Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #1 Skrevet 25. juli 2015 La på meg voldsomt forrige svangerskap og har 15-20 kg igjen.. men nå er jeg gravid igjen, og tenkte gå opp så lite som mulig (siden jeg faktisk har litt å ta av..) Hvordan gjøre dette på en sunn måte? Er ikke veldig overvektig, men kjører jeg reprise på forrige svangerskap, er jeg plutselig veldig overvektig.. Bør jeg kanskje kontakte kostholdsekspert eller noe lignende? Noen trenere el med gravide som felt som har f.eks blogg man kan følge? Babyen er første prioritet Anonymous poster hash: 3dc94...16b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #2 Skrevet 25. juli 2015 La på meg voldsomt forrige svangerskap og har 15-20 kg igjen.. men nå er jeg gravid igjen, og tenkte gå opp så lite som mulig (siden jeg faktisk har litt å ta av..) Hvordan gjøre dette på en sunn måte? Er ikke veldig overvektig, men kjører jeg reprise på forrige svangerskap, er jeg plutselig veldig overvektig.. Bør jeg kanskje kontakte kostholdsekspert eller noe lignende? Noen trenere el med gravide som felt som har f.eks blogg man kan følge? Babyen er første prioritet Anonymous poster hash: 3dc94...16b En skal jo ikke slanke seg når en er gravid, men hvis du spiser sunn vanlig mat, kutter ut snop og er endel i aktivitet vil du ikke gå opp i svangerskapet. Det er ihvertfall min plan hvis jeg blir gravid. Anonymous poster hash: 12d93...5f2
Optatium Skrevet 25. juli 2015 #3 Skrevet 25. juli 2015 Jeg spiste som vanlig, var forsiktig med søtsaker og frukt, la på meg fem kilo.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #4 Skrevet 25. juli 2015 Jeg veier også ca 15.-20 kg for mye men har kun lagt på meg 2 kg nå til uke 30. Spiser vanlig ren mat laget fra bunnen av, kuttet ut alt snop og raske karbohydrater. Drikker kun vann og te. Ikke noe sukker. Spiser blodsukker vennlig diabetes kost. Mye grønnsaker og lite frukt. Men passer på å ikkw falle i ketose. Babyen vokser bra og trives godt. Anonymous poster hash: 9dc74...607
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #5 Skrevet 25. juli 2015 Hør på hva din jordmor/lege anbefaler, ikke ta råd her inne! Anonymous poster hash: 98a2c...292
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #6 Skrevet 26. juli 2015 Har du BMI over 30 anbefales det ikke at du går opp mer enn 5 kg. Anonymous poster hash: 9dc74...607
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #7 Skrevet 26. juli 2015 Snakk med legen eller jordmor, så får du oppfølging og hjelp på dette, var selv overvektig i svangerskapene. Gikk opp 8 kg i første svangerskapet, raste ned 14 kg første to mnd etter svangerskapet, pga god oppfølging på mat og aktivitet i svangerskapet. Med nr 2 gikk jeg opp 12 kg i svangerskapet, og gikk ned 19 kg første 2 mnd etter. Anonymous poster hash: d0b91...838
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #8 Skrevet 26. juli 2015 Sørg for god lege/jordmor oppfølging. Jeg hadde i grunn god oppfølging, men etter time hos jordmor på oul gikk alt til helvete. Hun likte åpenbart ikke overvektige gravide og det er greit nok, men hun var noe av det verste jeg har vært borti. Ingen har noen gang vært så stygge i munnen mot meg ang. vekta mi og ordene hennes brant seg fast. Jeg gikk ned 19kg i svangerskapet, pådro med spiseforstyrrelser under graviditet og fødte et sykt prematurt barn. Anonymous poster hash: 73f93...17d
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #9 Skrevet 26. juli 2015 Be om veiledning fra lege eller jordmor. Om du bor på Østlandet, har Rikshospitalet et fint opplegg - Adipol - for gravide med BMI over 27. Da får du egen jordmoroppfølging, samtaler med ernæringsfysiolog etc. Anonymous poster hash: 811c7...04d
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #10 Skrevet 26. juli 2015 La på meg voldsomt forrige svangerskap og har 15-20 kg igjen.. men nå er jeg gravid igjen, og tenkte gå opp så lite som mulig (siden jeg faktisk har litt å ta av..) Hvordan gjøre dette på en sunn måte? Er ikke veldig overvektig, men kjører jeg reprise på forrige svangerskap, er jeg plutselig veldig overvektig.. Bør jeg kanskje kontakte kostholdsekspert eller noe lignende? Noen trenere el med gravide som felt som har f.eks blogg man kan følge? Babyen er første prioritet Anonymous poster hash: 3dc94...16b En skal jo ikke slanke seg når en er gravid, men hvis du spiser sunn vanlig mat, kutter ut snop og er endel i aktivitet vil du ikke gå opp i svangerskapet. Det er ihvertfall min plan hvis jeg blir gravid. Anonymous poster hash: 12d93...5f2 Hvis du ikke går opp i svangerskapet så slanken du deg. En baby med svangerskaps tilbehør veier ca 10 kg. Anonymous poster hash: 9da86...812
Optatium Skrevet 27. juli 2015 #11 Skrevet 27. juli 2015 La på meg voldsomt forrige svangerskap og har 15-20 kg igjen.. men nå er jeg gravid igjen, og tenkte gå opp så lite som mulig (siden jeg faktisk har litt å ta av..) Hvordan gjøre dette på en sunn måte? Er ikke veldig overvektig, men kjører jeg reprise på forrige svangerskap, er jeg plutselig veldig overvektig.. Bør jeg kanskje kontakte kostholdsekspert eller noe lignende? Noen trenere el med gravide som felt som har f.eks blogg man kan følge? Babyen er første prioritet Anonymous poster hash: 3dc94...16b En skal jo ikke slanke seg når en er gravid, men hvis du spiser sunn vanlig mat, kutter ut snop og er endel i aktivitet vil du ikke gå opp i svangerskapet. Det er ihvertfall min plan hvis jeg blir gravid. Anonymous poster hash: 12d93...5f2 Hvis du ikke går opp i svangerskapet så slanken du deg. En baby med svangerskaps tilbehør veier ca 10 kg. Anonymous poster hash: 9da86...812 Det er bare tull. Jeg slanket meg ikke, men måtte være forsiktig med søtt og frukt, spiste ellers normalt og var aktiv. Gikk som sagt opp 5 kilo og slanket meg overhode ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå