Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #1 Skrevet 26. juli 2015 Jeg er 5 uker på vei og er nå på ferie med mann og barn. Vil gjerne ta meg et glass 'vin' på kvelden når ungene er lagt seg, men når jeg var på Vinmonopolet hadde de kun alkoholfritt med 0,5 prosent. Jeg syntes dette hørtes litt mye ut for å være alkoholfritt? Kan jeg ta meg 2-3 glass med denne vinen uten å stresse over den lille alkoholprosenten? Anonymous poster hash: 1d0b7...645
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #2 Skrevet 26. juli 2015 Selvfølgelig! Det kan vel sammenlignes med å spise eple. Anonymous poster hash: 8db0b...9bb
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #3 Skrevet 26. juli 2015 Alkoholfritt defineres som under 0.7 %. Det er ikke påvist skader ved små mengder alkohol i svangerskapet, men pga at man ikke kan si hva den "trygge" nederste grensen er anbefales det totalavhold, iallefall i de første to trimesterne. Norske anbefalinger er totalavhold hele svangerskapet, i noen andre land er anbefalingene totalavhold de to første og kun små mengder siste trimester. Valget om å anbefale totalavhold hele svangerskapet i Norge er tatt fordi man ikke vet en nedre grense, og da er det alltid noen som ikke klarer å forholde seg til å bare drikke litt. Problemet med å anbefale totalavhold er at det da alltid blir mange som ikke klarer å få forholde seg til at andre velger å følge andre anbefalinger, og blir helt krakilske. Det tryggeste er jo å holde seg helt unna, kanskje mest for egen samvittighets skyld Men, hvis du drikker de to-tre glassene sakte over en hel kveld rekker du jo knapt å få målbar promille, så jeg ville ikke stresset med det. Anonymous poster hash: 26918...965
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #4 Skrevet 26. juli 2015 Vel, da lar jeg heller være! :-) jeg er greit glad i vin, men tror ikke jeg ville klart å nyte et glass med 0,5 % isåfall. Finnes det noe annet godt som man kanskje kan drikke (utenom brus og saft?) som ikke har alkoholprosent? Hvis det aller meste har alkoholprosent så får jeg heller holde meg til sjokolademelk ;-) Anonymous poster hash: 1d0b7...645
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #5 Skrevet 26. juli 2015 God eplejuice, iste, alkoholfrie drinker Anonymous poster hash: 26918...965
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #6 Skrevet 26. juli 2015 Keifir, yoghurt, ol har høyere promille. Disse ligger opp mot grensen på 0,7. Anonymous poster hash: 9f04d...70d
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #7 Skrevet 26. juli 2015 Keifir, yoghurt, ol har høyere promille. Disse ligger opp mot grensen på 0,7. Anonymous poster hash: 9f04d...70d Det stemmer☺ Anonymous poster hash: ee803...15e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #8 Skrevet 26. juli 2015 Oj, seriøst? Så hvis jeg faktisk spiser 20 yoghurt så kan jeg egentlig ikke kjøre bil? Hahah, ikke det at jeg blir å spise så mange. Finnes det en nettside (en seriøs en) som det står forresten? Anonymous poster hash: 1d0b7...645
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #9 Skrevet 26. juli 2015 Oj, seriøst? Så hvis jeg faktisk spiser 20 yoghurt så kan jeg egentlig ikke kjøre bil? Hahah, ikke det at jeg blir å spise så mange. Finnes det en nettside (en seriøs en) som det står forresten? Anonymous poster hash: 1d0b7...645 http://www.aperitif.no/artikler/alkoholfrie-sannheter/177396 Anonymous poster hash: 9f04d...70d
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #10 Skrevet 26. juli 2015 Hysteriske mennesker! Uff uff, hvor hysterisk Norge er blitt! Anonymous poster hash: bc0a1...2ea
Stella Maris Skrevet 26. juli 2015 #11 Skrevet 26. juli 2015 Du kan jo lage deg virgin drinker. daiquiries, mojito og sånt no. Da vet du jo akkurat hva som er i dem, og de inneholder ikke alkohol.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #12 Skrevet 26. juli 2015 Hysteriske mennesker! Uff uff, hvor hysterisk Norge er blitt! Anonymous poster hash: bc0a1...2ea Er jo ikke snakk om å være hysterisk, men jeg har ikke samvittighet nok til å drikke 2-3 glass med vin når det står prosent på den. Da holder jeg meg heller unna og drikker noe annet godt :-) Anonymous poster hash: 1d0b7...645
magica fra tryll Skrevet 26. juli 2015 #13 Skrevet 26. juli 2015 Hysteriske mennesker! Uff uff, hvor hysterisk Norge er blitt! Anonymous poster hash: bc0a1...2ea Er jo ikke snakk om å være hysterisk, men jeg har ikke samvittighet nok til å drikke 2-3 glass med vin når det står prosent på den. Da holder jeg meg heller unna og drikker noe annet godt :-) Anonymous poster hash: 1d0b7...645 Må passe på å ikke spise yoghurt eller kefir også da;)
Mingemaura Skrevet 26. juli 2015 #14 Skrevet 26. juli 2015 Hysteriske mennesker! Uff uff, hvor hysterisk Norge er blitt! Anonymous poster hash: bc0a1...2ea Er jo ikke snakk om å være hysterisk, men jeg har ikke samvittighet nok til å drikke 2-3 glass med vin når det står prosent på den. Da holder jeg meg heller unna og drikker noe annet godt :-) Anonymous poster hash: 1d0b7...645 Må passe på å ikke spise yoghurt eller kefir også da;) Men så visste hun tydeligvis ikke om alkoholprosent i yoghurt o.l heller. Skjønner ikke helt hvorfor det alltid skal være folk som bare må slenge fra seg kommentarer på ting andre ikke lurer på :-) Jeg har også tidligere tenkt på dette med alkohol i alkoholfri vin før jeg spurte legen, det betyr ikke at jeg slenger med leppa hver gang noen ikke vet det samme som meg. Ta deg et par glass alkoholfri vin med god samvittighet! Regner med at du ikke styrter innpå så da går det 100% bra ;-) hvis ikke er det godt med drinker uten alkohol også hvis man orker å stå å kokkelere med sånn på kjøkkenet.
PelleParafin Skrevet 26. juli 2015 #15 Skrevet 26. juli 2015 Jeg skal på sommerfest neste helg, og har tenkt meg på polet for å kjøpe noen gode eplemoster 😊
magica fra tryll Skrevet 26. juli 2015 #16 Skrevet 26. juli 2015 Hysteriske mennesker! Uff uff, hvor hysterisk Norge er blitt! Anonymous poster hash: bc0a1...2ea Er jo ikke snakk om å være hysterisk, men jeg har ikke samvittighet nok til å drikke 2-3 glass med vin når det står prosent på den. Da holder jeg meg heller unna og drikker noe annet godt :-) Anonymous poster hash: 1d0b7...645 Må passe på å ikke spise yoghurt eller kefir også da;) Men så visste hun tydeligvis ikke om alkoholprosent i yoghurt o.l heller. Skjønner ikke helt hvorfor det alltid skal være folk som bare må slenge fra seg kommentarer på ting andre ikke lurer på :-) Jeg har også tidligere tenkt på dette med alkohol i alkoholfri vin før jeg spurte legen, det betyr ikke at jeg slenger med leppa hver gang noen ikke vet det samme som meg. Ta deg et par glass alkoholfri vin med god samvittighet! Regner med at du ikke styrter innpå så da går det 100% bra ;-) hvis ikke er det godt med drinker uten alkohol også hvis man orker å stå å kokkelere med sånn på kjøkkenet. Poenget er vel at det er like farlig å drikke alkoholfri vin og øl som å spise yoghurt og kefir. Da blir det jo igrunnen bare idiotisk å diskutere på det. Selvfølgelig er det ikke farlig! Problemet er ikke at HI lurer på det, men alle de som svarer slik at man tror det er et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå