Gå til innhold

Ang henting av valp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart hente ny valp, og kom til å tenke på en ting. Det er en kort biltur på litt i overkant av en halvtime, og jeg regner med at jeg drar alene (mann er på jobb og unger i bhg/SFO).

Man må jo sikre hunden i bilen, men alt jeg har er et stort bur til en fullvoksen hund. Burde jeg kjøpe et mindre bur som den kan bruke på bilturen og de første mnd? Eller kan jeg putte litt myke ting og ha den i det store buret bak på reisen hjem?

Er bare vant til voksne hunder nå og har ikke hatt valp på mange år :)

Anonymous poster hash: 95a0d...5db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ikke hente valpen alene

Anonymous poster hash: 999bc...e2d

Skrevet

Du burde ikke hente valpen alene Anonymous poster hash: 999bc...e2d

Fordi?

Anonymous poster hash: 95a0d...5db

Skrevet

Jeg ville hatt valpen ved siden av meg i bilen på et teppe, i alle fall den første turen om det er langt. Kjøp sikkerhetsbelte beregnet for hunder om det ikke er en veldig liten hundrase, da finnes det kanskje ikke små nok.

Skrevet

Vi hadde hundebur av den mellomstore str. når vi hentet vår valp. Hadde en god hundepute inni der.

Her så fikk vi beskjed om at vi ikke fikk med valpen om vi ikke hadde bur til den i bilen.

Anonymous poster hash: d2c84...48a

Skrevet

Jeg ville sørget for å ha et lite bur til den turen, også snakker du selvfølgelig med selgeren så du får med noe som er kjent for valpen i buret. Det vanlige er vel at hver valp får med seg et lite skinn, teppe e.l. som har ligget i valpekassen i noen dager så de har med seg noe med kjent lukt på ferden til sitt nye hjem.

Kanskje noen har et lite bur, kattebur e.l. som du kan låne denne ene gangen frem til hunden blir kjent med deg/dere og deres lukter.

Da vi hentet valp sist ble han bilsyk og spydde på turen stakkar...

Anonymous poster hash: e3a52...173
Skrevet

Vi brukte katteburet med stort teppe i :-)

Skrevet

Kjøp en liten flykasse (hardplast) som du fester med sikkerhetsbelte og litt tau i setet vedsiden av deg. Du kan ikke bruke et bur for stor hund ennå uansett og hunden burde sikres. I et stort bur vil den kastes rundt ved en kollisjon og da kan den få ganske mange skader. Bruk gjerne buret inne som seng også. Ikke ha døren igjen men gjør buret til en trygg hule der den kan få gjemme seg bort. Da vil bilturen føles tryggere for den i starten.

Ta med litt håndkle og ting å tørke med da det er ganske stor sannsynlighet den vil kaste opp.

Anonymous poster hash: a24dd...32a

Skrevet

Vi hentet valp for ett år siden. Planen var å ha den mellom beina når vi kjørte (skulle kjøre 10 min), men den hylte noe så helt inni hampen at jeg valgte å ta den på fanget. Da vi stoppet og den fikk tenkt seg litt om, var alt i skjønneste orden. (Selvsagt bor hunden i bur når vi kjører ellers)

Tror jeg anbefaler deg å kjøre et lite stykke bare og så bli kjent med valpen litt før en så lang biltur som 30 min dersom du skal hente alene.

Jeg hadde lånt/investert i et lite bur dersom det er den eneste mulige fraktmåten.

Anonymous poster hash: ba023...2c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...