Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #1 Skrevet 24. juli 2015 Regna ut at jeg trenger 1750 kalorier per dag, så jeg prøver å ligge på rundt 1000 for å gå ned i vekt. Jogger i 40-50 min minst tre ganger i uka og går tur så ofte jeg kan. Spiser litt mer de dagene jeg jogger Jeg veier meg ikke, men jeg ser på kroppen at det gir resultater. Har holdt på i ei uke nå, og allerede ser jeg at midja er slankere. Men dæsken så tungt det er! Jeg er veldig ofte sulten, og har hele tiden lyst til å spise noe Var derfor jeg la på meg i utgangspunktet, overspising og mye potetgull og usunne greier. Føler motivasjonen begynner å synke litt, trodde jo denne sultfølelsen skulle gå over etterhvert. Er det noen av dere flotte damer her inne som har noen gode tips til sunne måltider man kan spise seg god og mett av uten dårlig samvittighet? Føler jeg sulter ihjel snart Anonymous poster hash: cc2b6...5e0
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #2 Skrevet 24. juli 2015 Hvis du stadig er sulten så spiser du mat som ikke er riktig nok for deg. For meg gjelder det å kutte raske karbohydrater og heller leve på et slags lavkarbokosthold. Er ikke sulten da. Man blir som regel sulten fordi man ikke greier å holde blodsukkeret stabilt, da blir man også mer sugen på søtt. Anonymous poster hash: 50c8d...89b
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #3 Skrevet 24. juli 2015 og mens jeg leste dette innlegget rant det litt sjokolade ut av munnen min. Herregud jeg må seriøst skjerpe meg!! Anonymous poster hash: cd418...e6d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #4 Skrevet 24. juli 2015 Jeg spiser som regel knekkebrød og litt frukt eller frokostblading til frokost, salat eller knekkebrød/grovt rundstykke til lunsj, kjøtt og grønnsaker av et eller annet slag til middag, og cottage cheese med nøtter og bær eller havregrynsgrøt med elpebiter og kanel til kvelds. Prøver styre unna sukker, finbakst og pasta/ris/poteter. Spiser meg mett, men er like sulten etter en time :/ Tenker kanskje det er psyken, at jeg vet jeg ikke kan og derfor vil? Haha til deg anonym 15:05 skulle ønske jeg kunne spise sjokolade, sukk. HI Anonymous poster hash: cc2b6...5e0
Optatium Skrevet 24. juli 2015 #5 Skrevet 24. juli 2015 Tull det du sier om feil mat. Når man slanker seg spiser man mindre enn man pleier, og magesekken trenger å tilpasse seg. Derfor blir man sulten i starten. Cottage cheese, gulrøtter og andre grønnsaker, egg, osv er mine gode tips. Og te, masse te. Hilsen ei som gikk med 40 kg på 9 mnd.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #6 Skrevet 24. juli 2015 1000 kalorier er jo altfor lite, når inntaket er så lavt tærer du også på ting du ikke vil bli kvitt, som muskelmasse og det gjør det vanskelig å holde vekten nede etter at du når målet ditt. 12-1400 kalorier er et absolutt minimum uten å tære på musklene du har i kroppen. Anonymous poster hash: 59c3b...b7c
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #7 Skrevet 24. juli 2015 Cottage cheese spiser jeg, og grønnsaker er ofte mellommåltid om jeg blir veldig sulten Applaus til deg, 40 kg på 9 mnd er jo fantastisk! Jeg er ikke så stor da, 163 høy og ca 66 kg. Regnet ut at jeg har en basalforbrenning på ca 1750 per dag. Så 1000 er alt for lite altså? HI Anonymous poster hash: cc2b6...5e0
Optatium Skrevet 24. juli 2015 #8 Skrevet 24. juli 2015 1000 er nok lite ja, 13-1400 ville jeg valgt. Iallefall hvis du vil bevare muskelmasse og ikke stagnere helt. :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #9 Skrevet 24. juli 2015 Vil helst ikke miste muskelmassen nei Takk for tips, blir kanskje litt lettere om jeg kan spise litt mer, puh! HI Anonymous poster hash: cc2b6...5e0
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #10 Skrevet 24. juli 2015 Tull det du sier om feil mat. Når man slanker seg spiser man mindre enn man pleier, og magesekken trenger å tilpasse seg. Derfor blir man sulten i starten. Cottage cheese, gulrøtter og andre grønnsaker, egg, osv er mine gode tips. Og te, masse te. Hilsen ei som gikk med 40 kg på 9 mnd. Hvis man har overspist tidligere, da er det naturlig at det tar tid å venne seg (magesekken) til normale mengder mat, men man kan likevel spise riktig mat når man slanker seg slik at man gradvis venner seg til mindre mengde mat og dermed slipper å gå sulten. Bra du fant det som fungerte for deg Anonymous poster hash: 50c8d...89b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #11 Skrevet 25. juli 2015 Er sannelig ikke en dans på roser å være feit heller. Så du velger selv. Anonymous poster hash: abd29...26a
Willy W Skrevet 25. juli 2015 #12 Skrevet 25. juli 2015 1000 kcal...alt for lite. Du vil vel beholde ny vekt???
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #13 Skrevet 25. juli 2015 Er sannelig ikke en dans på roser å være feit heller. Så du velger selv. Anonymous poster hash: abd29...26a Nå har da hi en normal bmi. Anonymous poster hash: 2ca4b...a04
Helene Harepus Skrevet 25. juli 2015 #14 Skrevet 25. juli 2015 Spis mer suppe? De er ofte veldig mettende uten å ha altfor mye kalorier
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #16 Skrevet 25. juli 2015 Enig i at magesekken er større akkurat nå og må tilpasse seg, skrumpe litt. Jeg spiser lite og kjenner sjelden sult. Spiser jeg derimot et stort måltid før jeg legger meg, typ hamburger/kebab, er jeg kvalm av sult når jeg våkner neste dag. Da kunne jeg hivd innpå med masse! Cluet er å da si -nei Når magen bråker går du ned, tenk slik du Tenk på barna i Afrika, sulten ALLTID!! Da klarer du det innimellom for en periode av livet ditt Anonymous poster hash: fe6df...55d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #17 Skrevet 25. juli 2015 Du må spise mer enn 1000 kalorier, burde ligge på minst 1300. Og siden du er normalvektig, regner jeg med at du ikke skal mye ned i vekt, og de siste kiloene tar jo alltid lenger tid, enn de første da man er veldig overvektig. Anonymous poster hash: 40b58...191
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå