei, jeg sammenligner det å forakte folk for hudfargen med å forakte dem for noe annet de heller ikke har valgt. For meg ligner det veldig. Rasister gjør det ene, du gjør det andre. Men DU tåler ikke å bli sammenlignet med dem du forakter - for da må du selv ned av en hest du liker å sitte høyt på. Mener du at folk velger holdninger like lite som de velger hudfargen de er født med? For da er vi grunnleggende uenige og må bare legge denne ballen død. Da hører vi til forskjellige livssyn, som rett og slett er uforenlige. Anonymous poster hash: f9702...ade
Gjest Antarctica Skrevet 29. juli 2015 #29 Skrevet 29. juli 2015 Det finnes hvitt søppel i Norge. Definsijoner og begreper endrer seg noe med tiden. De navende campingrasistene har nåtidens white trash holdninger og standard - eller mangel på sådan. Anonymous poster hash: f9702...ade OK. Tror ikke helt du så hvor jeg ville med innlegget, men deg om det. Nei vel? Opplys meg gjerne da. Og ikke ovenfra og ned, jeg kjenner også historien. Anonymous poster hash: f9702...ade Hva med å endre dine holdninger, i så fall? Du kjenner historien, men ser likevel ingen grunn til å slutte å snakke om andre mennesker som om de tilhører en laverestående rase? Da er det liksom ikke så mye mer det er vits i å si for meg.Ja vel. Jeg ser ned på rasister, selv om det er synd på dem. Anonymous poster hash: f9702...ade Og dermed er du selv en slags rasist - men tåler ikke at noen tiltaler deg "ovenfra".Ja vel. Det er mulig du synes du har en logikk - men jeg ser den ikke. Rasist for å påpeke rasisme? Jeg er ikke bedre en de mener du? Fordi jeg påpeker deres dårlige holdninger? Anonymous poster hash: f9702...ade Jeg påpeker dine dårlige holdninger. Jeg kaller deg ikke søppel likevel.Nei,du kaller meg rasist. Noe som er mye verre en søppel. Så kom bare ned fra hesten. Anonymous poster hash: f9702...ade Nei, jeg sammenligner det å forakte folk for hudfargen med å forakte dem for noe annet de heller ikke har valgt. For meg ligner det veldig. Rasister gjør det ene, du gjør det andre. Men DU tåler ikke å bli sammenlignet med dem du forakter - for da må du selv ned av en hest du liker å sitte høyt på. Mener du at folk velger holdninger like lite som de velger hudfargen de er født med? For da er vi grunnleggende uenige og må bare legge denne ballen død. Da hører vi til forskjellige livssyn, som rett og slett er uforenlige. Anonymous poster hash: f9702...ade Gå tilbake til mitt første innlegg. Dét som jeg mente du ikke skjønte. Les det til du skjønner det. Holdninger er mer enn populære og upopulære meninger, de er også del av mennesket som sosialt produkt.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #30 Skrevet 29. juli 2015 Kvitt søppel? Syns ein burde halde seg for gode til bruke slike ord om andre menneske. Sjølv om dei røyker rullings og stemmer frp eller andre "utilgjevelege synder". Dei som blir kalla white trash i USA er menneske som er i ein vanskeleg livssituasjon og ville vel valt livet sitt annleis om dei kunne.Ja, du har rett. Det er mennesker i en underlegen posisjon det er snakk om. Familien som Elvis Presley kom fra var typisk "white trash"... Uttrykket går helt tilbake til tida med slaveri i Sørstatene. Hvite mennesker uten gods var nesten like lite verd som slaver (og senere frigitte slaver.) de var marginalisert både på det økonomiske, politiske og menneskelige plan. Deres vrengte nasjonalstolthet (som bl a har avfødt Ku Klux Klan) henter næring fra et dobbelt fiendebilde: de svarte er fiender, og loven/staten/storsamfunnet er også fiender. Ikke helt rart hvis man ser på hvordan de historisk sett har vært mellom barken og veden i et samfunn der fattigdom er stor skam, samtidig som de uten jordeiendom har meget begrensede muligheter til å slå seg opp. Les bl a Jacob Holts bøker (som Amerikanske billeder). Han er en særling, men med en meget menneskelig inngang til alle miljøer. Hva mener du med din siste setning? Har registrert at du alltid kommer med så flotte ord og formuleringer, men ærlig talt så føler jeg det virker litt voldsomt og iblant uten tydelig mening? Anonymous poster hash: 4111c...dc6
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #31 Skrevet 30. juli 2015 Det finnes hvitt søppel i Norge. Definsijoner og begreper endrer seg noe med tiden. De navende campingrasistene har nåtidens white trash holdninger og standard - eller mangel på sådan. Anonymous poster hash: f9702...ade OK. Tror ikke helt du så hvor jeg ville med innlegget, men deg om det. Nei vel? Opplys meg gjerne da. Og ikke ovenfra og ned, jeg kjenner også historien. Anonymous poster hash: f9702...ade Hva med å endre dine holdninger, i så fall? Du kjenner historien, men ser likevel ingen grunn til å slutte å snakke om andre mennesker som om de tilhører en laverestående rase? Da er det liksom ikke så mye mer det er vits i å si for meg.Ja vel. Jeg ser ned på rasister, selv om det er synd på dem. Anonymous poster hash: f9702...ade Og dermed er du selv en slags rasist - men tåler ikke at noen tiltaler deg "ovenfra".Ja vel. Det er mulig du synes du har en logikk - men jeg ser den ikke. Rasist for å påpeke rasisme? Jeg er ikke bedre en de mener du? Fordi jeg påpeker deres dårlige holdninger? Anonymous poster hash: f9702...ade Jeg påpeker dine dårlige holdninger. Jeg kaller deg ikke søppel likevel.Nei,du kaller meg rasist. Noe som er mye verre en søppel. Så kom bare ned fra hesten. Anonymous poster hash: f9702...ade Nei, jeg sammenligner det å forakte folk for hudfargen med å forakte dem for noe annet de heller ikke har valgt. For meg ligner det veldig. Rasister gjør det ene, du gjør det andre. Men DU tåler ikke å bli sammenlignet med dem du forakter - for da må du selv ned av en hest du liker å sitte høyt på. Mener du at folk velger holdninger like lite som de velger hudfargen de er født med? For da er vi grunnleggende uenige og må bare legge denne ballen død. Da hører vi til forskjellige livssyn, som rett og slett er uforenlige. Anonymous poster hash: f9702...ade Gå tilbake til mitt første innlegg. Dét som jeg mente du ikke skjønte.Les det til du skjønner det. Holdninger er mer enn populære og upopulære meninger, de er også del av mennesket som sosialt produkt. Her er det DU som ikke skjønner. Jeg er uenig i at man er et hjelpeløst sosialt produkt ute av stand til å endre sin egen situasjon. Jeg forstår hva du sier, men jeg mener det er en unnskyldning. Politikk er tuftet på dine holdninger, og nok deler av den norske velferdsstaten. Jeg tilhører et annet ståsted en deg.Det er ikke like synd på ku klux klan medlemmet som den sorte han hatdreper. Selv om han er et produkt av arv og miljø. Det er her vi er forskjellige. Og jeg holder fast ved at du har en nedlatende holdning og tone du fint kan spare deg for. Anonymous poster hash: f9702...ade
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #32 Skrevet 30. juli 2015 Eksempel på typisk hvitt søppel: http://freppersamfunnet.tripod.com/ Anonymous poster hash: 6cdd9...95d
Gjest Antarctica Skrevet 30. juli 2015 #33 Skrevet 30. juli 2015 Kvitt søppel? Syns ein burde halde seg for gode til bruke slike ord om andre menneske. Sjølv om dei røyker rullings og stemmer frp eller andre "utilgjevelege synder". Dei som blir kalla white trash i USA er menneske som er i ein vanskeleg livssituasjon og ville vel valt livet sitt annleis om dei kunne.Ja, du har rett. Det er mennesker i en underlegen posisjon det er snakk om. Familien som Elvis Presley kom fra var typisk "white trash"... Uttrykket går helt tilbake til tida med slaveri i Sørstatene. Hvite mennesker uten gods var nesten like lite verd som slaver (og senere frigitte slaver.) de var marginalisert både på det økonomiske, politiske og menneskelige plan. Deres vrengte nasjonalstolthet (som bl a har avfødt Ku Klux Klan) henter næring fra et dobbelt fiendebilde: de svarte er fiender, og loven/staten/storsamfunnet er også fiender. Ikke helt rart hvis man ser på hvordan de historisk sett har vært mellom barken og veden i et samfunn der fattigdom er stor skam, samtidig som de uten jordeiendom har meget begrensede muligheter til å slå seg opp. Les bl a Jacob Holts bøker (som Amerikanske billeder). Han er en særling, men med en meget menneskelig inngang til alle miljøer. Hva mener du med din siste setning? Har registrert at du alltid kommer med så flotte ord og formuleringer, men ærlig talt så føler jeg det virker litt voldsomt og iblant uten tydelig mening? Anonymous poster hash: 4111c...dc6 Hvis du kjenner til forfatteren, gir det mening. Hva du mener jeg "alltid kommer med" er vel ikke noe jeg helt kan forholde meg til, men er du virkelig interessert i Holts univers, så finnes bøkene på biblioteket. Han gir også foredrag.
Gjest Antarctica Skrevet 30. juli 2015 #34 Skrevet 30. juli 2015 (endret) Det finnes hvitt søppel i Norge. Definsijoner og begreper endrer seg noe med tiden. De navende campingrasistene har nåtidens white trash holdninger og standard - eller mangel på sådan. Anonymous poster hash: f9702...ade OK. Tror ikke helt du så hvor jeg ville med innlegget, men deg om det. Nei vel? Opplys meg gjerne da. Og ikke ovenfra og ned, jeg kjenner også historien. Anonymous poster hash: f9702...ade Hva med å endre dine holdninger, i så fall? Du kjenner historien, men ser likevel ingen grunn til å slutte å snakke om andre mennesker som om de tilhører en laverestående rase? Da er det liksom ikke så mye mer det er vits i å si for meg.Ja vel. Jeg ser ned på rasister, selv om det er synd på dem. Anonymous poster hash: f9702...ade Og dermed er du selv en slags rasist - men tåler ikke at noen tiltaler deg "ovenfra".Ja vel. Det er mulig du synes du har en logikk - men jeg ser den ikke. Rasist for å påpeke rasisme? Jeg er ikke bedre en de mener du? Fordi jeg påpeker deres dårlige holdninger? Anonymous poster hash: f9702...ade Jeg påpeker dine dårlige holdninger. Jeg kaller deg ikke søppel likevel.Nei,du kaller meg rasist. Noe som er mye verre en søppel. Så kom bare ned fra hesten. Anonymous poster hash: f9702...ade Nei, jeg sammenligner det å forakte folk for hudfargen med å forakte dem for noe annet de heller ikke har valgt. For meg ligner det veldig. Rasister gjør det ene, du gjør det andre. Men DU tåler ikke å bli sammenlignet med dem du forakter - for da må du selv ned av en hest du liker å sitte høyt på. Mener du at folk velger holdninger like lite som de velger hudfargen de er født med? For da er vi grunnleggende uenige og må bare legge denne ballen død. Da hører vi til forskjellige livssyn, som rett og slett er uforenlige. Anonymous poster hash: f9702...ade Gå tilbake til mitt første innlegg. Dét som jeg mente du ikke skjønte.Les det til du skjønner det. Holdninger er mer enn populære og upopulære meninger, de er også del av mennesket som sosialt produkt. Her er det DU som ikke skjønner. Jeg er uenig i at man er et hjelpeløst sosialt produkt ute av stand til å endre sin egen situasjon. Jeg forstår hva du sier, men jeg mener det er en unnskyldning. Politikk er tuftet på dine holdninger, og nok deler av den norske velferdsstaten. Jeg tilhører et annet ståsted en deg.Det er ikke like synd på ku klux klan medlemmet som den sorte han hatdreper. Selv om han er et produkt av arv og miljø. Det er her vi er forskjellige. Og jeg holder fast ved at du har en nedlatende holdning og tone du fint kan spare deg for. Anonymous poster hash: f9702...ade Ok.Du forbeholder deg retten til å sette merkelapper som "nedlatende", "søppel" og "rasist" på folk som uttaler ting du ikke liker. Jeg er mest nysgjerrig på hvor jeg har vært nedlatende mot deg. Husk - som regel speiler dine følelser og reaksjoner noe du allerede har inni deg; sjelden det du blir påført utenfra. Edit: Jeg vil presisere at ingen setter likhetstegn mellom svak sosial posisjon og hatkriminalitet. Jeg har ikke sagt noe om "hvem det er synd på" og kommer ikke til å gjøre det. Men vår egen menneskelighet avhenger av hvordan vi forholder oss til andres. (Jfr Lippestads begrunnelse for å ta på seg et meget ubehagelig oppdrag.) Endret 30. juli 2015 av Pashla&pashlingene
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #35 Skrevet 30. juli 2015 Eksempel på typisk hvitt søppel: http://freppersamfunnet.tripod.com/ Anonymous poster hash: 6cdd9...95d Hva er det her for noe??😂 Anonymous poster hash: bdbc7...2ab
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #36 Skrevet 30. juli 2015 Freppere er helt klart white trash. Det er bare til å se i kommentarsfeltet i en hvilken som helst nettavis det så ser en jo det. Anonymous poster hash: 6cdd9...95d Freppere? Anonymous poster hash: fdcf1...209
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #37 Skrevet 30. juli 2015 Det finnes hvitt søppel i Norge. Definsijoner og begreper endrer seg noe med tiden. De navende campingrasistene har nåtidens white trash holdninger og standard - eller mangel på sådan. Anonymous poster hash: f9702...ade OK. Tror ikke helt du så hvor jeg ville med innlegget, men deg om det. Nei vel? Opplys meg gjerne da. Og ikke ovenfra og ned, jeg kjenner også historien. Anonymous poster hash: f9702...ade Hva med å endre dine holdninger, i så fall? Du kjenner historien, men ser likevel ingen grunn til å slutte å snakke om andre mennesker som om de tilhører en laverestående rase? Da er det liksom ikke så mye mer det er vits i å si for meg.Ja vel. Jeg ser ned på rasister, selv om det er synd på dem. Anonymous poster hash: f9702...ade Og jeg ser ned på de som utnytter velferdssystemet og synes ikke det spor synd på dem. Anonymous poster hash: 2ba78...b4d
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #38 Skrevet 30. juli 2015 Selv om vi ikke bor i husvogner og spiser kun fritert mat så er det nok klasseforskjeller her i landet også. Typisk vil jeg si at det å røyke, lese se og hør, mene at utdannelse er bortkastet, kalle ungene for typ Savannah og andre oppstyltede navn er litt White Trash. Anonymous poster hash: f281d...f08 Hm, jeg har doktorgrad men leser Se og Hør. Er jeg da white trash eller ikke:-) Anonymous poster hash: a786d...d76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå