Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #1 Skrevet 25. juli 2015 Noen som har erfaring med det? Jeg gikk av medisiner for 4 måneder siden. Merker nå at jeg trenger dem, men har i mellomtiden blitt planlagt gravid. Vil ikke skade babyen selvsagt. Anonymous poster hash: 1f73c...ced
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #2 Skrevet 25. juli 2015 Jeg valgte å kutte medisinene før planlagt svangerskap, men leste meg grundig opp på det og er enig med legene mine i at risikoen for fosterskade er ekstremt liten. Jeg gikk på Cipralex. Om du sliter mye, er det neppe verdt det å la være. Men jeg ville tatt en god diskusjon med behandlende lege eller psykiater, som helt sikkert kan trygge deg bedre enn noen her. Du kan også søke på relis.no, de har god farmakologisk informasjon. Anonymous poster hash: f0493...6b3
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #3 Skrevet 25. juli 2015 Jeg sluttet på antidepressiva og trapper ned på stemnings stabiliserende. Går til refleksolog og det hjelper meg veldig. Anonymous poster hash: e1c53...de5
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #4 Skrevet 25. juli 2015 Hva er det stemningsstabiliserende gjør som ikke antidepressiva gjør? Huff, jeg vil jo aldri tilgi meg selv om jeg påfører fosteret skade. Men jeg er bare kommet til uke 4 i svangerskapet, og føler meg veldig dårlig. Tankene kverner og gir fysiske utslag, som nummenhet i armene og ingen apetitt. Har gått ned i vekt HI Anonymous poster hash: 1f73c...ced
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #5 Skrevet 25. juli 2015 Men kjære deg; snakk med legen din. Ikke snakk med oss. Du finner ikke medisinsk fagkompetanse her, selv om du kan få erfaringene til en og annen av oss. Du vil antagelig få en hel rekke svar med synsing og gjetninger og fandens oldemor. F.eks er refleksologi en kvasi-vitenskap uten noe som helst dokumentert effekt, så det er neppe noe du bør kaste deg på selv om en her opplever det nyttig. Anonymous poster hash: f0493...6b3
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #6 Skrevet 25. juli 2015 Du/ dere tenkte vel gjennom at du er psykisk syk FØR du ble planlagt gravid.? Hva kom du frem til da som ikke gjelder nå? Er du sikker på at det er lurt å få barn nå? Snakk med mannen og legen din. Anonymous poster hash: 66d6b...9ea
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #7 Skrevet 25. juli 2015 Du/ dere tenkte vel gjennom at du er psykisk syk FØR du ble planlagt gravid.? Hva kom du frem til da som ikke gjelder nå? Er du sikker på at det er lurt å få barn nå? Snakk med mannen og legen din. Anonymous poster hash: 66d6b...9ea Vi har barn fra før, og det har gått fint. Mulig jeg fungerer best på AD. Det er ikke noe alternativ å ta abort nei. Anonymous poster hash: 1f73c...ced
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #8 Skrevet 25. juli 2015 Jeg gikk på Efexor (venlafaxin) når jeg ble gravid. Ble trappet ganske fort ut av dem da jeg ønsket det selv. Men det hadde ikke vært farlig å stå på dem ut graviditeten mente lege. Ifølge pakningsvedlegget kunne barnet få sove- og spisevansker rett etter fødsel om mor tok disse i 3. trimester. Men jeg tenkte som så at så lenge medisinene ga meg abstinenser når jeg f.eks glemte å ta dem, så hadde jeg ikke tenkt å tilføre dette til mitt barn, for da vil jo barnet få abstinenser etterpå også. Ikke rart det får sove- og spisevansker da liksom.... Og jeg gikk på en lav dose. Jeg klarte heller ikke la være å lure på hva det å ta disse medisinene ville ha å si for hjerneutviklingen til baby f.eks. Påvirker det min hjerne, så må det jo påvirke baby sin hjerne som er under utvikling også, iallefall i min logikk. Så, jeg personlig vil oppfordre deg til å prøve å avstå, og iallefall undersøke godt nok før du velger å begynne på noe. Anonymous poster hash: 49921...edc
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #9 Skrevet 25. juli 2015 Jeg sluttet på antidepressiva med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. Gikk greit i 3-4 mnd, men så måtte jeg bare begynne igjen, greide meg ikke uten dessverre.... Gikk på en veldig lav dose, og tok de bare annenhver dag. Det skulle ikke ha noe å si for graviditeten påstod både leger og jordmor. Fikk ett barn som var veldig urolig helt fra fødselen, og som har fått diagnosen atypisk autisme. Nå tror jeg ikke det har noe med medisineringen å gjøre, det sier alle leger også, at det er ikke grunnen. Men, selvfølgelig, jeg greier jo aldri å slutte å tenke: Hva om det var det som gjorde det....? Anonymous poster hash: 6a0ce...c36
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #10 Skrevet 25. juli 2015 Jeg fikk beskjed om fra en svært dyktig overlege i psykiatri at man kunne bruke zoloft i svangerskapet. Jeg har heldigvis ikke trengt det, det var rent teoretisk. God bedring. Anonymous poster hash: 69073...87e
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #11 Skrevet 25. juli 2015 Men har lyst til å legge til at det ikke var medisiner som gjorde meg frisk. Vet dette, fordi jeg sluttet på de lenge før jeg var bra. Sier ikke at medisin er feil, men at det finnes gode alternativer der ute om du ønsker å avstå fra medikamenter i svangerskapet Anonymous poster hash: 69073...87e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #12 Skrevet 26. juli 2015 Gikk på cipralex. Ikke noe problem etter fødsel og fine, friske barn:) Anonymous poster hash: f64a5...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå