Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #1 Skrevet 24. juli 2015 og saken er hovedoppslag i TV2-nyhetene to dager på rad. Innbyggerne blir intervjuet og forteller om hvor rystet og sinte de er (selvsagt, saken er dritstygg!), og i kveld skal de holde en markering mot vold. En mindreårig jente blir voldtatt av tre (!) gutter i Nordfjordeid. Saken blir omtalt i avisene, men blir aldri hovedoppslag på nyhetene. Hvor er markeringen og de rystede menneskene? Reagerer vi mer på vold enn voldtekt? Anonymous poster hash: edd19...a3f
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #2 Skrevet 24. juli 2015 I følge politiet er det ikke grunnlag for å sikre de tre mennene for voldtekt i saken du nevner. Hun anmeldte dem for det. De er siktet for seksuell omgang med mindreårig. Det var tre tilfeller samme natt på tre ulike steder, ikke tre samtidige. Uten at det gjør det greit, selvsagt. Men åpenbar voldtekt er det et stykke fra å være foreløbig. Det er vel ellers langt på vei rasismen og det helt uprovoserte i volden det reageres på i Namsos. At voldtekt fordømmes er mer av en almenn holdning (får man i hvert fall håpe), mens rasisme fremdeles forekommer i skremmende høy grad også blant de som ikke bedriver voldskriminalitet som følge av den. Da blir det enda viktigere å markere avstand, tenker jeg. Anonymous poster hash: 8fc0d...f9c
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #3 Skrevet 24. juli 2015 I følge politiet er det ikke grunnlag for å sikre de tre mennene for voldtekt i saken du nevner. Hun anmeldte dem for det. De er siktet for seksuell omgang med mindreårig. Det var tre tilfeller samme natt på tre ulike steder, ikke tre samtidige. Uten at det gjør det greit, selvsagt. Men åpenbar voldtekt er det et stykke fra å være foreløbig. Det er vel ellers langt på vei rasismen og det helt uprovoserte i volden det reageres på i Namsos. At voldtekt fordømmes er mer av en almenn holdning (får man i hvert fall håpe), mens rasisme fremdeles forekommer i skremmende høy grad også blant de som ikke bedriver voldskriminalitet som følge av den. Da blir det enda viktigere å markere avstand, tenker jeg. Anonymous poster hash: 8fc0d...f9c De tre guttene er da siktet for voldtekt? Det var det siste jeg leste i hvert fall. Gutta hadde innrømmet seksuell omgang men er siktet for voldtekt. Uansett. Det er veldig bra at folk reagerer på den stygge saken i Namsos og viser støtte til fornærmede. Men jeg kan ikke unngå å reagere på vektingen av saker som denne (voldssaker) og voldtektssaker. Voldtekt er også uprovosert og blir utført av "vanlge" folk som holder seg til loven. Rasisme er rettet mot etnisk opphav, voldtekt (primært) mot kjønn. Begge deler handler om hat, manglende respekt, behov for å hevde seg. Den paranoide meg tenker at vektingen kan forklares med at det er menn som får juling, mens det er kvinner som blir voldtatt. Ville folk i Namsos ha samlet seg i dn markering mot voldtekt dersom de tre gutta blir dømt? Jeg tror ikke det... Men håper det bare er paranoiaen som snakker Anonymous poster hash: edd19...a3f
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #4 Skrevet 24. juli 2015 I følge politiet er det ikke grunnlag for å sikre de tre mennene for voldtekt i saken du nevner. Hun anmeldte dem for det. De er siktet for seksuell omgang med mindreårig. Det var tre tilfeller samme natt på tre ulike steder, ikke tre samtidige. Uten at det gjør det greit, selvsagt. Men åpenbar voldtekt er det et stykke fra å være foreløbig. Det er vel ellers langt på vei rasismen og det helt uprovoserte i volden det reageres på i Namsos. At voldtekt fordømmes er mer av en almenn holdning (får man i hvert fall håpe), mens rasisme fremdeles forekommer i skremmende høy grad også blant de som ikke bedriver voldskriminalitet som følge av den. Da blir det enda viktigere å markere avstand, tenker jeg. Anonymous poster hash: 8fc0d...f9c De tre guttene er da siktet for voldtekt? Det var det siste jeg leste i hvert fall. Gutta hadde innrømmet seksuell omgang men er siktet for voldtekt. Uansett. Det er veldig bra at folk reagerer på den stygge saken i Namsos og viser støtte til fornærmede. Men jeg kan ikke unngå å reagere på vektingen av saker som denne (voldssaker) og voldtektssaker. Voldtekt er også uprovosert og blir utført av "vanlge" folk som holder seg til loven. Rasisme er rettet mot etnisk opphav, voldtekt (primært) mot kjønn. Begge deler handler om hat, manglende respekt, behov for å hevde seg. Den paranoide meg tenker at vektingen kan forklares med at det er menn som får juling, mens det er kvinner som blir voldtatt. Ville folk i Namsos ha samlet seg i dn markering mot voldtekt dersom de tre gutta blir dømt? Jeg tror ikke det... Men håper det bare er paranoiaen som snakker Anonymous poster hash: edd19...a3f Mente å skrive "vanlige folk som ELLERS holder seg til loven Anonymous poster hash: edd19...a3f
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #5 Skrevet 24. juli 2015 Skjønner hva du mener, HI. Jeg leste nettopp om en sak hvor en dame ble dømt for å ha sendt to kompiser til å banke opp samboeren sin. Tror hun fikk 6 mnd i fengsel. Grunnen til at han ble banket var fordi han hadde voldtatt henne ett år tidligere. Voldteksmannen fikk 200 timer samfunnstraff (tror jeg). Hva skjer med rettssystemet? Anonymous poster hash: bde11...bb4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #6 Skrevet 24. juli 2015 Dette er en trist og kvalm film... Har sett orginalen, og der ser man bedre hva som skjer etter gutten reiser seg. Jeg tror grunnen til at akkurat denne saken ble så "populær" er fordi at det nettop finnes en video. Det er klare bevis. Bevis på at det har vært en voldshandling, i tillegg til alle som sitter i bilen og ikke hjelper til med å få avsluttet... Det ligger jo mer bak enn det media kommer ut med. fra begge parter i videoen. Anonymous poster hash: 4d68a...bf3
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #7 Skrevet 24. juli 2015 Dette er en trist og kvalm film... Har sett orginalen, og der ser man bedre hva som skjer etter gutten reiser seg. Jeg tror grunnen til at akkurat denne saken ble så "populær" er fordi at det nettop finnes en video. Det er klare bevis. Bevis på at det har vært en voldshandling, i tillegg til alle som sitter i bilen og ikke hjelper til med å få avsluttet... Det ligger jo mer bak enn det media kommer ut med. fra begge parter i videoen. Anonymous poster hash: 4d68a...bf3 Hvor kan man se orginalen??? Anonymous poster hash: fa111...bf4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #8 Skrevet 24. juli 2015 Dette er en trist og kvalm film... Har sett orginalen, og der ser man bedre hva som skjer etter gutten reiser seg. Jeg tror grunnen til at akkurat denne saken ble så "populær" er fordi at det nettop finnes en video. Det er klare bevis. Bevis på at det har vært en voldshandling, i tillegg til alle som sitter i bilen og ikke hjelper til med å få avsluttet... Det ligger jo mer bak enn det media kommer ut med. fra begge parter i videoen. Anonymous poster hash: 4d68a...bf3 Hvor kan man se orginalen??? Anonymous poster hash: fa111...bf4 Den ligger nok ikke ut på nett lengre. Anonymous poster hash: 4d68a...bf3
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #9 Skrevet 25. juli 2015 Guttene i nordfjordeid er ikke siktet for voldtekt, nei... Vær så snill å skill mellom voldtekt og seksuell omgang! Ha nå ting på stell før du kommer med et slikt innlegg. Anonymous poster hash: 9d269...182
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #10 Skrevet 25. juli 2015 Rarere er det vel at det sjeldent er oppslag om utenlandske menn voldtar/banker opp hvite, men selvfølgelig blir det slått stort opp den sjeldne gangen det omvendte skjer... Anonymous poster hash: 5ba8d...30c
Willy W Skrevet 25. juli 2015 #11 Skrevet 25. juli 2015 Det er spesielt når tenåringer lager video av volden OG legger den ut på sosiale medier..
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #12 Skrevet 25. juli 2015 Guttene i nordfjordeid er ikke siktet for voldtekt, nei... Vær så snill å skill mellom voldtekt og seksuell omgang! Ha nå ting på stell før du kommer med et slikt innlegg. Anonymous poster hash: 9d269...182 Beklager at jeg ikke har tilgang til annen informasjon til denne saken enn det som står i media. Jeg vet utmerket godt forskjell på voldtekt og seksuell omgang. I media står det at tre menn er SIKTET FOR VOLDTEKT i Nordfjordeid. Er det helt urimelig av meg å omtale saken som nettopp voldtekt da synes du? http://m.db.no/2015/07/19/nyheter/politiet/straffbar/sognogfjordane/40223806/?www=1 Anonymous poster hash: edd19...a3f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #13 Skrevet 25. juli 2015 http://mobil.firda.no/nyheiter/politi/nordfjordeid/tre-unge-menn-sikta-for-seksuell-omgang-med-mindrearig/s/5-15-88621 Anonymous poster hash: 44588...4da
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #14 Skrevet 25. juli 2015 Guttene i nordfjordeid er ikke siktet for voldtekt, nei... Vær så snill å skill mellom voldtekt og seksuell omgang! Ha nå ting på stell før du kommer med et slikt innlegg.Anonymous poster hash: 9d269...182 Beklager at jeg ikke har tilgang til annen informasjon til denne saken enn det som står i media. Jeg vet utmerket godt forskjell på voldtekt og seksuell omgang. I media står det at tre menn er SIKTET FOR VOLDTEKT i Nordfjordeid. Er det helt urimelig av meg å omtale saken som nettopp voldtekt da synes du?http://m.db.no/2015/07/19/nyheter/politiet/straffbar/sognogfjordane/40223806/?www=1Anonymous poster hash: edd19...a3f hehe, i en artikkel fra 19 juni. Nyheter er ferskvare, kanskje greit å se om det er utvikling i saken.. Anonymous poster hash: 9d269...182
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #15 Skrevet 25. juli 2015 Guttene i nordfjordeid er ikke siktet for voldtekt, nei... Vær så snill å skill mellom voldtekt og seksuell omgang! Ha nå ting på stell før du kommer med et slikt innlegg.Anonymous poster hash: 9d269...182 Beklager at jeg ikke har tilgang til annen informasjon til denne saken enn det som står i media. Jeg vet utmerket godt forskjell på voldtekt og seksuell omgang.I media står det at tre menn er SIKTET FOR VOLDTEKT i Nordfjordeid. Er det helt urimelig av meg å omtale saken som nettopp voldtekt da synes du?http://m.db.no/2015/07/19/nyheter/politiet/straffbar/sognogfjordane/40223806/?www=1Anonymous poster hash: edd19...a3f hehe, i en artikkel fra 19 juni. Nyheter er ferskvare, kanskje greit å se om det er utvikling i saken.. Anonymous poster hash: 9d269...182 Nå var det ikke nøyaktig denne saken som var hovedpoenget heller. Det jeg spurte om var om vold og voldtekt blir vektet annerledes når det kommer til viktighet og hvor engasjert samfunnet blir. Og om dette eventuelt kan forklares med kjønnet til ofrene. Så kan du kanskje svare på det i stedet med å komme med avsporinger? Anonymous poster hash: edd19...a3f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #16 Skrevet 25. juli 2015 Guttene i nordfjordeid er ikke siktet for voldtekt, nei... Vær så snill å skill mellom voldtekt og seksuell omgang! Ha nå ting på stell før du kommer med et slikt innlegg.Anonymous poster hash: 9d269...182 Beklager at jeg ikke har tilgang til annen informasjon til denne saken enn det som står i media. Jeg vet utmerket godt forskjell på voldtekt og seksuell omgang.I media står det at tre menn er SIKTET FOR VOLDTEKT i Nordfjordeid. Er det helt urimelig av meg å omtale saken som nettopp voldtekt da synes du?http://m.db.no/2015/07/19/nyheter/politiet/straffbar/sognogfjordane/40223806/?www=1Anonymous poster hash: edd19...a3f hehe, i en artikkel fra 19 juni. Nyheter er ferskvare, kanskje greit å se om det er utvikling i saken..Anonymous poster hash: 9d269...182 Nå var det ikke nøyaktig denne saken som var hovedpoenget heller. Det jeg spurte om var om vold og voldtekt blir vektet annerledes når det kommer til viktighet og hvor engasjert samfunnet blir. Og om dette eventuelt kan forklares med kjønnet til ofrene. Så kan du kanskje svare på det i stedet med å komme med avsporinger?Anonymous poster hash: edd19...a3f men disse to sakene kan ikke vektes mot hverandre da du ikke har fakta på bordet.... Anonymous poster hash: 9d269...182
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #17 Skrevet 25. juli 2015 I Nordfjordeid er de siktet for seksuell omgang med mindreårige. Jenta er 15,guttene under 20. Det er en god grunn til at siktelsen om voldtekt ble trukket ganske raskt Ergo er ikke disse sakene sammenlignbare overhodet. Anonymous poster hash: e7f17...901
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #18 Skrevet 25. juli 2015 Guttene i nordfjordeid er ikke siktet for voldtekt, nei... Vær så snill å skill mellom voldtekt og seksuell omgang! Ha nå ting på stell før du kommer med et slikt innlegg.Anonymous poster hash: 9d269...182 Beklager at jeg ikke har tilgang til annen informasjon til denne saken enn det som står i media. Jeg vet utmerket godt forskjell på voldtekt og seksuell omgang.I media står det at tre menn er SIKTET FOR VOLDTEKT i Nordfjordeid. Er det helt urimelig av meg å omtale saken som nettopp voldtekt da synes du?http://m.db.no/2015/07/19/nyheter/politiet/straffbar/sognogfjordane/40223806/?www=1Anonymous poster hash: edd19...a3f hehe, i en artikkel fra 19 juni. Nyheter er ferskvare, kanskje greit å se om det er utvikling i saken..Anonymous poster hash: 9d269...182 Nå var det ikke nøyaktig denne saken som var hovedpoenget heller. Det jeg spurte om var om vold og voldtekt blir vektet annerledes når det kommer til viktighet og hvor engasjert samfunnet blir. Og om dette eventuelt kan forklares med kjønnet til ofrene.Så kan du kanskje svare på det i stedet med å komme med avsporinger?Anonymous poster hash: edd19...a3f men disse to sakene kan ikke vektes mot hverandre da du ikke har fakta på bordet.... Anonymous poster hash: 9d269...182 Neivel, men nå var disse sakene egentlig ment som eksempler på et generelt spørsmål, og dette spørsmålet har jeg allerede gjentatt. Vi har da hatt plenty av voldtekter som vi heller kan bruke som eksempler! For å gjøre det enklere for deg: La oss si ei jente blir voldtatt i Namsos i kveld. Tror du det blir førstepppslag på nyhetene to dager på rad? Tror du lokalbefolkningen arrangerer en markering for å vise sin avsky mot voldtekt? Anonymous poster hash: edd19...a3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå