Gå til innhold

Oppdragelse og venninner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du venninner som oppdrar barna sine på en måte du reagerer på? Eller gjør valg du aldri har ville tatt?

Eksempler på dette?

Jeg reagerer på ei som ikke har rutiner for legging av sine barn. Snakker vi på tlf i 22-tiden på en hverdag, er fortsatt 8 åringen hennes våken enda..

En annen tyr konsekvent til poser med frukt istedet for å gi barnet fersk frukt og grønt.

En ting til...egentlig en filleting...men flere ikkekristne døper ungene sine. Ikke alltid pga at det er tradisjon heller, men pga gavene...

Anonymous poster hash: 0218d...428

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle mine venninner oppdrar barna på forskjellige måter, noen mer likt meg enn andre. Men så lenge det ikke gir helserisiko for barna, bryr jeg meg fint lite. Joda, kan stusse på mange ting og ville nok valgt å gjøre noen ting annerledes, men det er jo opp til dem selv hvordan oppdragelse de velger å gi.

De to siste eksemplene dine, ville jeg ikke løftet et øyelokk over, det øverste ville jeg nok stusset mer på. Men igjen; det er ikke til risiko for barnet=ikke min sak.

Btw; jeg kjenner ei som kun hadde selskap, ikke dåpsseremoni, ikke navneseremoni eller noen ting. Kun "navnefest". DET plaget meg litt, men ikke mer enn at jeg fortsatt kjøpte gave og reiste i selskapet og koste meg.. 

Anonymous poster hash: a9a19...7cf
Skrevet

Ikke en venninne, men en nabo. Hører støtt og stadig (både hverdag/helg og ferier) at barna hennes på 5 og 9 er våken i 22-23-24-tiden på kvelden, de er ofte ute også.

Moren sitter stort sett kun på terrassen og snakker i tlf, og jeg vet alt om sexlivet hennes, mensen, hvilke tamponger hun bruker, konflikten med eksen, da hun også ofte har høyttaler på og man hører begge sider.

Så hvis noen kjenner seg igjen i dette, så vil jeg anbefale å snakke litt mindre i tlf ute i et tettbebygd nabolag, og dele litt mindre intime detaljer...!

Anonymous poster hash: 9580a...6b1

Skrevet

Ikke en venninne, men en nabo. Hører støtt og stadig (både hverdag/helg og ferier) at barna hennes på 5 og 9 er våken i 22-23-24-tiden på kvelden, de er ofte ute også.

Moren sitter stort sett kun på terrassen og snakker i tlf, og jeg vet alt om sexlivet hennes, mensen, hvilke tamponger hun bruker, konflikten med eksen, da hun også ofte har høyttaler på og man hører begge sider.

Så hvis noen kjenner seg igjen i dette, så vil jeg anbefale å snakke litt mindre i tlf ute i et tettbebygd nabolag, og dele litt mindre intime detaljer...!

...og helst slutte å krangle med eksen/klage til venninner ute kl 02-03 om natten!

Skrevet

Hun leker hele tiden med sønnen sin så det er blitt så gale at han hyler helt hysterisk om mor gjør på noe annet.

Å da slepper mor alt hun har i hendene å gjør som sønnen sier.

En annen vennine har på disney kanalen hele dagen!

Prøver mor å bytte kanal for å se på ett program hun vil se så blir han rasende å slår,sparker og biter.

Sønnen er 2 år.

Mor løser det med å gi 2 åringen viljen sin!

Blir helt oppgitt jeg.

Har en barndomsvennine som har ett barn på 4 år som står opp i 3 tiden å nekter å sove igjen.

Barnet er lysvåken så mor står opp med barnet å itellegg aktiviserer henne!

Det er helt bak mål spør du meg!

Hadde jeg stått opp så tidlig med barnet mitt så skulle jeg gjort det så kjedelig som overhodet mulig så hun lærer seg at det ikke er noe gøy.

Selvsagt står barnet tidlig opp hvis hun vet at mor finner på gøye ting med henne da!

Anonymous poster hash: 42996...6ca

Skrevet

Hun leker hele tiden med sønnen sin så det er blitt så gale at han hyler helt hysterisk om mor gjør på noe annet.

Å da slepper mor alt hun har i hendene å gjør som sønnen sier.

En annen vennine har på disney kanalen hele dagen!

Prøver mor å bytte kanal for å se på ett program hun vil se så blir han rasende å slår,sparker og biter.

Sønnen er 2 år.

Mor løser det med å gi 2 åringen viljen sin!

Blir helt oppgitt jeg.

Har en barndomsvennine som har ett barn på 4 år som står opp i 3 tiden å nekter å sove igjen.

Barnet er lysvåken så mor står opp med barnet å itellegg aktiviserer henne!

Det er helt bak mål spør du meg!

Hadde jeg stått opp så tidlig med barnet mitt så skulle jeg gjort det så kjedelig som overhodet mulig så hun lærer seg at det ikke er noe gøy.

Selvsagt står barnet tidlig opp hvis hun vet at mor finner på gøye ting med henne da!

Anonymous poster hash: 42996...6ca

Kl 3 er jo ikke å stå tidlig opp engang, det er jo å stå opp midt på natten! Hjelpes, stakkars barn, kan jo umulig få nok søvn :(

Skrevet

Jeg har en venninne som roper masse til barna sine, gjerne litt slemme ting i tillegg. Synes så synd på barna.

Anonymous poster hash: 51c96...56a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...