Gå til innhold

Tette barn, kaos...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Har ei venninne som har to svært tette barn, 12 måneder mellom dem. Hun skryter alltid av alle fordelene med å ha dem så tette, og maser om jeg ikke skal få en ny snart. Datteren mi er litt over to år. Problemet er at hun er kronisk sliten, har kort lunte, og lite tid til hvert enkelt av barna. Når hun er på besøk sitter hun pal i sofaen, barna er overalt, klisser, river ned interiøret hos oss, og krangler. Med andre ord, er hun et mareritt å ha på besøk. Er dette normal oppførsel når man har to barn, eller takler hun dette særs dårlig?Etter å ha vært rundt den familien frister det lite med familieforøkelse med det første. 

Er fordelene med to tette barn virkelig så mange?, for jeg ser bare kaoset;) 

Anonymous poster hash: ddd94...f41
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også ett år mellom mine,og det er lite stress og kaos. Har vært heldig og fått barn som sover godt om natten.

River ned interiør? Har du mye fremme med en snart 2 åring i hus ? Blir ikke det mye "nei nei nei" hos dere da?

Hos oss er det ikke noe interiørting før 1 meter over gulvet,alt annet er ryddet vekk til barna blir større. Ikke drar jeg på besøk til folk som har mindre barnevennlig hjem,nettopp for å unngå det kaoset det kan bli.

Vi har gode rutiner som vi ikke viker fra,så hverdagen er forsåvidt enkel.

Anonymous poster hash: 255e0...ddd

Skrevet

Nei, hun river ikke ned ting, nei. Sluttet med det da hun var halvannet. Da hun dro ned alt måtte vi fotfølge henne, spesielt da vi var på besøk. Noe denne moren ikke gjør. Samme med vasking av hender når vi har spist, er helt elementært her, er det ikke det hos de fleste andre? 

Skrevet

Tjah,kusina mi har 3 barn og de er så stille at en kan si at de er borte. Jeg har to tette og de er drøm med å gjøre i forhold til fetteren deres som er enebarn. Men ja,man kan jo si at to barn er kaos. To tette...det avhenger av hvilken fase de er i. Så cirka fra 1,5 - 3 år på minsten var det utfordrende.

Anonymous poster hash: 85cd6...d39

Skrevet

Barna er ett og to år

Skrevet

jeg har 3 stk, de 2 elsde er det 11mnd mellom og så er det akkurat 1 år mellom mellomste og minste, de er født på samme dag 3 august :)

Anonymous poster hash: 871bd...656
Skrevet

Tette barn, kos 😎

Anonymous poster hash: f3970...482

Skrevet

Jeg har også ett år mellom mine,og det er lite stress og kaos. Har vært heldig og fått barn som sover godt om natten.

River ned interiør? Har du mye fremme med en snart 2 åring i hus ? Blir ikke det mye "nei nei nei" hos dere da?

Hos oss er det ikke noe interiørting før 1 meter over gulvet,alt annet er ryddet vekk til barna blir større. Ikke drar jeg på besøk til folk som har mindre barnevennlig hjem,nettopp for å unngå det kaoset det kan bli.

Les litt om curlingforeldre, er du snill. Du gjør den ingen tjeneste akkurat.

Anonymous poster hash: e07f6...233

Skrevet

Les litt om curlingforeldre, er du snill. Du gjør den ingen tjeneste akkurat.

Anonymous poster hash: e07f6...233

Har aldri hørt om noen som frivillig velger å ha blomstervaser og nips i barnas "klåhøyde". Å fjerne sånt til de blir gamle nok til ikke å knuse er ikke curling - det er pragmatisk. Hvorfor rydde mer enn man må?

Til HI vil jeg si at det ikke MÅ være sånn som venninnen har det. Man sitter ikke pal og lar to småtasser løpe rundt og klasse og rive ned! Man setter seg på gulvet med dem og engasjerer dem i en lek, og prater litt / får en kaffekopp i de usannsynlig korte stundene da de er opptatt med lek selv.

I det hele tatt går man ikke så mye på besøk til andre med to tette. Mine skiller halvannet år, og det var ikke bare lett, men man finner jo måter å leve på. F eks ha ungene mye ute, der er det lite de kan ødelegge, og så blir de trette til kvelden!

Anonymous poster hash: 2419b...f62

Skrevet

Hvis datteren din allerede er over to år, så vil du jo uansett ikke få to så tette barn. Jeg synes rundt tre års aldersforskjell er perfekt, da er eldste så stor at det aldri er som å ha to babyer, samtidig som aldersforskjellen er såpass luren at de vil ha mye til felles. Men verken venninnen din eller vi her kan mene noe om hva som passer for deg og din familie!

Anonymous poster hash: 4efdc...dc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...