Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #1 Skrevet 24. juli 2015 Han er i tillegg en person som lyver og manipulerer. Jeg leter etter styrke til å komme meg unna og trenger noe å banke i bordet med. Jeg har samlet diverse bevis på ting og blant annet tenkt å ta kontakt med eksen hans, jeg tror ikke han var snill mot henne heller. Kan jeg kontakte henne, eller vil det skade meg. Anonymous poster hash: c8cec...32b
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #2 Skrevet 24. juli 2015 Ka du ikke bare pakke sakene og flytte ut mens han ikke er hjemme? Reis til en venninne, familie eller et krisesenter. Så tar du alt det andre etter hvert. Anonymous poster hash: e7bff...cd4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #3 Skrevet 24. juli 2015 Jeg tenker at det er viktig at du kommer deg bort fra ham uten at han forstår at du "samler bevis". Hans eks kan du kontakte når du har gått fra ham, jeg ville ikke gjort det før du har kommet deg bort. Det er så fort gjort at noen flere får vite, og da også mannen din... og da er du trolig i fare. Jeg synes også at du skal ta kontakt med et krisesenter for å få råd og hjelp. Du må ikke flytte inn, du kan kontakte dem også for råd og veiledning. De er vant med å forholde seg til slike situasjoner og vurderer risikoen for deg. Her finner du krisesenter nær deg: http://www.krisesenter.com/her-finnes-hjelp?view=map Synes det er flott at du vil bort fra ham. Skaff deg hjelp nå, for du trenger ikke å stå alene i det, det er hjelp å få og de kan også beskytte deg og ev. barn om nødvendig, de kan hjelpe deg med politi også om det er nødvendig. Anonymous poster hash: 7eafd...cb0
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #4 Skrevet 24. juli 2015 Tror jeg ville alliert meg med noen som kan støtte deg gjennom prosessen. Ta gjerne kontakt med krisesenter om du ikke vil støtte deg til venner og/eller familie. Om han er voldelig, og du har tenkt å konfrontere han ville jeg hatt noen der med meg, og evt varslet politiet på forhånd. Kanskje du skal snakke med de og i forkant. At han utøver vold mot deg er mer enn nok å slå i bordet med, men tror ikke jeg personlig ville utfordret en voldelig mann. Ville heller lagt en skikkelig plan for når jeg skulle dra, hva jeg skal ta med meg og hvem jeg kan dra til, og ville varslet de jeg følte jeg kunne stole på, om hva jeg skal. Masse lykke til! Anonymous poster hash: afc58...869
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #5 Skrevet 24. juli 2015 Skjønner ikke hvorfor du trenger å samle mot, bevis og en masse annet. Ta kontakt med familien din, nære venner eller det lokale krisesenteret slik at du har dems støtte. Snakk med politiet for å rådføre deg, pakk sakene og flytt. Alt dette kan du gjøre i dag og flytte i morgen, ditt personlige helvete kan være et avsluttet kapittel allerede på søndag!! Hadde du vært min søster, datter eller venn hadde jeg ikke stilt spørsmålstegn ved din historie så du hadde ikke trengt bevis og gjesterommet hadde vært ditt så lenge du hadde trengt det!! Anonymous poster hash: 5bebe...ac2
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 24. juli 2015 #6 Skrevet 24. juli 2015 Ved å få deg og barna inn på et krisesenter, vil du få all hjelp og alle råd du trenger, også juridisk. Du vil få hjelp til å få hentet klær/ting hjemme, og du og barna vil stå MYE sterkere i forhold til samvær og slikt. Du trengerikke planlegge, ta barna og "dra på butikken", og kjør rett til krisesenteret.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #7 Skrevet 24. juli 2015 Tusen takk alle sammen. Jeg trenger all styrke jeg kan få. Han er ekstremt manipulerende og lyver om alt og klarer å få det til å høres ut som jeg er helt gal og urettferdig mot ham. Det fysiske er absolutt ikke det værste. Anonymous poster hash: c8cec...32b
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 24. juli 2015 #8 Skrevet 24. juli 2015 Nettopp derfor er det best å dra til et krisesenter, de har lang erfaring med slike menn og slike saker.
Francine71 Skrevet 24. juli 2015 #9 Skrevet 24. juli 2015 Tusen takk alle sammen. Jeg trenger all styrke jeg kan få. Han er ekstremt manipulerende og lyver om alt og klarer å få det til å høres ut som jeg er helt gal og urettferdig mot ham. Det fysiske er absolutt ikke det værste.Anonymous poster hash: c8cec...32b Den type adferd fra mannen er noe de på krisesenter,politi og resten av apparatet rundt slike saker er godt kjent med. Ikke svar han eller forsøk å forsvare deg dersom han prøver å sverte deg med tilhørere fra støtteapparatet til stede,dette vil antagelig terge han slik at han kanskje mister fatningen. Bare reis vekk når han ikke er hjemme,enten krisesenter eller venner/familie. Har dere felles barn ringer du politiet og informerer om hva du gjør,i tilfelle han anmelder deg for kidnapping av barna. Masse lykke til.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #10 Skrevet 24. juli 2015 Tusen takk alle sammen. Jeg trenger all styrke jeg kan få. Han er ekstremt manipulerende og lyver om alt og klarer å få det til å høres ut som jeg er helt gal og urettferdig mot ham. Det fysiske er absolutt ikke det værste. Anonymous poster hash: c8cec...32b Enig med UndrendeUllteppe - nettopp fordi det fysiske ikke er det verste, så bør du dra rett til krisesenteret. Psykisk vold har de også stor erfaring med, de vet hva som må gjøres, de kan hjelpe deg. Du kan også dra direkte til politiet og de vil hjelpe deg til et krisesenter. Dra på "butikken" med barna, men dra i stedenfor til krisesenter/politi. Du vil få hjelp til å få ut tingene dine! Og som UndrendeUllteppe også sier, du vil stille mye sterkere i en sak overfor ham når du søker hjelp fra krisesenter. Ikke tenk mer - bare dra! Nå! Anonymous poster hash: 7eafd...cb0
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #11 Skrevet 24. juli 2015 Jeg forstår at det er vanskelig å dra og at di trenger alle bevisene. Dere er sikkert en perfekt familie og han den perfekte mannen utad og du trenger at noen tror deg. Jeg har sett dette før. Du må komme deg vekk. Det vet du jo. Men du vet ikke hvordan eller hva som skjer etterpå. Du er redd for alt dette. Jeg forstår deg. Men vet du hva? Noen er heldige. De reiser selv. Noen er så uheldige at politiet fjerner mannen. Da har det gått for langt. Her kan du være kvinnen i ditt eget liv og bestemme deg for om du vil gjøre deg heldig eller uheldig! Er ikke det flott? Du har nok ikke så mye kontroll i ditt eget liv med en sånn mann, men det kan du ha kontroll på. Et eneste punkt er bare ditt! Det er DU som har stålkontroll på når det er over. Og husk at barn ikke har det bra i slike forhold, så her har du stålkontroll på et bedre hjem for barna også! Hvor skal du dra? Hmm... Tja. Hvor vil du dra? Ta med bevisene du har samlet, pass på å aldri være alene og aldri røpe hvor evt barna er. Lever bevisene til politiet. Det er viktig å anmelde! Det hjelper så mange etter deg! Men det viktigste er nok å ikke ha en spesifikk rømningsplan. Den må nok være litt spontan. De som legger en detaljert plan trekker seg om den svikter. Husk også: du trenger ikke ta med spesielt mye av klær og slikt. Men du kan snike et skift til hver i vesken eller noe. Anonymous poster hash: cf077...197
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #12 Skrevet 24. juli 2015 Slik gjorde jeg det: begynte å fortelle om det på enetimer hos fvk, så til en venninne (tok lang tid å komme dit fordi jeg skammet meg sånn), etter en voldshandling hvor barnet fikk det med seg, så stakk barna og jeg. Jeg reiste via politiet og de hjalp meg i kontakt med krisesenteret. Der fikk jeg juridisk hjelp. Eksmann står nå tiltalt og jeg trenger ikke engste meg for truslene hans om at han skulle ta barna om jeg ville ha skilsmisse. Jeg tok kontakt med eksdama også og det hjalp veldig. Lykke til! Et bedre liv venter:-) Anonymous poster hash: 0195f...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå