Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #1 Skrevet 25. juli 2015 Jeg vet ikke om det er forskjell fra sted til sted, men jeg lurer på hvor lenge foreldrene deltar på denne dagen. Det eneste som står på kommunen sine nettsider er at det er oppmøte kl 09. Både mannen og jeg vil gjerne være med, men han er usikker på om han må be om fri en hel arbeidsdag. Pleier foreldrene å delta hele tiden eller går elevene med sin nye klasse for å bli kjent? Anonymous poster hash: adb7e...b0a
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #2 Skrevet 25. juli 2015 Her møter de opp til vanlig tid (med foreldre) kl 830. Foreldrene er der en times tid. Da har vi fått litt info og barna begynner med skoleoppgaver. Noen har jo barn som trenger litt mer tid før foreldrene får gå... Anonymous poster hash: cf865...14e
bønni Skrevet 25. juli 2015 #3 Skrevet 25. juli 2015 Hos oss var foreldrene med under opplegget i skolegården først, vi fikk være i klasserommet en liten stund, og hadde foreldremøte mens barna var med klassen sin. Det hele tok kanskje et par timer - ferdig til ca 11. Og det var mulig for barna å være på aktivitetsskolen (sfo) etterpå, til vanlig stengetid, men skolen oppfordret foreldrene til å la barna få fri etter klasseromprogrammet denne første dagen, siden det er en spesiell og veldig spennende dag for dem. Så jeg tok fri hele dagen.
Nullstress;) Skrevet 25. juli 2015 #4 Skrevet 25. juli 2015 Her skal de møte opp kl 17. Med foreldre. Andre skoledag er til vanlig tid, uten foreldre.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #5 Skrevet 25. juli 2015 Oi! Store forskjeller fra sted til sted ser jeg. Hi Anonymous poster hash: adb7e...b0a
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #6 Skrevet 25. juli 2015 9-11 her og. Veldig uvanlig at de er på SFO etterpå. Vi har rett på fri første skoledag, så resten av dagen skal vi kose oss og gjøre stas på skolegutten. Anonymous poster hash: ce307...ea3
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #7 Skrevet 25. juli 2015 Det tok noen timer. Anonymous poster hash: d759f...0e1
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #8 Skrevet 25. juli 2015 Hos oss er1.skoledag fra kl 10-13. Foreldrene får være med inn og se barnas plasser, opprop osv. Så kan de foreldrene som vil sitte i et eget klasserom så lenge de ønsker/må være der.. Anonymous poster hash: 531c5...f8c
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #9 Skrevet 25. juli 2015 Jeg har tatt meg fri hele dagen, og det blir ikke SFO etterpå. Men hadde vært så fint om pappaen slapp å reise på jobb midt i opplegget Hi Anonymous poster hash: adb7e...b0a
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #10 Skrevet 25. juli 2015 Her skal de møte opp kl 17. Med foreldre. Andre skoledag er til vanlig tid, uten foreldre. Mannen min sa at de hadde dette opplegget i Øvre/Nedre Eiker også. Men vi bor i nabokommunen. Hi Anonymous poster hash: adb7e...b0a
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #11 Skrevet 25. juli 2015 Her er det oppmøte 9 også varer det til 12-13 tiden. Først er det opprop også går man til klasserommet, foreldrene er med første halvtimen eller noe sånt også blir de ført til et annet sted hvor det blir servert kaffe og man får litt info om diverse. De anbefaler ikke sfo denne dagen så når opplegget er over tar vi med 1.klassingen og går hjem, Anonymous poster hash: f967e...978
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #12 Skrevet 25. juli 2015 Hos oss anbefaler de Sfo. Foreldre henter på skolen og blir med en stund på Sfo. Blir kjent og får se seg rundt. Anonymous poster hash: 32ac9...ae9
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #13 Skrevet 25. juli 2015 Her er foreldrene med hele tiden. Begynner 12, og varer et par timer. Anonymous poster hash: df52d...8f3
Mrs. Kaizer Skrevet 25. juli 2015 #14 Skrevet 25. juli 2015 Her starter 1.skoledag til vanlig tid kl 8.20. Møter først i gymsalen for en liten samling, deretter går en til klasserommene. Foreldre er tilstede max 1 time, noen trenger foreldrene der lenger og da er det selvfølgelig ok. Ungene går vanlig skoletid. I år er 1. skoledag en onsdag, så da slutter de kl 14.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #15 Skrevet 25. juli 2015 Her har ungene fått brev fra lærer noen dager før skolestart der det står litt om hva som skjer. Dagen starter kl 9 og varer til 11-12 mener jeg å huske. Foreldre får være med inn i klasserommet. Når alle har funnet sin plass, foreldre tatt bolde av ungen sin så må de ut. Enten sitte på skolen ett sted der de har ordnet med kaffe eller om de drar hjem. Litt opp til foreldre og elever. Jeg dro hjem sidden jeg bor rett ved skolen. Skulle det være noe så var jeg i nærheten, ungene syns det var greit. Sfo har de ikke vært på den første dagen, for mye inntrykk som jeg syns det er hyggelig å dele med de. Vi har kost oss hjemme med å sepåde nye tingene, sette på bokbind osv. Anonymous poster hash: 1b4d7...6e2
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #16 Skrevet 25. juli 2015 Her anbefaler de forresten at barnet begynner på sfo minst uken før første skoledag, da får de noen dager til å bli kjent med lokalene, de voksne, klassekamerater o.l før skolestart og rekker bli litt trygge. Anonymous poster hash: f967e...978
aanonym Skrevet 26. juli 2015 #17 Skrevet 26. juli 2015 Her er foreldrene kun med til ungene er ropt opp og har gått inn. Altså en halvtimes tid.
aanonym Skrevet 26. juli 2015 #18 Skrevet 26. juli 2015 Hos oss var foreldrene med under opplegget i skolegården først, vi fikk være i klasserommet en liten stund, og hadde foreldremøte mens barna var med klassen sin. Det hele tok kanskje et par timer - ferdig til ca 11. Og det var mulig for barna å være på aktivitetsskolen (sfo) etterpå, til vanlig stengetid, men skolen oppfordret foreldrene til å la barna få fri etter klasseromprogrammet denne første dagen, siden det er en spesiell og veldig spennende dag for dem. Så jeg tok fri hele dagen.Dette opplegget har vi en ettermiddag i mai.
Guttaboys Skrevet 26. juli 2015 #19 Skrevet 26. juli 2015 Vi skal være på skolen 9-12. Når barna har hilst på lærer, går de i klasserommet med klassen sin. Da skal foreldrene på foreldremøte.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #20 Skrevet 26. juli 2015 Du har rett på fri første skoledag. Hos oss starter det 12 og varer til 14. Barna blirvropt opp og går til sine klasser uten foreldre. Foreldre har et møte og drikker så kaffe. Barna kan gå til sfo etter kl 14, men veldig få gjør det. De fleste drar på kafe og gjør stas på førsteklassingen. Anonymous poster hash: ba890...ab3
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #21 Skrevet 26. juli 2015 Dette er jo en høytidsdag! Heis flagget. Dra på skolens opplegg og dra hjem eller ut for å feire. Ta mange bilder. Kos dere og snakk skolen opp. Denne dagen vil barnet huske hele livet! 😊 Anonymous poster hash: f8091...b8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå