Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #1 Skrevet 24. juli 2015 Så på en sånn dog rescue-video. Om en hund som de fant eieren til, og så skal det liksom være så rørende når de to ser hverandre igjen. Men denne hunden bare kryper sammen og ser ikke det minste glad ut. Ser ut som en hund som nærmer seg en person den tror kan slå den. Hvordan tolker dere dete? Anonymous poster hash: fa685...8a8
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #2 Skrevet 24. juli 2015 Hadde hunden vært redd hadde den ikke satt seg ned, lagt hodet på eieren og tatt opp labben. Her var det nok bare en hund som var veldig sliten etter å ha vært ute i mange mange måneder. Etterhvert på videoen ser man jo at hunden blir mer og mer glad. Anonymous poster hash: 904c9...a01
Gjest Skrevet 24. juli 2015 #3 Skrevet 24. juli 2015 Ser ut som den elsker eieren sin. Har nok opplevd mye i løpet av de 5 mndr tenker jeg😀
HvittHus Skrevet 24. juli 2015 #4 Skrevet 24. juli 2015 (endret) Umiddelbart ser det slik ut ja, men jeg har sett hunder som har møtt hundevenner de ikke har sett på lenge som har hatt samme adferd med kryping og underkastelse. Dette er nok normalt og adferden er muligens også preget av at hunden har vært på rømmen så lenge. Endret 24. juli 2015 av HvittHus
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #5 Skrevet 24. juli 2015 OK, bra, det var godt å høre! HI Anonymous poster hash: fa685...8a8
Willy W Skrevet 24. juli 2015 #6 Skrevet 24. juli 2015 Dette er en hund som har opplevd myye mens den har vært borte. ...tenker den er sliten og medtatt.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #7 Skrevet 24. juli 2015 Hunden ser utslitt og ydmyk ut og overgir seg fullstendig uten den normale hurramegrundt logringen.. Hadde den vært redd hadde den lagt seg flat og snudd eventuelt begynt å knurre.. Anonymous poster hash: e6d62...1a9
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #8 Skrevet 24. juli 2015 Husk, hunden har vært borte lenge, ingen vet hva den har vært gjennom. Samtidig ble hunden skremt bort fra familien sin, noe som er like sårt for en hund som har det bra, som for barn. Hunden kan også bære tanke om at det er "dens feil", noe som tilsier at den kan være skeptisk for eierens reaksjon når de sees igjen. Hunden setter seg ned og legger hodet å armene til eieren, for så å legge labben opp på benet til eieren, det er tegn på trygghet og ønske om nærhet til eieren. Det kan ta dager før et gledes utbrudd med hopping osv, om det i det heletatt kommer. Hunden er sliten etter lang tid på vandring, vandring fordi den ble redd og forvirret av det som drev den fra eget hjem. Anonymous poster hash: f975c...ccf
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #9 Skrevet 24. juli 2015 Syns nesten hunden så forelska ut når hun kom til eieren, jeg ❤️ Anonymous poster hash: d42d4...504
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #10 Skrevet 24. juli 2015 Nei, den ser ikke redd ut på den måten du sier. Men at hunden er usikker etter 7 mnd på vandring, utslitt og full av inntrykk er det ingen tvil om. At den så ydmykt går bort til sin eier, legger hodet i fanget hans og "tar på han" med labben viser tydelig at hunden er glad for å være "hjemme", men at den trenger tid på å bli trygg og glad igjen. Anonymous poster hash: d84d8...918
Pobie Skrevet 24. juli 2015 #11 Skrevet 24. juli 2015 Nei, den ser ikke noe glad ut. Ser veeeeeeldig underdanig ut. Men det kan hende den har opplevd ting mens den har vært savnet som har gjort den slik, eller kanskje den er slik generelt mot nye folk og ikke kjente igjen eieren med en gang. Men synes egentlig ikke den ser noe gladere ut mot slutten av videoen heller.
kristinehufine Skrevet 24. juli 2015 #12 Skrevet 24. juli 2015 Jeg leser "kroppsspråket" til at hunden er veldig underdanig. At den hengir seg helt til eieren sin. Den legger ørene bakover, tar snuta si helt oppi ansiktet på mannen og legger seg inntil med potene oppå. Et tegn på en hund som er litt i sjokk tror jeg? Over at den endelig får komme hjem! Sikkert opplevd masse på de månedene, og har vel ikke helt innsett at den fant eieren sin før den har sett på personen en stund. Hadde vært i sjokk selv!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #13 Skrevet 24. juli 2015 Vår hund kom seg ut av båndet sitt og stakk av. Hun var borte i to dager, før viking ringte og sa at de hadde funnet henne. Når jeg kom opp dit for å hente henne, så forventet jeg en hoppende glad hund, men hun krøp mot meg, virket nesten redd meg. Jeg ble så flau! Jeg var redd for hva de på viking trodde om meg som hundeeier. Normalt var hun hoppende glad for å se oss når vi hadde vært borte en liten stund. I ettertid har jeg innsett at hun nok bare var ekstremt sliten og utmattet. Og hun hadde bare vært borte i to dager. Anonymous poster hash: 5add8...534
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #14 Skrevet 24. juli 2015 Vår hund kom seg ut av båndet sitt og stakk av. Hun var borte i to dager, før viking ringte og sa at de hadde funnet henne. Når jeg kom opp dit for å hente henne, så forventet jeg en hoppende glad hund, men hun krøp mot meg, virket nesten redd meg. Jeg ble så flau! Jeg var redd for hva de på viking trodde om meg som hundeeier. Normalt var hun hoppende glad for å se oss når vi hadde vært borte en liten stund. I ettertid har jeg innsett at hun nok bare var ekstremt sliten og utmattet. Og hun hadde bare vært borte i to dager. Anonymous poster hash: 5add8...534 Hun kan også ha følt hun har vært ulydig, og med måten hun kom til deg på, viste at hun var klar over at hun hadde gjort noe hun ikke burde.. Ikke fordi hun tror du er sint på henne, men fordi hun har hatt så mange uventede inntrykk etter hun forlot dere, at hun viser seg ydmykt over å komme tilbake til sin "trygge havn" Anonymous poster hash: f975c...ccf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå