Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #1 Skrevet 24. juli 2015 Nå har hun 38,1 i feber og vondt i hodet. Kom kastet på for to timer siden uten forvarsel. Ikke kvalm, snørrete, vondt i magen eller andre steder. Er gravid selv med min første og har ikke erfaring med barn. Er det normalt at de kan få feber slik uten andre symptomer? Hun sover og sover så det er jo bra. Hvis hodepinen vedvarer gir jeg paracet da? Foreldrene er på vei hjem med fly så ikke fått tak i de. Anonymous poster hash: 02069...179
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #2 Skrevet 24. juli 2015 Gi henne paracet med det samme, både mot feber og hodepine. Feberen kan være første tegn på omgangssjau, og når det kommer oppkast også, så kan det være slikt ute å fare. La henne få hvile når hun vil det, sove også, om feberen/hodepinen ikke er borte, eller roet seg betydelig innen 40 minutter, så er det bedre å ta en tlf til lege/legevakten Anonymous poster hash: c11e2...981
bønni Skrevet 24. juli 2015 #3 Skrevet 24. juli 2015 La henne sove og hvile seg. Det er ikke så høy feber så du trenger ikke gi paracet. Det kan være hva som helst, mest sannsynlig ikke noe dramatisk :-) Hvis feberen stiger eller hodepinen tiltar kan du gi paracet - men husk å sjekke doseringen i forhold til hennes alder/vekt. Slikt kommer plutselig, og kan bli til sykdom eller kan forsvinne etter hvilen.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #4 Skrevet 24. juli 2015 38,1 er knapt feber og ikke noe å bekymre seg over. Hodepinen i kombinasjon kan være cirka en hvilken som helst liten infeksjon. Så lenge allmenntilstanden er grei, er det ikke noe å bekymre seg for. La henne hvile, pass på at hun drikker, gi henne en paracet (smeltetabletter med fruktsmak er gjerne det som er enklest å få i syvåringer) om hun er smertepåvirket, kontakt legevakt om du opplever at hun er skikkelig dårlig - type vanskelig å få kontakt med eller har voldsomme smerter e.l. Anonymous poster hash: 5fd18...ecd
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #5 Skrevet 24. juli 2015 Hun sover nå. Tilbød henne en kjeks (som er det beste hun får) og hun ville ikke ha. Hun snudde seg bare rundt og sovnet igjen. Opplever henne ikke som smertepåvirket. Hun er bare trøtt og slapp pluss at hun sa hun hadde vondt i panna. Foreldrene er hjemme om seks timer ca. Om hun har vondt i hodet når hun våkner får hun paracet. (Foreldrene har sendt med førstehjelpskrin med ferdig dosert smertestillende.) HI Anonymous poster hash: 02069...179
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #6 Skrevet 24. juli 2015 Tilby henne noe godt å drikke, evt saftis e.l. Det tror jeg er det viktigste. Anonymous poster hash: f7022...a94
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #7 Skrevet 24. juli 2015 Huff. Hun våknet nå. Tok ny temp og 39,5. Snakket med legevakt og de sa hun trengte drikke, paracet og sove. Hun er fortsatt ikke kvalm eller har vondt. Hodepinen hadde gitt seg. Ser frem til at foreldre kommer hjem nå ja. Takk for svar. HI Anonymous poster hash: 02069...179
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #8 Skrevet 24. juli 2015 Huff. Hun våknet nå. Tok ny temp og 39,5. Snakket med legevakt og de sa hun trengte drikke, paracet og sove. Hun er fortsatt ikke kvalm eller har vondt. Hodepinen hadde gitt seg. Ser frem til at foreldre kommer hjem nå ja. Takk for svar. HI Anonymous poster hash: 02069...179 Ikke bekymre deg! Det går nok bra! Men skjønner at det er guffent når du sitter barnevakt. Anonymous poster hash: f7022...a94
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #9 Skrevet 24. juli 2015 Så bra du ringer legevakt. Jeg rådfører meg ofte med dem når det er noe jeg er usikker på. Så blir man ihverfall litt tryggere Anonymous poster hash: 34852...c4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå