Gå til innhold

Dere som hopper over mensen med p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte får dere mensen? Hva sa legen eller gynekologen om det? Hvilken p-pille bruker dere?

Anonymous poster hash: 700df...145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får mensen med minipille, så det er p-pillen jeg lurer på om her.

Skrevet

Gynekologen min sier "hopp over i vei, det naturlige er uansett at kvinner er gravide eller ammer omtrent konstant, ikke går rundt og har mensen hele tiden. Bortfallsblødningen er bare lagt inn fordi kvinnene synes det er mer "naturlig" med en blødning innimellom". 

Jeg hoppet over bortfallsblødningen omtrent hele tiden da jeg brukte p-piller, med alt mulig av forskjellige merker. 

Anonymous poster hash: 80332...773
Skrevet

Gynekologen min sier "hopp over i vei, det naturlige er uansett at kvinner er gravide eller ammer omtrent konstant, ikke går rundt og har mensen hele tiden. Bortfallsblødningen er bare lagt inn fordi kvinnene synes det er mer "naturlig" med en blødning innimellom".

Jeg hoppet over bortfallsblødningen omtrent hele tiden da jeg brukte p-piller, med alt mulig av forskjellige merker.

Jeg har store plager med mensen så er jeg har en god grunn til å hoppe over den, har egentlig ingenting imot mensen men det siste 1,5 året (siden fødsel) har det vært et materitt.

Hadde du aldri mensen da? Eller 2-3 ganger i året?

Skrevet

Jeg har store plager med mensen så er jeg har en god grunn til å hoppe over den, har egentlig ingenting imot mensen men det siste 1,5 året (siden fødsel) har det vært et materitt.

Jeg hadde aldri bortfallsblødning nei. 

Skrevet

Min gynekolog mener man bør ha 2-3 blødninger ila året, så i starten tok jeg tre brett sammenhengende.

Men pga min endometriose så fikk jeg så kraftige smerter de to siste gangene jeg hadde mensen at jeg ble hentet av ambulanse og måtte ligge på sykehuset en uke :(

Da fikk jeg klarsignal av gynekologen til å ta p-pillene hver dag i ett år i første omgang.

Har ikke hatt noen gjennombruddsblødning i disse 7 mnd, men merker at noe er på gang der nede for tiden..

Anonymous poster hash: 557b0...6ba

Skrevet

Jeg hadde aldri bortfallsblødning nei.

Jaja jeg kaller det mensen, kortere og lettere å skrive for meg

Skrevet

Min gynekolog mener man bør ha 2-3 blødninger ila året, så i starten tok jeg tre brett sammenhengende.

Men pga min endometriose så fikk jeg så kraftige smerter de to siste gangene jeg hadde mensen at jeg ble hentet av ambulanse og måtte ligge på sykehuset en uke :(

Da fikk jeg klarsignal av gynekologen til å ta p-pillene hver dag i ett år i første omgang.

Har ikke hatt noen gjennombruddsblødning i disse 7 mnd, men merker at noe er på gang der nede for tiden..

Anonymous poster hash: 557b0...6ba

Okey. Jeg feiler noe annet og blir sengeliggende i flere dager npr jeg har mensen og kan ikke dra på jobb, hver mnd ganske lenge nå. Det kan ikke fortdette sånn. Har tatt det opp med legen og fikk minipille som jeg blør av. Så tenker å kanskje bytte tilbake til p-pillene jeg gikk på før og heller hoppe over mensen. Aldri hoppet over mer enn to ganger på rad og det er lenge siden sist. Når jeg da fikk mensen igjen så fikk jeg mer smerter men ikke så ille som deg :( Men må være bedre å ha en j mensen i året enn 12 som gjør meg så dårlig.

Skrevet

Jeg tar ut en pakke, som er for tre mnd. Har så mensen før jeg begynner på ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...