Gå til innhold

Har gått ned alle kiloene. Hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått ned 15 kg på å legge om kostholdet. Har ikke spist dessert eller søtsaker på seks måneder (klappe på ryggen).

Nå er jeg der jeg vil være, kan ikke gå ned mere, for da blir jeg undervektig. Men hva gjør jeg nå? Fortsetter jeg på dette kostholdet, fortsetter jeg vel å gå ned? Og vil absolutt ikke gå opp! Bør jeg sakte introdusere litt mere mat og se hvor grensen går for at jeg legger på meg? Hvordan gjorde dere det?

Anonymous poster hash: 2f8e7...f4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært der.

Spis normalt og tren kardio tre ganger i uka. Da holder du vekten.

Ang desserter og søte ting (med kalorier), lov lørdag og søndag og innimellom i uka.

Men det er masse gode desserter med lite kalorier da.

Gratulerer.

Anonymous poster hash: 1a559...a30

Skrevet

Vært der.

Ang desserter og søte ting (med kalorier), lov lørdag og søndag og innimellom i uka.

Gratulerer.

Du skjønner at det du holder vekten av ikke fungerer for alle? Blir så irritert!

Gratulerer HI! Jeg ville forsiktig spist mer og mer, og funnet ut hvor du kan ligge ja. Legg opp treningen slik du mener du kan fortsette i lang tid. Lykke til!

Anonymous poster hash: 419c3...2f4

Skrevet

Takk for svar. Har ikke trent annet enn å gå mye tur, og det kommer jeg selvfølgelig til å fortsette med.

Hva gjør dere når dere er i selskap da? Tar dere en kakebit? Det viktigste for meg vil være å ikke havne på sukkerkjøret, tror jeg.

Skrevet

Vær forberedt på at kroppen din vil opp igjen til det største du har veid. Det er for mange minst like vanskelig å holde seg på trivselsvekten som å gå ned. Jeg ville trent mer styrke og mindre kardio. Og spist mer de dagene jeg trente. Ville ikke begynt å spise så veldig mye mer søtsaker, da du fort kan risikere å havne tilbake i gamle dårlige vaner. MEN! Det er selvfølgelig viktig å kose seg innimellom! 😊

Anbefaler deg også om å følge med på vekten, og ta i et tak når du ser at du har lagt på deg et par kilo, og ikke vente med å reagere til du har lagt på deg 6-7 kilo (eller ikke i det hele tatt). Da blir det demotiverende og vanskelig.

Det er helt normalt å legge på seg igjen et par kilo altså, men du får følge med og unngå det om det er viktig for deg.

Husk også at om du spiser mer på treningsdager, og trener mer styrke fremfor kardio, så kan du gå opp i vekt pga muskler. Ville derfor gjerne tatt mål av kroppen din, tatt bilder og ikke vært så nøye på kiloene om du klarer å holde sjakk på kostholdet.

Gratulerer så mye med oppnådd mål, og lykke til med fortsettelsen.

Anonymous poster hash: e7082...f57

Skrevet

Takk for svar. Har ikke trent annet enn å gå mye tur, og det kommer jeg selvfølgelig til å fortsette med.

Hva gjør dere når dere er i selskap da? Tar dere en kakebit? Det viktigste for meg vil være å ikke havne på sukkerkjøret, tror jeg.

Hvis du ikke kan ta en kakebit i selskap, har du seriøse problemer med forbrenningen!

Da bør du heller vurdere å begynne å trene et par ganger i uka.

Anonymous poster hash: abd67...a89

Skrevet

Vært der.

Gratulerer.

Du skjønner at det du holder vekten av ikke fungerer for alle? Blir så irritert!

Gratulerer HI! Jeg ville forsiktig spist mer og mer, og funnet ut hvor du kan ligge ja. Legg opp treningen slik du mener du kan fortsette i lang tid. Lykke til!

Anonymous poster hash: 419c3...2f4

Vurdert sinnemestringskurs?

Skrevet

Hvis du ikke kan ta en kakebit i selskap, har du seriøse problemer med forbrenningen!

Nei, da misforstår du.

"Sukkerkjøret " henviser ikke til forbrenningsproblemer, men til sukkeravhengighet. Det kan også slanke folk få, og folk med høy forbrenning. Og hun trener allerede. Når målet er å brenne fett, er normal til rask gange best. Kondis og kardio er noe annet.

Til HI: fortsett å styre unna sukker, det er veldig raske og verdiløse kalorier. (Jeg har mistet 10 kg på samme periode og samme måte, men uten trening, så nå har du inspirert meg!)

Hva med et ekstra mellommåltid de dagene du trener? Grovt brød, godt pålegg og ekte majones på?

Anonymous poster hash: 4da54...f3e

Skrevet

Du forstår ikke hva sukker-kjøret betyr. Visste du at sukker er like avhengighetsskapende som heroin? Altså god grunn til å holde seg unna.

Forbrenningen min er helt normal.

Skrevet

Gått ned 15 kg på å legge om kostholdet. Har ikke spist dessert eller søtsaker på seks måneder (klappe på ryggen).

Nå er jeg der jeg vil være, kan ikke gå ned mere, for da blir jeg undervektig. Men hva gjør jeg nå? Fortsetter jeg på dette kostholdet, fortsetter jeg vel å gå ned? Og vil absolutt ikke gå opp! Bør jeg sakte introdusere litt mere mat og se hvor grensen går for at jeg legger på meg? Hvordan gjorde dere det?

Fortsett med det du gjør, men spis litt mer av den sunne maten. Unn deg litt ekstra i bursdager, til jul og ferie f.eks. Da vil du nok holde vekta. Men du må begrense deg når du koser deg også, kaloririk mat blir fort for mye! Treningsrutiner er også bra 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...