Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #1 Skrevet 25. juli 2015 Jeg har alltid slitt med enorme smerter ved menstruasjon, syntes faktisk det var lettere å føde. Jeg blør massivt og livet stopper opp den tiden jeg har det. Jeg kan ikke ha spiral da de tydeligvis gror fast i livmoren min, ikke interessert i enda et inngrep for å få de ut. Jeg tar p-piller og i samråd med lege tar jeg de sammenhengene så lenge jeg kan, altså hopper over mensen, men får den til slutt uansett. Og nå er jeg her igjen.. Kjennes ut som en evigvarende rie og jeg har vondt helt fra ribbensbuen og ned i lysken. Syns faktisk skikkelig synd på meg selv!! Får paralgin og naproxen på resept, men det tar bare toppen av smertene, spyr og er helt fra meg Vil bare fjerne hele livmora..kan man få det innvilget når man har barn, ikke vil ha fler, og er over aldersgrensen for sterilisering? Anonymous poster hash: 18d7d...242
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #2 Skrevet 25. juli 2015 Snakk med legen din. God bedring Anonymous poster hash: 1b282...55c
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #3 Skrevet 25. juli 2015 Du kan nå i hvert fall ta en prat med gynekologisk poliklinikk på sykehuset ditt om å fjerne livmoren. Jeg fikk det innvilget med lignende tilstand, men hadde prøvd et par ting til og var dessuten 34. Jeg vet ikke hvor gammel du er. Jeg vil anta de hadde vært mer skeptiske om jeg var åtte-ni år yngre, selv om det er over steriliseringsgrensen. Et annet alternativ er brenning av slimhinner i livmoren. Det gir også reduserte blødninger og skal kunne påvirke menssmerter (men er mindre sikkert så i måte). I ventetiden kan jeg anbefale Procren eller Zoladex. Det er sprøyter som setter deg i kunstig menopause. Ganske heftige bivirkninger, men for min del bedre enn å ha mensen. Anonymous poster hash: 3898f...1ec
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #4 Skrevet 25. juli 2015 Du vil nok få innvilget dette. Du blir tilnærmet invalidisert under menstruasjon. Har du blitt sjekket for endiometriose ? Anonymous poster hash: 40d47...80b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #5 Skrevet 25. juli 2015 Takk for svar alle sammen Brenne bort slimhinner? Hvordan gjøres det og hva skjer i tiden etterpå? Jeg har hatt kikkehulloperasjon tidligere for noe annet, det eneste de fant da var et lite sår på eggstokken. De ville vel sett om jeg hadde endo ved en slik op? Jeg er 27 år, hatt menstruasjon siden jeg var 15 og har alltid blitt like dårlig, men syns faktisk det har tatt seg enda mer opp etter jeg fikk barn, fikk siste for tre år siden og det blir bare verre og verre, mer og mer blod. Blæh, klarer virkelig ikke det her i 20+ år til Anonymous poster hash: 18d7d...242
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #6 Skrevet 25. juli 2015 Brenning av slimhinner mener jeg gjøres vaginalt, men det er muuuulig jeg tar feil og at det er laparoskopi. I hvert fall regnet som et svært lite inngrep. Det var aldri aktuelt for meg, siden jeg ikke var plaget med særlig store blødninger, men ville være sikker på å bli kvitt de ekstreme smertene. Brenningen sikrer mindre blødning, men gir ingen garanti ifht smertene (men jeg har endometriose, da). Om du har hatt en laparoskopi i underlivet tidligere, ville de mest sannsynlig sett endometriose, ja. Ikke garantert, men mest trolig. Men ta en prat med legen din, evt få henvisning til en dyktig gynekolog om legen ikke vet så mye om dette. Det kan være nyttig å henvises direkte til gyn.pol ved sykehus, siden du da kommer inn i riktig system og sparer deg venting på hva dere nå kommer frem til. Det er absolutt ting som kan gjøres for å bedre dette. Anonymous poster hash: 3898f...1ec
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #7 Skrevet 25. juli 2015 Tcre heter inngrepet da man brenner bort slimhinner. Har selv gjort det. Usikker på om det hjelper deg som har så sterke smerter. Du kan jo Google på det. ( mest info på engelsk på nettet). Anonymous poster hash: 9ef84...1ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå