Gå til innhold

Ting til å ha i penalet (1 klasse)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe penal til sønnen min som starter på skolen nå. Hva er lurt å ha oppi? :-) (vil ikke kjøpe en som er allerede fullt, leste her inne et sted at kvaliteten på tingene inni ikke er så bra)

Anonymous poster hash: dfbc6...311

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På skolen vår vil ikke lærerene at barna skal ha penal. De kommer på skolen med de fancye penalene, og blir for opptatt med det som finnes oppi. Etter en stund blir det lukte blyanter, duske penner og knyte penner, lukte viskelær og all verden. 

Hos oss sier de at de får læne blyant og viskelær på skolen og at alt annet er overføldig. 

Anonymous poster hash: 5c42e...d94
Skrevet

Kvaliteten på det som er inni varierer. Kjøpte Top Model til min datter og der var det Lyra blyanter så kvaliteten var mer enn bra nok. Trenger de penal? Her har ikke førsteklassingene penal de får alt de trenger på skolen. For å unngå fikling med penal blant annet. 

Skrevet

På vår skole fikk de ikke ha penal i første klasse, de hadde alt de trengte på skolen :) Først i 3. klasse fikk de ta med eget.

Anonymous poster hash: 9e78d...a9b

Skrevet

Jeg aner faktisk ikke, fordi skolen her har ikke sagt hva vi må ha. Så jeg går ut ifra at han trenger det... Men kanskje ikke? Hmm

Hi

Anonymous poster hash: dfbc6...311

Skrevet

Ikke alle skoler lar førsteklassingene ha med eget pennal, som de over har sagt. Hos oss er det greit at de har med. Blyant og viskelær får de på skolen. Skolen har også klassesett med fargeblyanter, men mine barn har fått egne. Pass på at blyantene du kjøper ikke er for tynne, da blir det fort vanskelig for små fingre. Og styr for all del unna tusjer. Tusjer er noe herk!

Men som nevnt over, sjekk først opp om de får lovå ha med eget pennal.

Skrevet

Selv om de ikke får ha pennalet med på skolen, kan det være lurt å ha et hjemme. Dermed er alt klart til å gjøre lekser.

Pennalet bør inneholde fargeblyanter i ulike farger, et par gråblyanter (mine likte de tykke blyantene de første årene), blyantspisser, en god visk og linjal.

Lær gutten til å pakke sammen pennalet når han er ferdig. Da bør blyanter være nyspisset og spisseren tømt. Lærerene vår gir enda beskjed om dette i 6. Klasse. Det blir fort "kaos" om en haug elever må spisse blyanter før de kan starte med oppgaver.

Ellers trengs matboks, drikkeflaske, gymsko (ikke alle steder), regntøy og turklær, innesko (?)

Øv med gutten å få på sko og klær selv slik han kommer raskt ut i friminuttene.

Anonymous poster hash: aa575...e1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...