Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #1 Skrevet 24. juli 2015 Jeg observerer for det meste bak i kulissene, og trykker sjeldent liker hvis det ikke fortjener nettopp en liker. Deler helt minimalt,og da noe upersonlig og informativt, siden jeg ikke liker arenaen FB er. Blir litt trist av å se på hvor tydelig populæritet vises på FB, og at voksne mennesker er med på skape det. Satt på spissen: A: Jeg vant kampen mot kreften!! --> 4 Likkes etter 20 timer B: Jeg blunket i dag også --> 100 likes på 90 minutter Må bare få sagt at jeg synes vi er så ukritiske. Jeg skjønner at dette reflekterer statusen som personene har, og at det også gjenspeiler hvor aktive og åpne en selv er, men jeg synes det er trist at vi som voksne ikke tenker mer over hvilke signaler vi er med på å sende... Anonymous poster hash: 997f1...903
MMP Skrevet 24. juli 2015 #2 Skrevet 24. juli 2015 Ja, det er jo trist om det stemmer med 4 likes etter 20 timer.... Men, jeg ser det jeg og. Noen har over 100 likes på profilbildene de legger ut annenhver uke mens andre får noen få når det bytter etter åresvis med det samme. Det blir veldig synlig. Jeg tenker kanskje dette er værst for barna, ungdommene... Populariteten blir veldig målt
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #3 Skrevet 24. juli 2015 Er det slik at Fb belønner de mest aktive ved at deres post kommer opp, mens de som ikke er så aktive så vises ikke innleggene deres hos alle? Anonymous poster hash: c916f...d95
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #4 Skrevet 24. juli 2015 Jeg er ganske aktiv og til tider veldig aktiv, så jeg tror jeg dukker opp på feeden til mange. Jeg får mange likes på bilder, spesielt på barnebilder og ufarlige ting som ikke har en politisk touch. (Med mange mener jeg mellom 60-120 likes). Men jeg finnes ikke populær i virkeligheten. Jeg er helt gjennomsnittlig, med kun to tre nære venner. Så i min verden er ikke likes det samme som at jeg er populær. Anonymous poster hash: d0d43...83a
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #5 Skrevet 24. juli 2015 Er det slik at Fb belønner de mest aktive ved at deres post kommer opp, mens de som ikke er så aktive så vises ikke innleggene deres hos alle? Anonymous poster hash: c916f...d95 Hæ? Anonymous poster hash: 4937c...1d2
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #6 Skrevet 24. juli 2015 Det kommer jo også veldig an på hvor mange venner du har på Facebook. Når jeg har ikke er venn med sånn supermange, så forventer jeg jo heller ikke like mange likes som noen som har 4 ganger så mange venner Men jeg føler meg absolutt ikke upopulær av den grunn Anonymous poster hash: 9687d...9d2
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #7 Skrevet 25. juli 2015 Er det slik at Fb belønner de mest aktive ved at deres post kommer opp, mens de som ikke er så aktive så vises ikke innleggene deres hos alle? Anonymous poster hash: c916f...d95 Hæ? Anonymous poster hash: 4937c...1d2 Jeg hadde ikke helt begrepsapparatet til å forklare hva jeg mente, men det var akkurat slik jeg trodde. Facebook skriver og forklarer det best selv her: https://m.facebook.com/help/166738576721085 For meg som er lite aktiv er det veldig nedslående, for når jeg først legger ut noe får jeg jo omtrent ikke likes. Føler at jeg har mange venner i virkeligheten, men man skulle ikke trodd det når jeg ikke får likes inne på Fb. Delte mannens innlegg av barna mine, og fikk 4 likes. Jeg har litt over 200 Fb hvorav de fleste har spurt meg. Anonymous poster hash: c916f...d95
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #8 Skrevet 25. juli 2015 Synes det høres helt merkelig ut for slike statuser om å bli frisk av alvorlig sykdom får alltid masse likes og gratulasjoner. Med mindre, vedkommende har melket sykdommen tørr for lenge siden. Folk som skriver om kreft hver dag i ett år blir raskt skjult i min Newsfeed. Noen elsker oppmerksomheten sykdom bringer. En jeg har på face sjekker inn på sykehuset hver uke. Skriver kryptisk ting som, på'n igjen, litt påfyll etc. Når folk spør henne hva som skjer sier hun at hun ikke vil prate om det og at det er privat. Ja da er det jo lurt å sjekke inn på sykehuset hver gang. Så er det en av disse oppmerksomhetssyk-junkiene så er nok vedkommende skjult i de flestes feed. Anonymous poster hash: d65f2...4dd
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #9 Skrevet 25. juli 2015 På forsiden får jeg ikke opp alle statusene til alle jeg er venn med. Sånn er det for alle. Hierarki og sniking i kulissene? Du legger mye i det å være på Facebook😜 Anonymous poster hash: 77aad...744
skjotta Skrevet 25. juli 2015 #10 Skrevet 25. juli 2015 Dette er ikke noe hierarki, bare et uttrykk for hvam/hva/hvor mange man har på vennelisten. De som synes likes er viktige er som regel veldig flinke til å gi likes og. Du sier selv at du veldig sjeldent trykker på like, så hvorfor skal andre like dine poster? Selv gir jeg katten i likes og glemmer alltid å like andre. Jeg glemmer også å gratulere dem med dagen til tider, så jeg sitter ikke å sutrer over at andre ikke behandler meg bedre enn jeg behandler dem på Facebook.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. juli 2015 #11 Skrevet 25. juli 2015 Jeg finner det aller mest snodig å måle sin egenverdi i antall likes på Facebook.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #12 Skrevet 25. juli 2015 Jeg finner det aller mest snodig å måle sin egenverdi i antall likes på Facebook. Det var vel ikke det hun sa...? Anonymous poster hash: d039d...2d6
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. juli 2015 #13 Skrevet 25. juli 2015 Jeg finner det aller mest snodig å måle sin egenverdi i antall likes på Facebook. Det var vel ikke det hun sa...? Anonymous poster hash: d039d...2d6 Hvorfor betyr det da noe hvem som får hvor mange likes?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #14 Skrevet 25. juli 2015 Er det slik at Fb belønner de mest aktive ved at deres post kommer opp, mens de som ikke er så aktive så vises ikke innleggene deres hos alle? Anonymous poster hash: c916f...d95 Hæ? Anonymous poster hash: 4937c...1d2 Jeg hadde ikke helt begrepsapparatet til å forklare hva jeg mente, men det var akkurat slik jeg trodde. Facebook skriver og forklarer det best selv her:https://m.facebook.com/help/166738576721085 For meg som er lite aktiv er det veldig nedslående, for når jeg først legger ut noe får jeg jo omtrent ikke likes. Føler at jeg har mange venner i virkeligheten, men man skulle ikke trodd det når jeg ikke får likes inne på Fb. Delte mannens innlegg av barna mine, og fikk 4 likes. Jeg har litt over 200 Fb hvorav de fleste har spurt meg. Anonymous poster hash: c916f...d95 Hvis det virkelig betyr noe for deg kan du jo ha med deg at du gjør din egen posting mer synlig ved selv å dytte den. Etter et døgn eller noen timer, hvis veldig få har klikket, skriver du en utdyping i kommentarfeltet på samme post. Da fyker den opp til "nyeste" igjen. Anonymous poster hash: 6ec23...0e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå