Gå til innhold

Trygderefusjon hos tannlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var der igår og fikk trygderefusjon? Hva er det?

Anonymous poster hash: 1de5b...884

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr at staten betaler hele eller deler av regningen.

Anonymous poster hash: 7bb8d...f21

Skrevet

Men hvordan det? Jeg har gått til tannlegen mange ganger, og sist gang var det i januar, hvorfor fikk jeg ikke det da?

Skrevet

Voksne får det vanligvis bare om de har spesielle tilstander som gir rett på det. Det er da snakk om ting som spesielle tannkjøttsykdommer, nedsatt spyttproduksjon etc. Helfo har en liste over hvilke tilstander som gjør at man kan få refundert hele eller deler av behandlingskostnadene. Tannlegen vurderer om man oppfyller noen av disse og søker så om det.

Det er rimelig uvanlig å omfattes av disse reglene, de fleste må betale i sin helhet selv.

Anonymous poster hash: f2bb8...6a6
Skrevet

Hva gjorde de da? Jeg fikk det da jeg tok tredje visdomstann f.eks. Den hadde ikke kommet opp og måtte skjære ut. Da er det definert som operasjon og er dekket av staten.

Anonymous poster hash: 7bb8d...f21

Skrevet

Jeg får dekt neste hele da jeg har en hjertefeil og nedsatt spyttproduksjon så får lett hull som kan være en fare pga hjertet mitt.

Anonymous poster hash: 46303...6f7

Skrevet

Jeg fikk det da jeg måtte ha krone på en jeksel. Jekselen kom uten emalje da den kom da jeg var lita.

Anonymous poster hash: 11d2d...609

Skrevet

Satte på fylling og ordnet tannsten, det hele var over på 25 minutter, og da jeg skulle betale så fikk jeg beskjed om at jeg fikk 702kr i avslag, trygdrefusjon.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...