Gå til innhold

Synes dere dette er ok straff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett par vi kjenner, med en 3 åringer, synes jeg bruker en fæl straff av og til. I tillegg til at det brukes mye timeout(brukt minst siden barnet var 2) så straffer de barneted feks. at det ikke får is/godter/se en viss barnetvprogram hele helgen etc, hvis barnet har gjort noe det ikke får lov til (får noen advarsler). Og det er jo greit. Problemet er at de kjøper godis el is til seg selv, også må bare barnet se på!!! Kan også være andre barn tilstede, som også får.

Syns det er så stygt at jeg er nesten på gråten når jeg får høre om det. Og idag fikk jeg se det med egne øyner og satt med en stor klump i magen og følte at dette var så feil som det går an! Men fikk ikke til å si noe:-( overreagerer jeg?

Anonymous poster hash: 5057e...2b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overreagerer ikke. Definitivt ikke.

Høres mer ut som en utspekulert straff enn en normal konsekvens av en handling. Stakkar lille unge!

Syntes det hørtes ondt ut jeg.

Anonymous poster hash: ba5a5...10f

Skrevet

Her ville jeg kontaktet BV, så de hadde fått veiledning på oppdragelsesmetoden sin :o

Anonymous poster hash: cb78f...3dc
Skrevet

Her ville jeg kontaktet BV, så de hadde fått veiledning på oppdragelsesmetoden sin :oAnonymous poster hash: cb78f...3dc

Barnevernet er kanskje litt i meste laget hvis dette er noen du kjenner? Det går faktisk an å si ifra selv på en forsiktig høflig måte. Det kan ikke være sånn at vi mennesker bare står å ser på, ev. sender ballen videre til instanser. Du er voksen og kan spørre og gjøre fem oppmerksom på at det finnes andre måter å gjøre ting på.

Anonymous poster hash: d9e31...4e1

Skrevet

Jeg synes det er greit med time outer, men å sitte foran ungen og gni det inn er nedverdigende. Man skal ikke nedverdige barn. Det er ikke det time outer er til for heller.

Anonymous poster hash: 5ec11...000

Skrevet

Høres helt fjernt ut. Og hjerterått. Det er en treåring det er snakk om, ikke en trettenåring.

Skrevet

Her ville jeg kontaktet BV, så de hadde fått veiledning på oppdragelsesmetoden sin :oAnonymous poster hash: cb78f...3dc

Barnevernet er kanskje litt i meste laget hvis dette er noen du kjenner? Det går faktisk an å si ifra selv på en forsiktig høflig måte. Det kan ikke være sånn at vi mennesker bare står å ser på, ev. sender ballen videre til instanser. Du er voksen og kan spørre og gjøre fem oppmerksom på at det finnes andre måter å gjøre ting på.

Nei, det er det ikke, siden HI ikke klarer å si noe selv, noe hun selv innrømmer at hun ikke får seg til. Da går man heller til noen andre og sier ifra, enn å sitte stumt å se på.

Anonymous poster hash: cb78f...3dc

Skrevet

Barnevernet er kanskje litt i meste laget hvis dette er noen du kjenner? Det går faktisk an å si ifra selv på en forsiktig høflig måte. Det kan ikke være sånn at vi mennesker bare står å ser på, ev. sender ballen videre til instanser. Du er voksen og kan spørre og gjøre fem oppmerksom på at det finnes andre måter å gjøre ting på.Anonymous poster hash: d9e31...4e1

Nei, det er det ikke, siden HI ikke klarer å si noe selv, noe hun selv innrømmer at hun ikke får seg til. Da går man heller til noen andre og sier ifra, enn å sitte stumt å se på. Anonymous poster hash: cb78f...3dc

Men da mener jeg at hi og andre voksne mennesker som ikke får seg til å si noe ang. slike ting må ta seg sammen. Det er ikke stygt å si ifra så lenge det blir gjort på en god og omtenksom måte. Noen trenger faktisk bare litt veiledning, eller noen spørsmål for å endre tankemønster hvis man har kjørt seg litt fast i en ugrei stil.

Skrevet

Det er ikke greit, jeg ville sagt noe. Ikke fordi jeg hadde trodd det hjalp, folk tar som regel ikke imot råd de ikke har bedt om, men fordi det ville føltes helt feil å ikke snakke for barnets beste.

Skrevet

Takk for svar... Litt vanskelig å si ifra til min samboers familie, men jeg har snakket med han og han var enig. Så han skulle ta det opp, som faktisk er i slekt med faren. Veldig glad for at han gjør det... Ikke noe godt å se på en slik situasjon. Følte meg jævlig etterpå. Helt enig i at det ikke er greit å ikke si ifra når man ser slike ting!

Skrevet

Dette hadde jeg virkelig ikke klart å holde kjeft om.

Skrevet

høres helt forferdelig ut, ville aldri straffet gutten min slik,han blir sendt på rommet av og til,hvis han trasser og gjør mye galt og da er han i bedre humør når han kommer ut, han er 2,5 år,men jeg hadde ALDRI spist is eller godteri foran han og latt som ingen ting og er i mot time out, de forstår det jo ikke helt

Skrevet

høres helt forferdelig ut, ville aldri straffet gutten min slik,han blir sendt på rommet av og til,hvis han trasser og gjør mye galt og da er han i bedre humør når han kommer ut, han er 2,5 år,men jeg hadde ALDRI spist is eller godteri foran han og latt som ingen ting og er i mot time out, de forstår det jo ikke helt

Hvorfor er det relevant hva du gjør i enhver situasjon? Har du fasiten?

Anonymous poster hash: c0c63...13f

Skrevet

Kjenner jeg koker av å lese om sånne hjernedøde foreldre!

Stakkars barnet!!!! 

Anonymous poster hash: c2951...6af
Skrevet

Hvorfor er det relevant hva du gjør i enhver situasjon? Har du fasiten?Anonymous poster hash: c0c63...13f

Å herregud tøffe stilige ANONYM!

Selvsagt er et relevant å ta opp eksempler på hva man selv bruker som straff i en tråd som handler nettopp om straff!

Bare for å poengtere det, jeg er ikke for straff jeg heller, men akkurat straffen til blair kan jeg bruke selv på hun på tre og hun på fem hvis det går over støvleskaft, spesielt hvis det er snakk om trass og hyling da kan jeg si "nå kan du gå inn på rommet ditt og så kan du hyle deg ferdig der og komme ut til oss andre etterpå"

Skrevet

Noe lignende har jeg vært vitne til selv i en barnehage. Barnet fikk ikke is under en bursdagsfeiring pga en filleting. Han måtte se på mens de andre satt å spiste is, og han gråt og gråt:( Knappe 3 år var han! Dette var tortur for meg å se på. Jeg ga beskjed og etterhvert fikk han også is. Men herregud det var så jævlig den tiden det stod på. Si ifra! Stakkars barn:(

Anonymous poster hash: 4aa9a...530

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Hvorfor er det relevant hva du gjør i enhver situasjon? Har du fasiten?

Anonymous poster hash: c0c63...13f

Hvor sto det noe om fasit? Svaret er helt innafor, hvorfor mener du det er så ille at noen forteller om hva de gjør i en lignende situasjon?

Skrevet

Hvorfor driver folk å straffer barn?!? :o

Anonymous poster hash: f513b...534

Skrevet

Kjenner jeg koker av å lese om sånne hjernedøde foreldre!

Stakkars barnet!!!!

Anonymous poster hash: c2951...6af

Jeg også. Hælvetes foreldre! Stakkars lille barnet. Huff!

Anonymous poster hash: e20ed...15f

Skrevet

Takk for svar... Litt vanskelig å si ifra til min samboers familie, men jeg har snakket med han og han var enig. Så han skulle ta det opp, som faktisk er i slekt med faren. Veldig glad for at han gjør det... Ikke noe godt å se på en slik situasjon. Følte meg jævlig etterpå. Helt enig i at det ikke er greit å ikke si ifra når man ser slike ting!

Vis dem denne tråden .....

Anonymous poster hash: e20ed...15f

Skrevet

Å bruke rommet som straff er hvertfall noe man IKKE skal gjøre!!!! Barnet skal ikke ha negative følelser til rommet sitt og det får de når de bruker det som straff.

Anonymous poster hash: e4a01...f7a

Skrevet

Å bruke rommet som straff er hvertfall noe man IKKE skal gjøre!!!! Barnet skal ikke ha negative følelser til rommet sitt og det får de når de bruker det som straff.

Anonymous poster hash: e4a01...f7a

funker helt fint her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...