Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre ang eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min sa han alltid kom til å elske meg, at vi to har noe helt spesielt sammen. At det en gang kommer tiø å bli oss to igjen.

Jeg har funnet meg en mann og fått barn, men glemmer aldri eksen min, tenker på han hver eneste dag. I dag ble det enda værre. Snakket med eksen på telefon (i all hemmelighet for mannen), eksen sa han har funnet seg dame som ikke har barn fra før (det har han), og at han ikke kommer til å glemme meg fordi. Han vil "bruke" henne i mellomtiden til jeg er klar til å komme tilbake til han. For det er meg han elsker, det vi to har sammen vil han ikke finne i noen andre sier han.

Jeg er knust, har så vondt inni meg, det er for mange tanker og følelser og jeg kan ikke snakke med noen om det. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller noe. Det er stor avstand mellom meg og eksen, er ikke bare å møtes for å snakke sammen.

Ønsker råd fra dere!

Anonymous poster hash: 04a48...ea5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis denne mannen var så fantastisk hvorfor er det en eks da?

List opp alle grunnene til at eksen er eksen og alle grunnene som gjorde at du falt for mannen din. Gresset er ikke grønnere på den andre siden og du har jo vært der så det burde du vite.

Anonymous poster hash: 21491...ffc

Skrevet

Hvorfor iallverden mater du dette når du har ny mann og barn med den nye??

DU kan velge å ikke ha en slik type kontakt med eksen. Men du velger å gi det næring, du skjuler ting for mannen din, du dyrker følelsene dine for eksen og du velger å ikke avslutte.

Hadde min mann holdt på slik med sin eks hadde det vært et STORT tillitsbud.

Anonymous poster hash: d62e3...f97
Skrevet

Bare det at han tenker så lite på ditt ve og vel at han sier slikt til deg når du er gift, viser jo at han kun tenker på seg selv. Hvorfor ønsker han ikke at du skal være lykkelig? For en ussel mann!

Anonymous poster hash: 6e8a2...a5e

Skrevet

Bare det at han skal utnytte en annen kvinne mens han venter sier mye om han. For en ekkel type mann

Når det gjelder deg så undrer jeg også på hvorfor han er en eks om han er så bra for deg at du går bak ryggen på han du nå har, og ikke minst barna dine. Tenk over hva du gjør mot de. Tenk over hva du i det hele tatt driver med. Hvilken type kvinne/mor er du i grunn??

Anonymous poster hash: cf969...4ec

Skrevet

Helt ærlig HI, dette minner ikke om en god mann, det minner om eksen min, som holdt på med det samme, mental hindring. Han gjør det han kan for å hindre deg fra å gå videre og være lykkelig. Best er nok å bryte all kontakt med han, ALL kontakt. Sjekke om ekteskapet du er i, er godt for deg, om det er det, så jobb med det, om det ikke er det, så greit nok, kan gå for skilsmisse i verstefall, men styr langt unna eksen, finner du lykken, enten i ekteskapet, eller med andre, vil du nok se det samme som jeg oppdaget.. En real dritt av en eks, som brukte de som brukes kunne, og om han ikke fikk være med deg, skulle han sørge for at du aldri ble lykkelig igjen.

Anonymous poster hash: b6d91...17a
Skrevet

Du dyrker noe som ikke finnes, Hi!

Din eks respekterer ikke at du har et liv uten ham, han manipulerer deg og ønsker deg ikke lykke i livet - da hadde han holdt kjeft og holdt seg unna deg siden du er gift og har barn med mannen din.

Men din eks kjører et egoløp av dimensjoner... han har deg på gress, gjør deg ulykkelig. Og mens han forsøker å manipulere deg ut av ekteskapet ditt så innrømmer han at han bruker en annen dame. Dvs. Ikke har han respekt for deg og dine følelser, og ikke har han respekt for den nye damas følelser.

Han er rett og slett en egoistisk drittsekk!

Les hovedinnlegget ditt igjen. Det står det at han elsker deg, at han synes... bla-bla-bla....

Ja, du skriver at du tenker på ham hver dag, men ikke med ett eneste ord skriver du at du faktisk elsker ham. Hadde du elsket ham så hadde innlegget ditt blitt vinklet "hva skal jeg gjøre, jeg har mann og barn, men elsker fremdeles eksen og eksen sier at han elsker meg også".

Jeg tror denne eksen din manipulerte deg da dere var sammen, og at han har fortsatt det i etterkant også. Og du lar ham.

Som en over sier - du dyrker denne eksen, holder liv i et forhold som var over for lenge siden.

Hvis du og eksen var så perfekte (det er jo det han mener dere var, hva mener du?), hvorfor ble det da slutt mellom dere???

Anonymous poster hash: 78b29...b3e
Skrevet

Nr. 7 igjen her.... bryt ALL kontakt med eksen, Hi!

En mann som bruker andre mennesker og viser så lite respekt for de han påstår å elske, han er ikke verdt mye. Han er ikke en person som kan gjøre deg lykkelig.

Jeg tror at hvis du sier han skal droppe kontakt, så vil han begynne å trakassere deg, ikke respektere å la deg få leve ditt eget liv.

Skrevet

Kan du stole på denne mannen?

Helt ærlig. .?

Anonymous poster hash: ad324...783

Skrevet

Tror dere alle har noe rett i det dere skriver. Spesielt med hvilken makt han har over meg, manipulasjon. Og det har han fremdeles, tydeligvis. Dette er ikke lett for meg og det driver meg fra mannen min. Driver meg fra å ha de rette følelsene for han fordi eksen får meg til å savne han og det vi hadde.

Om jeg elsker han....? Ja, på en måte. På en måte ikke. Om jeg stoler på han, Ja, jeg er nok naiv nok til å tro at når vi er sammen (da og evnt i fremtiden), kan jeg stole på han. Men ser jo at han ikke er til å stole på for den nye kjæresten og eksen der igjen vet jeg han løy for. Ser og hører hva jeg leser, likevel klarer jeg ikke få han ut av tankene mine. Tenker på han hele tiden! Hele tiden, til og med når jeg er intim med mannen min. Dette river meg i fillebiter, jeg har vondt av dette.

Hi

Skrevet

Tror dere alle har noe rett i det dere skriver. Spesielt med hvilken makt han har over meg, manipulasjon. Og det har han fremdeles, tydeligvis. Dette er ikke lett for meg og det driver meg fra mannen min. Driver meg fra å ha de rette følelsene for han fordi eksen får meg til å savne han og det vi hadde.

Om jeg elsker han....? Ja, på en måte. På en måte ikke. Om jeg stoler på han, Ja, jeg er nok naiv nok til å tro at når vi er sammen (da og evnt i fremtiden), kan jeg stole på han. Men ser jo at han ikke er til å stole på for den nye kjæresten og eksen der igjen vet jeg han løy for. Ser og hører hva jeg leser, likevel klarer jeg ikke få han ut av tankene mine. Tenker på han hele tiden! Hele tiden, til og med når jeg er intim med mannen min. Dette river meg i fillebiter, jeg har vondt av dette.

Hi

Du må bryte med han. For godt.. Tankene om han slipper ikke med det første, men til slutt gjør de det.. Når jeg brøt med eksen mig, gikk det 8 år før jeg sluttet å tenke på han, nå har det gått 6 år, og jeg kommer på han når jeg leser slike innlegg som ditt her inne. Ellers er han så og si glemt.

Skrevet

Nr. 7 igjen her.... bryt ALL kontakt med eksen, Hi!

Jeg tror at hvis du sier han skal droppe kontakt, så vil han begynne å trakassere deg, ikke respektere å la deg få leve ditt eget liv.

Så hvordan dropper man en som man tror kommer til å lage et helvete ut av ting i ettertid da?

Hi

Skrevet

Så hvordan dropper man en som man tror kommer til å lage et helvete ut av ting i ettertid da?

Hi

Dette spørsmålet viser vel veldig godt hvor dårlig denne mannen er for deg, Hi!

Du gir ham beskjed om at du har bestemt deg for å satse på mannen din, og at du derfor fra nå kutter all kontakt med ham, og ber ham respektere det.

Om han ikke gir deg fred likevel, da skriver du til ham at du har tidligere bedt ham la deg være i fred og hvis han ikke respekterer det og holder seg helt borte fra livet ditt så anser du det som trakassering, og da må du gå til politiet med det.

Gir han fremdeles ikke opp, da er det anmeldelse.

Det at du er redd for å kutte kontakten med ham fordi du er redd han "kommer til å lage et helvete"... det viser at denne mannen IKKE er noe å satse på for deg!

Og så anbefaler jeg deg å gå til psykolog, du er tydeligvis så ute og kjøre etter å ha blitt manipulert av denne mannen at du ikke ser klart, og ikke har selvtillit i situasjonen.

Hvorfor ble det slutt mellom dere i utgangspunktet?

Skrevet

Hi

Du gjør det klart for han at du ikke vil ha mer med han å gjøre, ta vare på alt som måtte tikke inn etter det, men om du svarer, så la det bli med "la meg være i fred", om han ikke gir seg, så går du til politiet og anmelder trakassering, med sms fra han og lignende, så vil det dukke opp besøksforbud. Joda, det kan virke som om dette er å gå for langt. Men om man tror det kan bli så han lager et helvete, så er det jo ikke å gå for langt.

Skrevet

Hi

Du gir ham beskjed om at du har bestemt deg for å satse på mannen din, og at du derfor fra nå kutter all kontakt med ham, og ber ham respektere det.

Om han ikke gir deg fred likevel, da skriver du til ham at du har tidligere bedt ham la deg være i fred og hvis han ikke respekterer det og holder seg helt borte fra livet ditt så anser du det som trakassering, og da må du gå til politiet med det.

Det at du er redd for å kutte kontakten med ham fordi du er redd han "kommer til å lage et helvete"... det viser at denne mannen IKKE er noe å satse på for deg!

Og så anbefaler jeg deg å gå til psykolog, du er tydeligvis så ute og kjøre etter å ha blitt manipulert av denne mannen at du ikke ser klart, og ikke har selvtillit i situasjonen.

Jeg gikk til psykolog da vi gjorde det slutt. Jeg slet med følelsene da også. Har vært hos tre forskjellige ang samme tema. Men må innrømme jeg ikke føler jeg får hjelp. De vil bare jeg selv skal komme til fornuft. Om jeg vingler i feil retning er det ingen som stanser meg, de bare heier meg frem. Hvem skal man da få hjelp av?

Skrevet

Som svar på hvorfor det ble slutt: jeg var nok ikke klar for forhold i utgangspunktet, og følte timingen var feil. Vi slet begge med ekser som ble som "spøkelser" for oss, og hans krevende eks i forhold til barnet deres. Tror vi kunne fått det veldig fint sammen, om jeg bare hadde vært tålmodig nok.

Må presisere at jeg ikke tror han kommer til å lage et helvete, det var bare noe som kom opp som eksempel fra en av dere. Jeg prøvde bare å være "føre var".

Hi

Skrevet

Jeg gikk til psykolog da vi gjorde det slutt. Jeg slet med følelsene da også. Har vært hos tre forskjellige ang samme tema. Men må innrømme jeg ikke føler jeg får hjelp. De vil bare jeg selv skal komme til fornuft. Om jeg vingler i feil retning er det ingen som stanser meg, de bare heier meg frem. Hvem skal man da få hjelp av?

Kan hende du kan ha hjelp av en coach i steden for. Gjerne en med lenger utdannelse (ikke bare kurs). De er gjerne mer direkte, spør mer direkte spørsmål, stiller deg mer konfronterende spørsmål. Ingen kan gi deg svar, men du trenger kanskje noen som kan bli mer direkte med deg.

Hadde jeg vært deg ville jeg forsøkt psykolog en gang til, vært tydelig på at det ikke har fungert for deg når de bare har "jattet med deg", og at du derfor trenger en annen tilnærming.

Du må ta et valg, hvordan ønsker du å leve livet ditt?

Du har en mann som er god med deg. Du har en eks som ikke respekterer at du er i et fast forhold med barn, men som stadig prøver å manipulere deg. Samme eks bruker nå helt bevisst en annen dame som tidtrøyte og tømmingshull for sex (beklager, men det er det han gjør!). Din eks har en kynisk side som du skal passe deg veldig for!

Han manipulerer deg, han manipulerer nåværende dame. Han respekterer ikke deg, han respekterer ikke nåværende dame.

En slik mann vil du ikke få det godt sammen med, det tror jeg ikke. Spesielt siden du tydeligvis har en tendens til å ta feil valg uten å greie å stå opp for deg selv.

Dropp ham. Så enkelt og så vanskelig. Men det er enkelt. "Jeg vil ikke lenger ha kontakt med deg, jeg vil være i det forholdet jeg er i. Ikke ta kontakt med meg mer. Om du bryr deg om meg så respekterer du det! Jeg ønsker deg lykke til videre i livet."

Skrevet

Kan hende du kan ha hjelp av en coach i steden for. Gjerne en med lenger utdannelse (ikke bare kurs). De er gjerne mer direkte, spør mer direkte spørsmål, stiller deg mer konfronterende spørsmål. Ingen kan gi deg svar, men du trenger kanskje noen som kan bli mer direkte med deg.

Hadde jeg vært deg ville jeg forsøkt psykolog en gang til, vært tydelig på at det ikke har fungert for deg når de bare har "jattet med deg", og at du derfor trenger en annen tilnærming.

Du må ta et valg, hvordan ønsker du å leve livet ditt?

Du har en mann som er god med deg. Du har en eks som ikke respekterer at du er i et fast forhold med barn, men som stadig prøver å manipulere deg. Samme eks bruker nå helt bevisst en annen dame som tidtrøyte og tømmingshull for sex (beklager, men det er det han gjør!). Din eks har en kynisk side som du skal passe deg veldig for!

Han manipulerer deg, han manipulerer nåværende dame. Han respekterer ikke deg, han respekterer ikke nåværende dame.

En slik mann vil du ikke få det godt sammen med, det tror jeg ikke. Spesielt siden du tydeligvis har en tendens til å ta feil valg uten å greie å stå opp for deg selv.

Dropp ham. Så enkelt og så vanskelig. Men det er enkelt. "Jeg vil ikke lenger ha kontakt med deg, jeg vil være i det forholdet jeg er i. Ikke ta kontakt med meg mer. Om du bryr deg om meg så respekterer du det! Jeg ønsker deg lykke til videre i livet."

Takk for at du tar deg tid og svarer meg så utfyllende! Jeg skal ta kontakt med ny psykolog å høre om de kan være mer direkte for å hjelpe meg i riktig retning.

Du har nok helt rett i alt du skriver. Er bare jeg som drømmer meg bort i alt det utrolige fine og gode vi hadde sammen, som jeg ikke har i dette forholdet jeg er i nå.

Hi

Skrevet

Takk for at du tar deg tid og svarer meg så utfyllende! Jeg skal ta kontakt med ny psykolog å høre om de kan være mer direkte for å hjelpe meg i riktig retning.

Du har nok helt rett i alt du skriver. Er bare jeg som drømmer meg bort i alt det utrolige fine og gode vi hadde sammen, som jeg ikke har i dette forholdet jeg er i nå.

Hi

Ja, ta kontakt med en ny psykolog :)

Gjør det, og kutt også kontakten med eksen, han er ikke bra for deg uansett.

Slik han utnytter nåværende dame og ikke respekterer at du er i et nytt stabilt forhold med barn, det er grunnleggende egenskaper hos en person - dårlig grunnleggende egenskaper! Det er ikke egenskaper ved en person som du kan ha et godt forhold til.

Lykke til videre :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Hi

Du bestemmer over deg selv! Ta egne valg. Hold dine løfter til deg selv!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...