Gå til innhold

Kake er forbudt, men pølser eter de stadig vekk.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen altså. De eter masse pølser. Noen ganger 3 dager i uka. Griller og styrer. Men kake på bursdagen til ungen, neeeei, det er ikke lov. Det er kanskje 10 unger i bhg, dvs 10 dsger i året med kake. Det er verre enn 12 ssger i mnd med pølse??? Dere som jobber i bhg, hva er tanken bak?

Anonymous poster hash: 0245f...915

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At de har pølser flere ganger i uken tror jeg hører til sjeldenheten. I vår barnehage er det stort fokus på sunn og variert mat (vi har både frokost, varm lunsj og fruktmåltid inkludert), og de spiser pølser kanskje 2 ganger i måneden. Når det kommer til kake så er det ikke kake på bursdager, men bursdagsbarnet får valget mellom 2 forskjellige snacks.

Anonymous poster hash: 3e927...fff
Skrevet

Griller de tre ganger i uka? Gjennom hele året??

Nei...tenkte meg ikke det nei...

Anonymous poster hash: ecd4e...89b

Skrevet

Pølser er mat, kaker er godis. Ja, begge deler er relativt usunt generelt. Pølser kan være ganske greit om man tar de med mindre fett, mer kjøtt i tillegg til grove pølsebrød med ketchup uten sukker. Kake er stort sett bare sukker, hvitt mel... Så det kommer an på hva som spises av både pølser og kaker. Barnehagen ønsker vel at de skal få noe spesielt i ny og ned, men på deres premisser. Da vet de hvor mye og hvor ofte de får det.

Skrevet

Her er det ikke så mye grilling, det blir grillet pølser på tur, av og til i grillhytta, men i den går det mer i lakseburger/burger kylling og lignende. Samtidig har vi bursdagsmeny, som bhg dekker. Der kan ungene velge en varm rett og "kosemat" til litt senere..

Valgene til varmmaten: Pølse, pizzasnurrer, lakseburger og fiskepinner. "kosemat": fruktspyd, vafler eller muffins. I vår bhg er det 48 barn, fordelt på 5 avdelinger, varmmaten spises av alle gruppene, men kosematen er beregnet på den ene gruppa, hvor bursdagen er.

Anonymous poster hash: f4512...4d7
Skrevet

Nei...tenkte meg ikke det nei...Anonymous poster hash: ecd4e...89b

Ja.

Skrevet

Pølser er mat, kaker er godis. Ja, begge deler er relativt usunt generelt. Pølser kan være ganske greit om man tar de med mindre fett, mer kjøtt i tillegg til grove pølsebrød med ketchup uten sukker. Kake er stort sett bare sukker, hvitt mel... Så det kommer an på hva som spises av både pølser og kaker. Barnehagen ønsker vel at de skal få noe spesielt i ny og ned, men på deres premisser. Da vet de hvor mye og hvor ofte de får det.

Å spise en pllse er like sunt som å røyke en sigar.

Skrevet

Hos oss fikk jeg kun ta med en ferdig kjøp kake hvor det de kunne lese hva kaken inneholdt. Ikke sjokolade eller nøtter, måtte være vanilje-type. 

Anonymous poster hash: 2cff5...933
Skrevet

Her lager di kake til alle bursdager! Og ellers spiser di sunn og god mat! Fiskeburgere, tomatsuppe, hjemmelaget rundstykker/pitabrød/hamburgerbrød..

Skrevet

Å spise en pllse er like sunt som å røyke en sigar.

Jeg skjønner at du sier dette bare for å provosere. Jeg er verken spesialist på sigarer eller pølser, og skal derfor ikke påberope meg kunnskap om forskning som sier at de to er like sunne eller ikke. Regner ikke med at du har slike kunnskaper heller, men at det er verdiløst skvip du evt. har lest i en artikkel her og der hvis du ikke bare har funnet det opp selv. Hva som er sunt er ulikt. Og å si at pølser på generelt grunnlag er usunt blir feil når det finnes tusenvis av pølsemerker og masse ulikt tilbehør. Hva man velger av pølser eller tilbehør har noe å si for hvor sunt det blir. Det gjelder forøvrig også kake. Man kan fint bake en "sunn" kake med ulik frukt, grovt mel, null sukker osv. Det vil da betegnes som sunt. Jeg personlig vil heller at ungene mine får en pølse fra grillen i bhg, enn at alle sitter i ring og sender en sigar rundt mellom seg.
Skrevet

Har 3 barn, og alle har gått i forskjellige barnehager. Ingen av dem har grillet pølser 3 ganger i uka! Hvis det er tilfellet HI, så må jeg si barnehagen til ditt barn er noe spesiell...og lite oppfinnsomme.

Barnehagen minstemann nå går i er stadig på tur, men griller ikke pølser hver gang! De er heldigvis litt mer oppfinnsomme enn som så. Når det gjelder feiring av bursdager så gjør de det 1 gang i måneden. Da feires alle barna som har bursdag den måneden. JA, da er det kake og godteri faktisk, og varmmat (ikke pølse!!). Synes barnehagen til min sønn gjør ting på en grei måte.

Anonymous poster hash: af4a6...859

Skrevet

Å spise en pllse er like sunt som å røyke en sigar. Anonymous poster hash: 0245f...915
Jeg skjønner at du sier dette bare for å provosere. Jeg er verken spesialist på sigarer eller pølser, og skal derfor ikke påberope meg kunnskap om forskning som sier at de to er like sunne eller ikke. Regner ikke med at du har slike kunnskaper heller, men at det er verdiløst skvip du evt. har lest i en artikkel her og der hvis du ikke bare har funnet det opp selv. Hva som er sunt er ulikt. Og å si at pølser på generelt grunnlag er usunt blir feil når det finnes tusenvis av pølsemerker og masse ulikt tilbehør. Hva man velger av pølser eller tilbehør har noe å si for hvor sunt det blir. Det gjelder forøvrig også kake. Man kan fint bake en "sunn" kake med ulik frukt, grovt mel, null sukker osv. Det vil da betegnes som sunt. Jeg personlig vil heller at ungene mine får en pølse fra grillen i bhg, enn at alle sitter i ring og sender en sigar rundt mellom seg.
Og du tror oppriktig at jeg bryr meg om hva du synser, fordi..?

Skrevet

Har 3 barn, og alle har gått i forskjellige barnehager. Ingen av dem har grillet pølser 3 ganger i uka! Hvis det er tilfellet HI, så må jeg si barnehagen til ditt barn er noe spesiell...og lite oppfinnsomme.

Barnehagen minstemann nå går i er stadig på tur, men griller ikke pølser hver gang! De er heldigvis litt mer oppfinnsomme enn som så. Når det gjelder feiring av bursdager så gjør de det 1 gang i måneden. Da feires alle barna som har bursdag den måneden. JA, da er det kake og godteri faktisk, og varmmat (ikke pølse!!). Synes barnehagen til min sønn gjør ting på en grei måte.Anonymous poster hash: af4a6...859

De er kanskje litt spesielle, men flere har reagert på hvor mye det går i pølse på vinters- og sommerstid.

Skrevet

Barnehagen minstemann nå går i er stadig på tur, men griller ikke pølser hver gang! De er heldigvis litt mer oppfinnsomme enn som så. Når det gjelder feiring av bursdager så gjør de det 1 gang i måneden. Da feires alle barna som har bursdag den måneden. JA, da er det kake og godteri faktisk, og varmmat (ikke pølse!!). Synes barnehagen til min sønn gjør ting på en grei måte.Anonymous poster hash: af4a6...859

De er kanskje litt spesielle, men flere har reagert på hvor mye det går i pølse på vinters- og sommerstid.

Må innrømme at jeg også hadde reagert på det HI... Ikke noe galt å spise pølser innimellom, men ikke 3 ganger i uka...

Anonymous poster hash: af4a6...859

Skrevet

Nei...tenkte meg ikke det nei...Anonymous poster hash: ecd4e...89b

Ja.Anonymous poster hash: 0245f...915
vet du, det tror jeg ikke noe på. Klassisk eksempel på å få ting til å passe historien sin, for å ikke få motbør i svarene man får...

Anonymous poster hash: ecd4e...89b

Skrevet

Å spise en pllse er like sunt som å røyke en sigar. Anonymous poster hash: 0245f...915
Og du tror oppriktig at jeg bryr meg om hva du synser, fordi..?

Vel, du bryr deg tydeligvis om hva jeg syns siden du kommenterer.
Skrevet

Hvis de spiser pølser 3 ganger i uken, så vil jeg tro flere foreldre reagerer på det. I barnehagen til mine barn, så grillet de mye. Men det var alt mulig, fiskekaker, karbonader, kyllinglår, supper og lapskaus og pølser en gang iblant. I ene barnehagen så var det ikke lov med kake ved bursdag. Vi hadde da med fruktspyd. Andre barnehagen hadde is ved hver bursdag, så det skulle bli noe alle tålte og likte. Derfor valgte de og stå for det. Begge deler syntes jeg var greit.

Anonymous poster hash: fecee...154

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...