Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #1 Skrevet 25. juli 2015 Hvor kan man finne en dukkevogn som ikke er rosa, lilla eller rød? Det må da finnes dukkevogner som også er beregnet at smågutter kan bruke? Som er litt mer unisex? Anonymous poster hash: 81e0b...8af
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #2 Skrevet 25. juli 2015 Vi fant en blå og grønn en på en bruktbutikk. Loppemarkeder burde også gjøre jobben. Det er sprøtt hvor dominerende rosa/blått inndelinga har blitt de siste årene. Anonymous poster hash: 6fdb1...0f4
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #3 Skrevet 25. juli 2015 Våre gutter har ei rosa dukkevogn, og er kjempe glad i den. Helt enig i at det er altfor delt mellom blått/rosa, men hvorfor kan ikke hutten ha en rosa/rød vogn? Anonymous poster hash: bc086...98e
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #4 Skrevet 25. juli 2015 Har sett blå før men husker ikke hvor, men jeg skjønner ikke hvorfor den ikke kan være rød eller lilla jeg da, eller tilogmed rosa? Er da ikke kun for jenter de fargene. Mine gutter har hatt rosa vogner og de har ikke reagert på at den var rosa. Anonymous poster hash: 3160d...3e1
Gjest Skrevet 25. juli 2015 #5 Skrevet 25. juli 2015 Kjøpte rød og blå dukkevogn til min siste her☺ Brio
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #6 Skrevet 25. juli 2015 sønnen min har arvet min røde som jeg brukte da jeg var lita, den er rød. Han bryr seg ikke om fargen. søstrami hadde en grønn da hun var lita. skjønner ikke helt hvorfor det fokuseres på gutte og jentefarger, farger er farger og man liker det man liker Anonymous poster hash: fada8...2bc
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #7 Skrevet 25. juli 2015 Gutten min har grønn brio-vogn. Anonymous poster hash: 62d7f...92c
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #8 Skrevet 25. juli 2015 Har sett blå før men husker ikke hvor, men jeg skjønner ikke hvorfor den ikke kan være rød eller lilla jeg da, eller tilogmed rosa? Er da ikke kun for jenter de fargene. Mine gutter har hatt rosa vogner og de har ikke reagert på at den var rosa.Anonymous poster hash: 3160d...3e1 Jeg er helt enig med deg i at gutter godt kan ha røde, lilla og rosa leker. Det jeg ikke liker er at lekene kjønnes så sterkt som det gjøres i dag og at dette nesten alltid fargekodes etter et rosa / blått skille. En del barn blir oppmerksomme på denne kodinga ganske tidlig og noen oppdras dessverre til å tro at dette representerer reelle og ukryssbare kjønnede skiller. Jeg har en liten gutt som helst leker med det mange ser på som jenteleker, og det blir fort veldig rosa, noe hans guttevenner begynner å reagere på. Det hadde vært bedre om fargeutvalget innimellom var bedre. Derfor var det fint å finne en gammel lekevogn i blått og grønt. Anonymous poster hash: 6fdb1...0f4
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #9 Skrevet 25. juli 2015 Vi har ei brio dukkevogn som er svart og rød, ikke spesielt jentete. Guttene i gata liker å låne den Anonymous poster hash: 413bf...3b6
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #10 Skrevet 25. juli 2015 Sønnen min har rosa dukkevogn(riktig nok arvet,men det blåser jeg i) Anonymous poster hash: 0d3a5...dcf
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #11 Skrevet 25. juli 2015 Vi har ei brio dukkevogn som er svart og rød, ikke spesielt jentete. Guttene i gata liker å låne den Anonymous poster hash: 413bf...3b6 Har også sett på en sånn en til min gutt, den er veldig fin og ikke jentete i det hele tatt. Mer nøytral. Anonymous poster hash: 17132...afe
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #12 Skrevet 25. juli 2015 På flere nettsteder er lekene merket med hvilket kjønn de er beregnet på, og de fleste dukker og tilbehør er merket med "jenter". Og nesten alt er rosa, lilla eller rødt. Gutten min har alltid vært en grønn gutt, men han hadde nok ikke reagert noe på om dukkevognen var rosa, lilla eller rød. Jeg derimot, har ikke lyst til å kjøpe en i de fargene. Hi Anonymous poster hash: 81e0b...8af
Serepta Skrevet 25. juli 2015 #13 Skrevet 25. juli 2015 Jeg fant en grønn Brio Sitty dukkevogn til min gutt.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #14 Skrevet 25. juli 2015 Vi har en blå dukkevogn, jeg tror den er kjøpt på Brio eller Br. Snart ti pr siden så jeg husker ikke helt. Hun andre har en brio sportsvogn, ser helt lik ut som de store til brio. Den er blå og vinrød. Den er kjøpt på Brio hvertfall, ikke så mange år siden. Tantebarnet mitt fikk for litt siden, tror den er sort. Veldig usikker på hvor de kjøpte den, men var enten brio, br eller exttraleker. Anonymous poster hash: 69475...059
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #15 Skrevet 25. juli 2015 Når gutten din kan leke med dukker, kan han vel også få leke med rosa dukkevogn vel? Anonymous poster hash: d9231...f52
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #16 Skrevet 25. juli 2015 Jeg skal gjøre det enkelt for deg: http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=dukkevogn&SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&SEARCHKEYNAV=SEARCH_ID_BAP_ALL&category=0/68&sort=0&periode= Her er det mange vogner å velge mellom, i mange ulike fasonger og farger. Anonymous poster hash: 983a2...837
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #17 Skrevet 25. juli 2015 Jenta mi har en dukkevogn fra Brio som hun fikk til jul som er sort med hvite prikker Anonymous poster hash: 79c57...782
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #18 Skrevet 25. juli 2015 Når gutten din kan leke med dukker, kan han vel også få leke med rosa dukkevogn vel? Anonymous poster hash: d9231...f52 Bare fordi han får leke med dukker, betyr vel ikke det at alt skal være rosa heller, vel? Han kan selvfølgelig leke med en rosa dukkevogn, det kommer jeg aldri til å forby han, men jeg kommer ikke til å kjøpe en til han. Hi Anonymous poster hash: 81e0b...8af
Meg og alle gutta Skrevet 25. juli 2015 #20 Skrevet 25. juli 2015 Guttene mine har en rød paraplytrille med en grønn blomst på. De elsker den og bruker den til alt fra å trille dukker, hverandre og biler i eller som handle vogn om de leker butikk. Minste trilla gjerne dokka si ute i gata om vi gikk tur da han var mindre. Han liker godt å ta på kjole og sminke seg litt hjemme, samtidig som han er veldig guttegutt og leker mye ninja, hulken, kjører biler og fly. Tror ikke unger bryr seg så mye om farger på ting. Han velger gjerne en rosa prinsesse tannbørste i butikken framfor en blå med biler på. Men man får sikkert tak i en mer nøytral dukkevogn om man googler litt.
Meg og alle gutta Skrevet 25. juli 2015 #21 Skrevet 25. juli 2015 http://www.lekekassen.no/brio-combivogn-bl%C3%A5-og-r%C3%B8d-24890312 Denne feks?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå