Gå til innhold

Målløs! Svigerforeldrene mine har barna med på ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bobiltur til slekt på en annen kant av landet. Barna er 6 og 8 år gamle og de har vært borte 1 uke. Planen var at de skulle starte hjemreisen i dag,og komme hjem i morgen.

Når vi snakket med barna i går så gledet de seg til å komme hjem,spesielt minste ga uttrykk for hjemlengsel.

Nå ringte svigermor og sa de ble en uke til. Jeg sa at barna ville hjem og hun svarte meg følgende:"nå er barna med oss og da er det vi som bestemmer,og det har vi sagt til de".

Hva i alle dager???!!!

Jeg sa vi ville at de kom hjem,men nei,de skulle bli en uke til og jeg måtte slutte å tulle. ?????

Jeg ga beskjed om at jeg måtte snakke med mannen og la på,er så rasende at jeg har ikke ord!

Mannen ble forbannet,så nå har vi pakket i lynfart og satt oss i bilen for å hente barna. Vi er nok framme om 6-7 timer.

Må si jeg gleder meg til å se fjesene på svigerforeldrene mine,og de kan bare glemme å overkjøre barna og oss en gang til!

Anonymous poster hash: e77c0...2ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bare mine svigers som er spesielle ser jeg....

Anonymous poster hash: 00ab0...3b0

Skrevet

Hørtes ut som svigermor fra helvete. Lykke til 👍😊

Anonymous poster hash: 466ba...d6c

Skrevet

Knis.

Hold oss oppdatert. 🙊

Anonymous poster hash: 41bbc...bef

Skrevet

Fy Faen det går ikke AN?

Trodde jeg hadde svigermor fra helvette jeg. Skal ikke engang skrive her hva hun har gjort, for jeg blir gjenkjent med en gang.

Holder vel å si at hu er ei flyfille av ei dørmatte som har tatt seg enorme friheter mens vi var bortreist....

Anonymous poster hash: 4cdf7...945
Skrevet

Dumt å ikke ha snakket med dere først, men en uke ekstra på tur hadde helt sikkert blitt topp. Det at minsuttrykker hjemlengsel når hun/han snakker med dere betyr ikke at de egentlig helst vil hjem.

Anonymous poster hash: c5d2f...9da
Skrevet

Hvis min svigermor gadd å passe på ungene så lenge hadde jeg vært gla.

Anonymous poster hash: 5c2d4...491

Skrevet

Dumt å ikke ha snakket med dere først, men en uke ekstra på tur hadde helt sikkert blitt topp. Det at minsuttrykker hjemlengsel når hun/han snakker med dere betyr ikke at de egentlig helst vil hjem. Anonymous poster hash: c5d2f...9da

nei, men kan jo hende de som familie har lagt andre planer da. Riiimelig bitchy hun svigermoren.

Skrevet

Disse besteforeldrene tar seg friheter som er langt langt unna det som er greit. Sier foreldrene nei, er det nei uansett hvor skuffet besteforeldrene blir.

Hadde dette vært mine barn, kunne besteforeldrene sett langt etter å ha med barna på tur fram til det kom en uforbeholden unnskyldning. 

Skrevet

Problemet er i utgangspunktet ikke at svigers ønsker å ha barna en uke til.

Problemet er at svigers overkjører både barna og barnas foreldre og ikke holder seg til avtalen de alle hadde.

Om de ønsket å endre avtalen så burde svigers ha spurt om det var greit for foreldrene at de forlenget turen - før de begynte å snakke om hjemreise med barna! Å spørre om foreldrene hadde lagt andre planer for den kommende uken ville vel vært naturlig sted å begynne, og så spørre om det var greit at de ble en uke til hvis de ikke forelå noen planer fra foreldrenes side.

I utgangspunktet er det flott at svigers ønsker å ha barna så mye, og jeg vil tro foreldrene også kunne satt pris på det om svigers bare hadde normalt gangvett mtp. hvordan de kommuniserte og planla.

Jeg vil tro at dette ikke er første gang disse svigerforeldrene tråkker over grensene....

Anonymous poster hash: 2b5eb...b58
Skrevet

Personlig ser jeg ikke problemet og jeg skjønner ikke hvorfor dere sa nei.

Anonymous poster hash: 4a8e7...74d

Skrevet

Personlig ser jeg ikke problemet og jeg skjønner ikke hvorfor dere sa nei.

Anonymous poster hash: 4a8e7...74d

Kanskje foreldrene hadde lyst til å tilbringe litt tid med barna mens de har ferie? Mildt sagt skremmende om det er en HELT fremmed tanke for deg.

Anonymous poster hash: 909ea...728

Skrevet

Når de har barna er det de som bestemmer? Ehh, nei det er faktisk ikke det og det kan faktisk kalles kidnapping. Og jeg som virkelig ELSKER (ironisk) mine svigerforeldre hadde ikke nølt med å tatt en liten telefon til politiet.

Men både jeg og sambo hadde flydd så i flint av den samtalen med svigers at de ikke hadde turt annet enn å kommet tilbake med ungene.

Makan til frekke folk!

Lykke til

Anonymous poster hash: 8f196...4b7

Skrevet

Personlig ser jeg ikke problemet og jeg skjønner ikke hvorfor dere sa nei. Anonymous poster hash: 4a8e7...74d

så du vil ikke se barna dine i ferein du da? Personlig ser jeg det som et problem....

Skrevet

Bobiltur til slekt på en annen kant av landet. Barna er 6 og 8 år gamle og de har vært borte 1 uke. Planen var at de skulle starte hjemreisen i dag,og komme hjem i morgen.

Når vi snakket med barna i går så gledet de seg til å komme hjem,spesielt minste ga uttrykk for hjemlengsel.

Nå ringte svigermor og sa de ble en uke til. Jeg sa at barna ville hjem og hun svarte meg følgende:"nå er barna med oss og da er det vi som bestemmer,og det har vi sagt til de".

Hva i alle dager???!!!

Jeg sa vi ville at de kom hjem,men nei,de skulle bli en uke til og jeg måtte slutte å tulle. ?????

Jeg ga beskjed om at jeg måtte snakke med mannen og la på,er så rasende at jeg har ikke ord!

Mannen ble forbannet,så nå har vi pakket i lynfart og satt oss i bilen for å hente barna. Vi er nok framme om 6-7 timer.

Må si jeg gleder meg til å se fjesene på svigerforeldrene mine,og de kan bare glemme å overkjøre barna og oss en gang til!Anonymous poster hash: e77c0...2ba

snakka ikke mannen med sine foreldre da??

Skrevet

Oj. Jeg hadde nok sagt at kom de ikke hjem med ungene hadde jeg ringt politiet. Uansett hadde de ikke fått se ungene eller oss noe mer. 

Anonymous poster hash: 3f2b2...708
Skrevet

Hva i alle dager???!!!

Må si jeg gleder meg til å se fjesene på svigerforeldrene mine,og de kan bare glemme å overkjøre barna og oss en gang til!Anonymous poster hash: e77c0...2ba

snakka ikke mannen med sine foreldre da??Anonymous poster hash: 00ab0...3b0
HI her.

Nei han snakket ikke med de. Han ble forbannet,og han vil komme uanmeldt så ingen vet at vi er på vei.

Dette er dessverre litt "typisk" mine svigerforeldre,og det har vært mange konflikter opp igjennom årene. De er til tider arrogante og frekke,det har hjulpet i perioder når mannen har tatt de fatt,men de faller fort tilbake i det gamle mønsteret.

Jeg for min del svelger kameler for at barna skal ha et ok forhold til de,men dette svelger jeg ikke!

Barna ble med da mannen og jeg først gikk ut i ferie i dag,og barna ønsket veldig å bli med. Vi var litt spente på minsten siden han er veldig hjemmekjær,men det har gått fint denne uken. Likevel ønsket han veldig å komme hjem nå,så vi ser det som et tillitsbrudd for han sin del.

Vår første ferieuke har vi ikke lagt noen planer for,annet enn å kose oss med barna og ta ting på sparket.

Vi får se hva som skjer når vi kommer frem. De skal få skjønne at dette er langt over streken.

Anonymous poster hash: e77c0...2ba

Skrevet

Håper dere får en ok kjøretur da, hi. Kjør forsiktig!

Skrevet

Bra mannen din reagerer som han gjør, foreldrene hans viser jo NULL respekt oven for han, deg eller barnebarna sine.

Etter en slik hendelse, hadde jeg vært EKSTREMT forsiktig med hva slags kontakt svigers hadde hatt til ungene, mine foreldre også, om de hadde gjort noe slikt! De hadde fått se ungene, og ha god kontakt med de, men de hadde nok ikke fått lov til å ta med seg ungene igjen før ungene var gamle nok til å velge det selv :o

Anonymous poster hash: 0c9e2...0ba
Skrevet

Når de har barna er det de som bestemmer? Ehh, nei det er faktisk ikke det og det kan faktisk kalles kidnapping. Og jeg som virkelig ELSKER (ironisk) mine svigerforeldre hadde ikke nølt med å tatt en liten telefon til politiet.

Men både jeg og sambo hadde flydd så i flint av den samtalen med svigers at de ikke hadde turt annet enn å kommet tilbake med ungene.

Makan til frekke folk!

Lykke til

Anonymous poster hash: 8f196...4b7

Telefon til politiet? Hvorfor det? Du vet hvor barna er, hvem de er med og at de har det trygt og godt.

Hva ville du politiet skulle gjort?

Anonymous poster hash: d9b88...ac5

Skrevet

Herregud, det er drøyt. 

Anonymous poster hash: 4bb8e...de9
Skrevet

Pass nå på å ikke kjefte på de foran ungene. Det setter ungene i en vanskelig posisjon. Og dere burde ringe og si dere er på vei. Ærlig talt.

Skrevet

Pass nå på å ikke kjefte på de foran ungene. Det setter ungene i en vanskelig posisjon. Og dere burde ringe og si dere er på vei. Ærlig talt.

Slik som svigerforeldrene hennes rådførte seg med HI og mannen, om de kunne ha ungene en uke ekstra?

Skrevet

Slik som svigerforeldrene hennes rådførte seg med HI og mannen, om de kunne ha ungene en uke ekstra?

Må man synke ned til deres nivå?

Skrevet

Gruer meg til sønnen vår blir så stor at han kan overnatte hos svigers og vi ikke lenger kan skylde på at de bor 2 timer unna. Vi vil at han skal prate bra da. Mine svigers kunne gjort det samme som dine, de tenker kun på seg selv.

Lykke til!

Anonymous poster hash: fa659...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...