Gå til innhold

Noen bakeglade som har peiling på glasur under sukkerpasta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å lage en sjokoladekake med en krem som inneholder kremfløte, men leser nå at sukkerpasta smelter av kremfløte. Er det noen av dere som har oppskrift på en god sjokoladekrem som egner seg godt under sukkerpasta?

Anonymous poster hash: ec0ba...3f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokoladesmørkremen på Hannes kaker (bloggen)

Anonymous poster hash: 08fd8...e44

Skrevet

Har ikke hørt at sukkerpasta smelter av kremfløte. Men smørkremer går i hvert fall bra!

Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer med kremfløte-krem under sukkerpasta. Har laget ganske mange kaker slik,og ikke en eneste gang har noe som helst smeltet. Ikke en gang på sommeren :-)

Skrevet

Ren kremfløte pleier ikke være et problem, men om du har sukker i den så  kan det få "lokket" til å revne.

Du kan bruke det fyllet du ønsker, og bare lage diker av smørkrem, og så smøre opp kaken med et tynt lag med smørkrem før du tar på sukkerpastaen. Pass på å piske smørkremen lenge nok til at den blir luftig og god. Og lurt å bruke halvt om halvt smør uten salt, så smaker det mindre smør av kremen. Du kan smelte sjokolade å ha i smørkremen om du vil og.

Smørkrem
  • 250 gram usaltet smør
  • 250 gram saltet smør
  • 500 gram melis
  • revet skall fra 2 sitroner

Hvis smøret ikke romtemperert når jeg skal sette i gang så har jeg den ca 20-30 sekunder i microen så den blir litt myk. Så piskes den med smakstilsetningen til den blir lys og luftig. Ha i melisen og pisk videre lenge til kremen er lett og silkesmyk.

Anonymous poster hash: 84e92...0b3
Skrevet

Forrige uke laget jeg to kaker med sukkerpasta. Den ene var med pisket krem, og sukkerpastaen smeltet ikke, men smittet litt av. Brukte svart sukkerpasta, så det vistes jo. Men var ikke noe problem, hadde ikke noe å si.

Den andre var sjokoladekake med helt vanlig sjokoladeglasur. Smørkrem med sjokolade i.

Anonymous poster hash: 319df...928

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...