Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #1 Skrevet 25. juli 2015 2åringen vår hører ikke på oss han:/ uansett hva vi sier og gjør,så gjør han det motsatte. Snakker til han så bare ser han på deg og smiler/ler. Har begynt og sette han på rommet hans når han er som verst men det blir liksom ikke "straff" for da bare leker han med lekene sine. Nå har gubben faktisk rydda bort mange av lekene hans men han bryr seg ikke virker det som. Kan da ikke huske eldste mann var sånn. Flere som er/har vært i samme situasjon og har noen tips??? Anonymous poster hash: 171d4...0cc
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #2 Skrevet 25. juli 2015 Men... finnes det toåringer som hører da? Anonymous poster hash: 84608...1b5
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #3 Skrevet 25. juli 2015 Er problemet at han ikke hører eller at han ikke gjør som han får beskjed om? Kan du komme med noen eksempler? Litt lettere å gi råd da. Anonymous poster hash: 1b5c9...792
Anonym bruker... Skrevet 25. juli 2015 #4 Skrevet 25. juli 2015 Han gjør ikke som vi sier. Ber han rydde-kaster alle lekene rundt Skl kle på han-løper og gjemmer seg Spise mat-gidder ikke komme,og hvis han kommer så griser han bare med maten. Blitt fæl til og slå og dytte-snakker til han og står bare og ler av oss..
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #5 Skrevet 25. juli 2015 Når de er 2 år ser de ikke konsekvensene av det de gjør. Jeg sier sjelden nei til 2 åringen, men skryter av det bra hun gjør, og overser og snakker vekk om hun gjør noe galt istedenfor å fokusere på det som er galt, på denne måten glemmer hun å gjøre det hun ikke har lov til. Anonymous poster hash: 2ded6...972
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #6 Skrevet 25. juli 2015 Ingen toåringer hører etter. Anonymous poster hash: b581e...371
Anonym bruker... Skrevet 25. juli 2015 #7 Skrevet 25. juli 2015 Føler ikke vi kan overse at han står og slår storebror. Både på kropåen og i magen. Han går heller ikke,bare løper hele tida.. Løper konstant inne.. HI
oslofrk Skrevet 25. juli 2015 #8 Skrevet 25. juli 2015 Ikke snakk - bare gjør! De hører ikke etter, så ikkeno poeng å si ifra 100 ganger har jeg funnet ut. Rydd sammen, spis sammen og husk at du hele tiden er du forbildet 😉 Hilsen en som jobber hardt med akkurat det samme...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #9 Skrevet 25. juli 2015 Han gjør ikke som vi sier. Ber han rydde-kaster alle lekene rundt Skl kle på han-løper og gjemmer seg Spise mat-gidder ikke komme,og hvis han kommer så griser han bare med maten. Blitt fæl til og slå og dytte-snakker til han og står bare og ler av oss.. Klassisk toåring! Du må skifte kurs. Ingen toåringer gjør det du nevner. Du må bruke forberedelse, humor og overse det negative, rose det positive opp i skyene. Da vil han gjenta det positive. Anonymous poster hash: 1b5c9...792
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #10 Skrevet 25. juli 2015 Huff, du forventer altfor mye av toåringen. Barn i den alderen kan jo stort sett lett avledes, benytt deg av det om du ikke allerede gjør det. Og barn i den alderen skal ikke straffes på den måten, mener jeg. De skjønner jo ikke poenget uansett, blir bare frustrerte. Ikke vits i å straffe et barn for noe barnet ikke forstår. Anonymous poster hash: 2a83d...0c8
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #11 Skrevet 25. juli 2015 Føler ikke vi kan overse at han står og slår storebror. Både på kropåen og i magen. Han går heller ikke,bare løper hele tida.. Løper konstant inne.. HI Selvfølgelig kan han ikke gjøre det, men isteden for å si "ikke gjør slik", funker det oftest å avlede, si heller "kom å se her", så setter du deg med feks duplo/biler eller noe. Anonymous poster hash: 2ded6...972
februarprins2013 Skrevet 26. juli 2015 #12 Skrevet 26. juli 2015 helt vanlig, trassen er i full gang her, snart 2,5 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå