Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #1 Skrevet 25. juli 2015 Jeg leste for morroskyld gjennom en soppbok i går, og det er kjempemange gode matsopper der ute som jeg aldri har plukket. Det er jo litt risikabelt å prøve nye sopper mtp soppforgiftning, heldigvis er de fleste giftige soppene i Norge ikke dødelig giftige, men det frister sånn å prøve og smake på noen kremler eller annet. Men holder meg nok til skrubb, steinsopp, kantarell, trompetsopp og traktkantarell....... For sikkerhetsskyld.. Men er du god på sopper, plukker du alle disse spesielle og gode matsoppene? Anonymous poster hash: b89aa...96c
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #3 Skrevet 25. juli 2015 Obs, viktig å bruke en ny soppbok, da soppens egenskaper kan endre seg over tid. Leste dette i en avisartikkel noen år tilbake. Anonymous poster hash: 6109b...623
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #4 Skrevet 25. juli 2015 Obs, viktig å bruke en ny soppbok, da soppens egenskaper kan endre seg over tid. Leste dette i en avisartikkel noen år tilbake.Anonymous poster hash: 6109b...623 Den er bare noen få år gammel Anonymous poster hash: b89aa...96c
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #5 Skrevet 25. juli 2015 Plukker bare kantarell Det er godt smørstekt kantarell, reine lørdagskosen Anonymous poster hash: b89aa...96c
Direkte Skrevet 25. juli 2015 #6 Skrevet 25. juli 2015 Plukker bare de typene jeg kjenner godt til Og har aldri plukket mye, bare til et måltid eller to. Fryser dere soppen? Tørker den?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #7 Skrevet 25. juli 2015 Plukker bare de typene jeg kjenner godt til Og har aldri plukket mye, bare til et måltid eller to. Fryser dere soppen? Tørker den?Pleier å steke og ete med én gang ellers forveller vi den for så å fryse den. Godti gryteretter eller til biff. Anonymous poster hash: b89aa...96c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå