Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #1 Skrevet 25. juli 2015 Skal på et møte snart ang. spørsmål om igangsetting av fødsel. Jeg går på 18000 Fragmin, og tar sprøyter to ganger daglig, det sier seg selv at mitt blod er ganske tynt. Jeg ønsker å få epidural hvis jeg trenger det, problemet er bare at man ikke vet når fødselen starter og hvis det er under 12 timer siden jeg tok sprøyta kan jeg ikke få epidural. Vet ikke hvordan sykehuset løser det. Men det jeg vet er at de tilbyr igangsetting, men når er det i så fall? Uke 37, 38, 39 eller 40? Anonymous poster hash: 31cd3...7ec
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #3 Skrevet 25. juli 2015 Det kommer vel i hovedsak an på hvordan barnet har det, for de vil så nærme termin som mulig i tilfelle akkurat ditt barn har litt umodne lunger og det er økt sjanse for gulsott og ammeproblemer når barnet kommer før det egentlig er klar. Jeg ble likevel satt igang 17 dager før termin fordi de ikke var helt fornøyd med reaksjonene til barnet, litt lite liv, liten variasjon i puls osv. Ungen virket slapp og døsig, så de ville ha henne ut for å sjekke henne skikkelig. Problemet for din del vil jeg tro er at en igangsatt fødsel gjerne varer ganske lenge, ofte i over et døgn fra første modningstablett til fødsel.. Jeg var helt moden og hadde 2-3 cm åpning da jeg ble satt igang, og slapp tiden med modning først, da tok fødselen bare 9 timer. Men en venninne som ble satt igang brukte nesten to døgn, først 2xmodningstablett, så langsom åpningsfase, de tok vannet, hun fikk riestimulerende drypp og når ungen endelig ble født var det gått nesten to dager siden første modningstablett ble gitt. Om du må ha blodfortynnende to ganger i døgnet kan jo det bli et problem kanskje? Anonymous poster hash: 980bd...189
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #4 Skrevet 25. juli 2015 Det kommer vel i hovedsak an på hvordan barnet har det, for de vil så nærme termin som mulig i tilfelle akkurat ditt barn har litt umodne lunger og det er økt sjanse for gulsott og ammeproblemer når barnet kommer før det egentlig er klar. Jeg ble likevel satt igang 17 dager før termin fordi de ikke var helt fornøyd med reaksjonene til barnet, litt lite liv, liten variasjon i puls osv. Ungen virket slapp og døsig, så de ville ha henne ut for å sjekke henne skikkelig. Problemet for din del vil jeg tro er at en igangsatt fødsel gjerne varer ganske lenge, ofte i over et døgn fra første modningstablett til fødsel..Jeg var helt moden og hadde 2-3 cm åpning da jeg ble satt igang, og slapp tiden med modning først, da tok fødselen bare 9 timer. Men en venninne som ble satt igang brukte nesten to døgn, først 2xmodningstablett, så langsom åpningsfase, de tok vannet, hun fikk riestimulerende drypp og når ungen endelig ble født var det gått nesten to dager siden første modningstablett ble gitt. Om du må ha blodfortynnende to ganger i døgnet kan jo det bli et problem kanskje? Anonymous poster hash: 980bd...189 Tja, jeg vet ikke. Jeg vil egentlig at fødselen starter av seg selv, men samtidig så ønsker jeg mulighet for epidural. Har født før altså, så dette er andremann. Jeg vet hva rier er, men man kan aldri vite om det er maserier eller "nå starter fødselen"-rier, mtp å ta "siste sprøyta før fødsel". Med første hadde jeg maserier i fire døgn før det startet skikkelig. Er jeg et spesielt tilfelle? Har ikke hørt fra noen andre "der ute" som har vært i samme båt. Jeg kan ikke amme, men det samme problemet kan kanskje vise seg ved flaskevegring? Anonymous poster hash: 31cd3...7ec
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #5 Skrevet 26. juli 2015 Kan jeg spørre hvorfor du går på blodfortynnende? Jeg gjør det selv skjønner du, men jeg gjør det fordi jeg mistet et barn i uke 32 av kronisk morkakesvikt i fjor. Jeg blir satt i gang fra uke 38 og utover, kan velge selv, men iom at jeg føler meg som en tikkende bombe går jeg nok ikke til termin. Jeg vet ikke hvordan det blir med epidural dessverre. Da jeg fødte vår døde sønn ble jeg satt i gang på kvelden, og han ble født neste morgen, så det tok godt under et døgn, selv om jeg ikke var moden i det hele tatt. Epidural fikk jeg på 3 cm åpning, men jeg hadde ikke samme problemstilling som deg.. Anonymous poster hash: 475e7...cfa
aanonym Skrevet 26. juli 2015 #6 Skrevet 26. juli 2015 Jeg Bøe igangsatt 6 dager på overtid, men andre blir ikke satt i gang før de er to uker på overtid. Dvs uke 41 og 42.
februarprins2013 Skrevet 26. juli 2015 #7 Skrevet 26. juli 2015 skal ikke gå over 10 dager i alle fall, jeg gikk akkurat 10 dager, fikk ballong og dagen etter var han ute
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå