Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #1 Skrevet 26. juli 2015 Håper jo vi slipper smokk, men burde vi ha liggende? Frstemann ville kun ha trøstsmokk. Prøvde alt mulig. Men litt bortkastet og ha alle typene liggende klar til nestemann? Anonymous poster hash: 6b113...ac0
aanonym Skrevet 26. juli 2015 #2 Skrevet 26. juli 2015 Kommer jo an på om dere ønsker at barnet skal bruke smokk, vel?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #3 Skrevet 26. juli 2015 Jeg har smokker liggende klar. Har ikke aktivt gått ut for å handle smokk, har kun disse som følger med disse gratis babypakkene, men synes det er greit å ha dem. Vet jo ikke om barnet tar smokk, eller om det tar den typen jeg har, men vi ser an behovet og tar det fra der Anonymous poster hash: 34e38...196
MammantilNurket Skrevet 26. juli 2015 #4 Skrevet 26. juli 2015 Jeg hadde med smokk (NUK) på klinikken. Endte opp med at jeg ga den bort til en annen baby. Babyen hadde et heftig sugebehov og moren holdt på å gå fra vettet, stakkar. Da vi kom hjem satte min mor og jeg i gang med å gi Nurket smokk. Smokk er genialt!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #5 Skrevet 26. juli 2015 Jeg er SÅ glad for at vi hadde liggende! Vil nesten våge å påstå at sykehuset er skyld i at jeg ikke fikk ammet... Fikk barn for 3 uker siden, og babyen hadde et enormt sugebehov! I tillegg var han ikke noe "flink" til å ta puppen ordentlig, så han suttet litt feil. Han var kun rolig når han lå på brystet.... fikk ikke sove uten å ha noe å sutte på. Jeg prøvde å si dette til personalet, men neida- smokk var ikke lov og jeg fikk beskjed om at han bare måtte få ligge på puppen så mye han ville. Resultatet ble at jeg etter 1,5 døgn var så sår at jeg blødde fra nipplene og hadde blåmerker på hele brystvorten. Kunne ikke amme på flere dager da det rett og slett var for vondt. Måtte pumpe og gi på flaske. Når jeg ble bedre igjen var han enda vanskeligere å legge til, og i tillegg hadde produksjonen min gått ned:( Barnet fikk smokk med en gang vi kom hjem, og etter det har det ikke vært noe skrik i det hele tatt! Han sover godt på dagen, og er en drøm om natta. Men ammingen er ødelagt dessverre.... Anonymous poster hash: 22655...e0a
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #6 Skrevet 26. juli 2015 Hvorfor ikke? Babyen her er 2 uker og har fått smokk en uke. Stor sugebehov og det blir bare søl særlig om natten hvis de melkesprengte brystene skal brukes til kosesutting. Babyen tok puppen riktig fra første stund og dette har ikke blitt påvirket av smokken. Anonymous poster hash: 1eb82...de9
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #7 Skrevet 26. juli 2015 Jeg er SÅ glad for at vi hadde liggende! Vil nesten våge å påstå at sykehuset er skyld i at jeg ikke fikk ammet... Fikk barn for 3 uker siden, og babyen hadde et enormt sugebehov! I tillegg var han ikke noe "flink" til å ta puppen ordentlig, så han suttet litt feil. Han var kun rolig når han lå på brystet.... fikk ikke sove uten å ha noe å sutte på. Jeg prøvde å si dette til personalet, men neida- smokk var ikke lov og jeg fikk beskjed om at han bare måtte få ligge på puppen så mye han ville. Resultatet ble at jeg etter 1,5 døgn var så sår at jeg blødde fra nipplene og hadde blåmerker på hele brystvorten. Kunne ikke amme på flere dager da det rett og slett var for vondt. Måtte pumpe og gi på flaske. Når jeg ble bedre igjen var han enda vanskeligere å legge til, og i tillegg hadde produksjonen min gått ned:( Barnet fikk smokk med en gang vi kom hjem, og etter det har det ikke vært noe skrik i det hele tatt! Han sover godt på dagen, og er en drøm om natta. Men ammingen er ødelagt dessverre.... Anonymous poster hash: 22655...e0a Akkurat samme opplevelse hadde jeg med gutten min som jeg fikk for 2 mnd siden. Ble sår på puppene, blødde osv. Til slutt ble han vant til flaske at jeg ga opp ammingen. Han ville ikke ha pupp mer. Og heller hadde jeg ikke mer melk. Men jeg har en veldig dårlig følelse inni meg fordi jeg ikke fikk ammet han Og jeg skylder faktisk på sykehuset. Fordi de latt meg heller ikke gi smokk til han. De mente at jeg skulle bare gi pupp til han selv om at jeg var sår og blødde. Å jeg måtte bare tåle det! Slik er det å bli mor sa hun ene jordmora.! Anonymous poster hash: 7c03b...698
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #8 Skrevet 26. juli 2015 Hi her Jeg kan ikke amme. Førstemann skrek mye og var urolig, hadde et stort sugebehov og smokk var redningen. Men synes det er dumt at ungen til slutt må ha smokken for å sovne, selv i toårsalder. Anonymous poster hash: 6b113...ac0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå