Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #1 Skrevet 25. juli 2015 jeg har lest ufattelig mye skrekkhistorier om medisinsk abort nå, at flere fikk infeksjoner og at det ikke gikk bra. Nå har jeg fått time hos sykehuset og skal også få lov å gjøre det hjemme så jeg slipper å være der. Men burde jeg be om en ultralyd når det er gjort for å se at alt har gått bra? Eller trenger jeg ikke det så lenge jeg følger med på at det 'kommer ut' av seg selv hjemme? Har aldri gjort noe som dette før og er veldig nervøs og redd. Anonymous poster hash: 412f7...bc6
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #2 Skrevet 25. juli 2015 Kan gå til legen og be om en HCG test uka etter, om den fortsatt indikerer svangerskap, vil det bli fulgt opp med HCG tester gjennom en uke, om det ikke minsker slik det skal, vil legen henvise deg til ultralyd Var slik hos meg, 1 uke etter det var overstått, gikk jeg til legen, med samme grunn som du ønsker en UL her nå, fikk ta HCG test, den var for høy i forhold til det den burde vært, ble fulgt opp, og henvist til UL til slutt, måtte ha en utskrapning, det tydet på at jeg hadde hatt 2 der inne, ene var helt ute, mens den andre var det rester etter. Før noen angriper meg (slik det som regel er her inne) jeg ble voldtatt, var på vei hjem fra jobb den kvelden. Anonymous poster hash: a14a2...2f3
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #3 Skrevet 25. juli 2015 Da skal jeg dra innom legen 1 uke etterpå og ta en blodprøve :-) vet du hva den burde være på? Anonymous poster hash: 412f7...bc6
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #4 Skrevet 25. juli 2015 Da skal jeg dra innom legen 1 uke etterpå og ta en blodprøve :-) vet du hva den burde være på? Anonymous poster hash: 412f7...bc6 Det husker jeg dessverre ikke, er 5 år siden. Anonymous poster hash: a14a2...2f3
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #5 Skrevet 25. juli 2015 Da skal jeg dra innom legen 1 uke etterpå og ta en blodprøve :-) vet du hva den burde være på? Anonymous poster hash: 412f7...bc6 Under 5 indikerer ikke gravid. MEN hcg stiger fortere enn det synker. Halveringstiden er mye lenger, så HVIS hcg er over 5, ber du om en ny prøve etter noen dagen for å se om den går opp eller ned. (For ordens skyld - den skal synke i dette tilfellet). Anonymous poster hash: 8e01b...c31
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #6 Skrevet 25. juli 2015 Takk for svar :-) får man beskjed på sekundet man har tatt blodprøven? Anonymous poster hash: 412f7...bc6
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #7 Skrevet 26. juli 2015 Takk for svar :-) får man beskjed på sekundet man har tatt blodprøven? Anonymous poster hash: 412f7...bc6 Nei, dessverre. Den sendes til sykehuset for analyse, så om du tar den morgenen mandag, feks, får du svar på tirsdagen. (På mitt legekontor må jeg komme før 11 for slike ting, da det jo sendes inn) Anonymous poster hash: 8e01b...c31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå