Gå til innhold

Detter da ikke normal oppførsel av en 17 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i syden med en veninne og hennes sønn på 17 år.

Denne gutten klager og syter på alt. Drikker øl og bestiller seg drinker i hytt og pine. Blir aldri dritings, men beruset.

I dag fikk jeg nok. Vi var på en resteurant for å spise. Vi var her i fjor også og vi var til tider mange som spiste sammen der. Aldri noe problemer eller noe.

Denne 17 åringen skal ha mat men skal ikke ha med ditt og datt. Alt smaker dritt og når han bestiller så snakket gjerne han og mor i munnen på hverandre.

I dag skulle han ha noe spagetti greier uten ditt og datt. Mor og sønn snakket i munnen på hverandre og jeg så at kelneren slet med å få med alt. Når maten kom så var det kun spagetti, ikke saus. Mor ville ordne saus men da ble han vrang og mente dette var verste restauranten med dritt mat osv. osv. Og stappet maten i seg.

Til slutt sprakk jeg og sa at han er faktisk den eneste jeg hadde hørt som har klagd på maten der. MEN sa jeg når du skal ha uten ditt og datt så må du regne med det kan bli vanskelig. OG sa jeg, i fjor var vi her stort sett en gang om dagen i to uker og ofte var vi 15 stk med stort og smått. Hørte aldri noen klage. Sa også at jeg ikke satte veldig pris på sytingen siden jeg har et barn selv som sliter med mat og prøver å lære han matskikk.

Siden har han ikke snakket med meg...

Men før vi gikk fikk vi beskjed om at vi SKULLE til byn i kveld, DET måtte jeg bare ha klart for meg.

Jeg gadd ikke å svare.

Som mannen min sa..... han gjør det fryktelig vanskelig å bli likt.

Veninnen min ble selvsagt sur på meg for at jeg snakket til han. Men det får hun bare være. De drar hjem om et par dager og da blir vi igjen her. Ser nesten frem til det.

Blææææ....måtte bare ha ut til frustrasjon.

Anonymous poster hash: 883b6...b3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hang meg mest opp i at han drakk. Han er da kun 17!

Skrevet

17 år og han drikker alkohol?

Tror noen skulle tatt en alvorsprat med mora hans også!

Anonymous poster hash: c6222...d36

Skrevet

Maten er bare et symptom. Drikkingen hans er alvorlig - det er den du burde si fra om!!!!

Ikke rart gutten er som han er når moren ikke er særlig bedre...

Anonymous poster hash: a0c1c...c55
Skrevet

Huff. Og dette og mye mer er grunn for at vi IKKE drar sammen med andre på ferie.

Anonymous poster hash: 9b108...23c
Skrevet

Noen foreldre lar nok ungene sine smake alkohol tidligere, min mor for eksempel, men hos oss snakket vi om å få smake et glass vin til middagen på julekveld/nyttårskveld når vi var 17 år. Og vokste opp med oppegående foreldre, som lærte oss at det er stor forskjell på å drikke alkohol, og nyte alkohol (slik de lærte oss det: Drikke alkohol - drikke når muligheten byr seg, og gjerne mer enn et glass.. Å nyte alkoholen - Å ta seg et glass til maten, eller to, men aldri noe overdrevent, og det finnes ingen grunn til å drikke mye) Alle vi 4 ungene vokste opp med det samme, ingen av oss drikker stort av alkohol (nå er det heller ikke alkoholisme i vår slekt, på noen av sidene)
Sier ikke at det å gi unge under 18 år er helt ok, sier bare at det ikke er enstemt med problemer, eller dårlige foreldre for så vidt. Ungene her får ikke alkohol her før de er 18 år, men prøver like fult å videreføre synet på alkohol.

Men man må se sammenheng her, en mor som lar ungen sin drikke når han vil, som han vil "bare han ikke blir overstadig beruset"? En mor som lar sønnen styre såpass med mat, som lar han leve på den "jeg liker ikke........."? En mor og sønn som snakker i munnen på hverandre ovenfor kelneren? En mor som "tar" deg for at du sier ifra? Her er det mye som tyder på feilet oppdragelse, og fri vilje og flyt (samt fyll)

Ville nok gitt beskjed om at det ikke er aktuelt å bli med ut på festing på kvelden, for å se en 17 åring drikke seg full.
Hadde også tatt for meg moren her, fortalt hva jeg så som var feil, og at jeg ikke akter å sitte stum å se det hele forløpe, snart er gutten 18 år, hvilke verdier sender hun han ut i livet med?

Hadde heller ikke tatt flere turer med de igjen

Anonymous poster hash: 93aa4...ee8
Skrevet

Bra du sa fra, HI!! Høres virkelig ut som om han (OG moren) trengte det!! Jeg hadde heller ALDRI latt min 17-åring få kjøpe alkohol!!

Anonymous poster hash: a4e41...90b
Skrevet

Nå har jeg flere barn jeg er tante til, som er i slutten av tenårene og starten av 20 årene. Og de fleste der fikk alkohol hjemme fra de var 16-17 år. Og på sydenferier, fikk barna alkohol og dra ut og feste med de på samme alder. Så tror ikke det er så uvanlig.

Men en som syter, klager på alt og krever hva som skal skje er vel ikke vanlig. Sånn har jeg ikke opplevd noen av de jeg er tante til. Ja, de er tenåringer, og kan være litt sære og syte litt. Men de er jo høflige, og har respekt for andre.

Anonymous poster hash: 75097...5ec
Skrevet

Verken guttungen, venninnen din eller dere er normale.

Han har åpenbare atferdsvansker og mangler oppdragelse. Hun er åpenbart en elendig oppdrager. Dere sitter og hygger dere sammen med en småfull syttenåring som blir skjenket av sin mor.

Ignorer dem resten av ferien, fortell venninnen din at du kommer til å kontakte barnevernet når dere kommer hjem pga hennes skjenking av mindreårig og manglende grensesetting, og så gjør du faktisk det.

Jesus for en gjeng.

Anonymous poster hash: 97b5d...d7d
Gjest Antarctica
Skrevet

Ville ikke ha gått ut for å spise med dem en gang til dersom jeg hadde sett dette skje første dagen!

Ville også ha reagert på at de lar ham bestille drinker og bli berusa. Rett nok kan reglene variere fra land til land, men min 17-åring får ikke drikke.

Skrevet

Er da ikke krise om en 17 åring blir litt brisen på ferie? Virkelig?

Anonymous poster hash: c10b5...69c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...