Gå til innhold

Har virkelig folk flere hundre tusen på buffer konto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er hensikten med dagens lave rente? Har selv 2 månedslønner på konto i tilfelle vaskemaskina ryker men flere hundre tusen kroner finner jeg ingen vits i med dagens rentenivå så her er pengene plasser på fond og vi sparer fast hver måned en sum. Har sålangt fått mye mer der for pengene fremfor i banken.

Anonymous poster hash: e0a4c...26f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi du har bestemt at en buffer må stå på en tradisjonell bankkonto?

Anonymous poster hash: 4ab68...3a3

Skrevet

Har en mill stående på vanlig konto fordi jeg ikke gidder ordne meg en god spareordning.

Anonymous poster hash: b713a...a79

Skrevet

Jeg har 850.000 på sparekontoen min.

Anonymous poster hash: 38c02...518

Skrevet

Min buffer står i flexilånet.

Anonymous poster hash: 89901...bcb

Skrevet

Jeg har 3000 på sparekonto 🙈

Anonymous poster hash: 965f3...eb6

Skrevet

Har 300000 på sparekonto...brukes løpende til oppussing av hus. Litt forbanna tungvindt å investere de i eiendom kan man si...

Folk gjør valg som passer seg best, HI. Selv om du ser ut til å tro noe annet...

Anonymous poster hash: d2937...68b

Skrevet

De trenger jo ikke stå på bankkonto. Vi har dem litt spredt på bankkontoer, i fond, og flexilån. Et par kredittkort har vi også mellom oss.

Anonymous poster hash: f12db...c72
Skrevet

Om folk ønsker å ha pengene sine på sparekonto eller i fond er vel opp til dem.

Jeg personlig syns fond virker litt risikabelt...

Har forresten rundt kr 200.000,-

Anonymous poster hash: 0ffb7...0a7
Skrevet

Det norske folk er veldig belånt. Det er jo om det i media i et bankende sett. Går sikkert an å finne utviklingen på belåningsgraden i befolkningen på SIFO eller andre sider. Hengar.no kanskje?

Det er i alle fall rekord høy belåningsgrad for tida, det blir ansett som et resultat av dyre boliger, høy boligfinansiering, samt lån til bil, og til forbruk.

Vi har 60.000 utbetalt, og 1.6 i total gjeld. Jeg freaker ut, jeg er ikke komfortabel med situasjonen og kjører inn på boliglånet, gidder ikke sitte med sparekonto som gir lavere avkastning enn boliglån. Om noe fælt skulle skje, og vi virkelig skulle trenge penger kan vi heller låne mer da. Om det fæle var kronisk sykdom eller arbeidsledighet som gav langvarig inntektsreduksjon er det å ha lave utgifter alfa omega.

Folk får ordne seg som de selv vil, men jeg holder med deg. Ikke sitte med sparepenger før gjelda er betalt.

Anonymous poster hash: 9a729...cfc

Skrevet

Har ca 700.000,- i fond. Sikkert kjekt å ha til jeg blir pensjonist...

Anonymous poster hash: 4289e...92c

Skrevet

Min buffer står i flexilånet.

Anonymous poster hash: 89901...bcb

Min også. Betaler alt ekstra inn der. 

Lånet kan gå opp til 2,5 men vi har 1,4 nå. 

Anonymous poster hash: 9b03d...62d

Skrevet

Det norske folk er veldig belånt. Det er jo om det i media i et bankende sett. Går sikkert an å finne utviklingen på belåningsgraden i befolkningen på SIFO eller andre sider. Hengar.no kanskje?

Det er i alle fall rekord høy belåningsgrad for tida, det blir ansett som et resultat av dyre boliger, høy boligfinansiering, samt lån til bil, og til forbruk.

Vi har 60.000 utbetalt, og 1.6 i total gjeld. Jeg freaker ut, jeg er ikke komfortabel med situasjonen og kjører inn på boliglånet, gidder ikke sitte med sparekonto som gir lavere avkastning enn boliglån. Om noe fælt skulle skje, og vi virkelig skulle trenge penger kan vi heller låne mer da. Om det fæle var kronisk sykdom eller arbeidsledighet som gav langvarig inntektsreduksjon er det å ha lave utgifter alfa omega.

Folk får ordne seg som de selv vil, men jeg holder med deg. Ikke sitte med sparepenger før gjelda er betalt.

Er ikke helt enig med deg.

Dersom man har mye penger på spare vil man ha mulighet å kjøpe blant annet ny bil når man trenger det uten å måtte ta opp nytt lån. Billån har en tendens til å ha en del høyere rente enn boliglån..

Vi har ca 3 mill i boliglån, men boligen er verdt 4,5 mill.

Dersom vi brått skulle bli uføre ville vi simpelt hend solgt og flyttet til en billigere kant av landet

Anonymous poster hash: 0ffb7...0a7

Skrevet

Hvis dere får låne mer da... Hvis noe fælt skjer som påvirker nedbetalingsevnen er det langt fra sikkert dere blir innvilget lån. Derfor er det greit med litt penger på bok!

Skrevet

Nei. Det er bare noe de skriver her inne, akkurat som på Facebook. Ikke tro på noe du leser her inne, 90% er halvgamle kjerringer med grå glufse som skulle ønske de var 22 år og golddiggere.

Lystløgnere veit du

Anonymous poster hash: fb3da...4ee

Skrevet

Jeg har 250.000 i fond. Har delt økonomi med samboer, felles barn og felles huslån. Grunnen til at jeg har pengene i fond i stedet for å betale ned på huslån er fordi samboer ikke orker å skrive samboerkontrakt, og jeg orker ikke tape pengene mine ved et evt brudd.

Anonymous poster hash: c3519...559

Skrevet

Jeg har 250.000 i fond. Har delt økonomi med samboer, felles barn og felles huslån. Grunnen til at jeg har pengene i fond i stedet for å betale ned på huslån er fordi samboer ikke orker å skrive samboerkontrakt, og jeg orker ikke tape pengene mine ved et evt brudd.Anonymous poster hash: c3519...559

Du er ikke mer overbevisende nå ;)

Skrevet

Jeg har 250.000 i fond. Har delt økonomi med samboer, felles barn og felles huslån. Grunnen til at jeg har pengene i fond i stedet for å betale ned på huslån er fordi samboer ikke orker å skrive samboerkontrakt, og jeg orker ikke tape pengene mine ved et evt brudd.Anonymous poster hash: c3519...559

Du er ikke mer overbevisende nå ;)

Hva er ditt problem? Jeg har ikke svart her før, så hvorfor du mener at jeg fortsatt prøver å overbevise noen må du nesten utdype...

Anonymous poster hash: c3519...559

Skrevet

Hvis dere får låne mer da... Hvis noe fælt skjer som påvirker nedbetalingsevnen er det langt fra sikkert dere blir innvilget lån. Derfor er det greit med litt penger på bok!

Om du har flexilån kan du ta ut så mye du vil på lånet opp til maxgrensen du fikk når du fikk innvilget lånet i utgangspunktet. Flexilån fungerer som en kassakreditt. Du betaler ned på lånet, men har mulighet til å ta ut pengene om du trenger dem uten å refinansiere eller ta opp nye lån.

Anonymous poster hash: 32a0b...6bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...